آمریکا: در حال بررسی حمله موشکی ایران به مواضعی در اربیل هستیم

مشاور امنیت ملی آمریکا در یک گفت‌وگو به سوالاتی درباره حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال عراق و تحولات اخیر مذاکرات وین پاسخ داد.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در پی تحولات اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی در بخشی از یک گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به این سوال که آیا حمله موشکی ایران به مواضعی در شمال عراق را که کنسولگری آمریکا نیز در آن‌جا واقع شده است محکوم می‌کند یا نه، گفت: البته. ما ایران را به خاطر انجام دادن این حمله محکوم می‌کنیم. ما هنوز در حال گردآوری اطلاعات درباره این هستیم که دقیقا هدف مورد نظر کجا بوده‌ است. چیزی که تا این ساعت از آن مطلعیم، این است که هیچ یک از مواضع آمریکا مورد اصابت قرار نگرفته‌اند و هیچ فرد آمریکای آسیب ندیده است.
سالیوان افزود: آمریکا کاملا با صراحت می‌گوید که هر کاری لازم باشد برای دفاع از مردم، منافعمان و متحدانمان انجام خواهیم داد.
به گفته او، آمریکا با دولت عراق و دولت کردستان عراق در حال رایزنی است و برای کسب توان موشکی در دفاع از شهرهایشان به آنها کمک می‌کند.
مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا توافق هسته‌ای در پی مکث اخیر ایجاد شده در دور هشتم مذاکرات وین از بین نرفته است، توضیح داد: اغلب مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌هایشان بازگشته‌اند و باید در روزهای آتی ببینیم در دیپلماسی درباره توافق هسته‌ای چه پیش می‌آید. این مقام ارشد آمریکایی با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، گفت: تنها چیزی که خطرناک‌تر از ایران مسلح به موشک‌های بالستیک و [مجهز به] توانمندی‌های نظامی پیشرفته خطرناک است، ایرانی است که علاوه بر دارا بودن تمامی آن‌ها، یک سلاح هسته‌ای هم داشته باشد و رئیس جمهور بایدن هنوز مصمم است مانع دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای شود.
سایر اخبار این روزنامه
چه کسی مسئول تجاوز به اثر « ماده و فکر» موزه هنرهای معاصر است؟ روغنی که ریخته شد! سیف الرضا شهابی سرنوشت برجام در دست روسیه یا ایران و آمریکا؟ عربستان 81 نفر را که 41 نفر آنها شیعه بودند اعدام کرد اعدام شیعیان در سکوت جهان هشدارها و توصیه‌ها به مسافران نوروزی هنگام خواب آلودگی، بخوابید که نمیرید! پاسخ معاون وزیر کار به مدعیان: حداقل مزد ربطی به اخراج ندارد شاکی جدید افزایش دستمزد‌های ۱۴۰۱ آمریکا: در حال بررسی حمله موشکی ایران به مواضعی در اربیل هستیم « ابتکار» اثر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای ساماندهی صنعت خودرو را بررسی کرد تحول در بازار آری در صنعت نه! رئیس‌ جمهوری در دیدار با خانواده شهدا: پیام شهدا به خدمتگزاران، باز کردن گره‌های زندگی مردم است رئیس سازمان محیط زیست: اجازه اجرای طرح پتروشیمی را در شمال کشور نمی‌دهیم محکومیت گسترده اعدام ۸۱ تن در عربستان سوئد: به هشدارهای مسکو درباره پیوستن به ناتو اعتنا نمی‌کنیم