دلارهای کثیف آل‌سعود زبان مدعیان حقوق ‌بشر را بند آورده است

  مراجع تقلید، علما، شخصیت‌ها و نهادهای حوزوی و کشوری با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه اعدام ۸۱ بی‌گناه از جمله بیش از ۴۰ نفر از شیعیان توسط دولت سعودی را به شدت محکوم کردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی جنایت اخیر آل‌سعود را محکوم و تأکید کرد: در این دوران که مستکبران، مجامع به اصطلاح بین‌المللی و مدعیان، از حقوق بشر فراتر رفته‌اند و فریاد دفاع از حقوق حیوانات سر می‌دهند در برابر چنین جنایت وحشیانه‌ای سکوت کرده‌اند و در حالی که تمام آزادگان عالم این کشتار وسیع و فاجعه بار را محکوم کرده‌اند گویا دلارهای کثیف آل‌سعود زبانشان را بند آورده است.
به گزارش رسا، این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما معتقدیم خداوند متعال این خون‌های به‌ ناحق ریخته شده را همچون خون شهدای افغانستان، پاکستان، یمن، عراق، سوریه و دیگر بلاد اسلامی، بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و در روزگاری نزدیک به دست اولیائش انتقام خون آنان را خواهد گرفت. خداوند ارواح مطهّر این شهدا را با ارواح ملکوتی پیامبر و اهل‌بیت طاهرینش محشور گرداند و به خانواده‌ها و عموم بازماندگان خصوصاًً مردم عزیز منطقه قطیف و إحساء أجر جزیل و صبر جمیل عنایت فرماید.
آیت‌الله نوری همدانی:


رژیم آل‌سعود خادم استكبار و صهیونیسم است
آیت‌الله نوری همدانی نیز با صدور پیامی جنایت ظالمانه رژیم سعودی در اعدام دسته جمعی ده‌ها تن از شیعیان مظلوم و بی‌دفاع را محکوم کرد.
در این پیام آمده است:
إِنَّا لِلهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
خبر شهادت ده‌ها تن از مردم مظلوم توسط رژیم ‌تروریستی آل‌سعود موجب تأثر و تأسف عمیق گردید. این رژیم كه خود را به ظاهر حكومت اسلامی و خادم حرمین شریفین می‌داند، اما در حقیقت خادم استكبار و صهیونیسم است و عملاًً جنگ‌های در حال وقوع علیه ملت‌های مسلمان یمن و سوریه و عراق و لبنان را مدیریت می‌كند و با پول نفت و گاز مشغول مسلمان‌كشی می‌باشد و همچنان با افكار دوران جاهلیت حكومت می‌نماید. سكوت سازمان‌ها و نهادهای اسلامی و حقوق بشری نیز موجب تأسف است و بی‌خاصیت بودن این سازمان‌ها بیش از گذشته نمایان شد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن محكوم كردن این جریان غم‌انگیز، ارادت و تسلیت خود را به محضر مولا و سرورمان حضرت بقیهًْ‌الله الاعظم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و همه مسلمانان خصوصاًً خانواده‌های مظلوم شهید داده اظهار می‌دارم.
بیانیه آیت‌الله‌ شبیری زنجانی
در محکومیت جنایت آل‌سعود
همچنین، آیت‌الله‌ شبیری زنجانی، از مراجع تقلید در بیانیه‌ای که از سوی دفتر ایشان منتشر شده است، جنایت اخیر آل‌سعود را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: جنایت اعدام گروهی مظلوم و بی‌پناه از جمله تعدادی از موالیان اهل‌بیت علیهم‌السلام که یاوری جز خداوند متعال ندارند به دست حکام ظالم و مستبد آل‌سعود بسیار تلخ و تأسف بار است. دوران حکومت حاکمان ظالم، مملو از جنایات، ظلم و ستم، و نادیده گرفتن حقوق انسانی علیه مخالفان است، و متأسفانه چنان مصونیتی دارند که در مقابل هیچ‌کس، نیازی به پاسخگویی احساس نمی‌کنند.
در بخش دیگری از بیانیه مذکور آمده است: ضمن محکوم کردن این جنایت، این مصیبت جانکاه را به ساحت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و شیعیان ستمدیده و خانواده‌های عزادار تسلیت می‌گوییم و برای آن مرحومان، رحمت و رضوان الهی، برای خانواده‌های داغدار، صبر و اجر و برای آن مظلومان و ستمدیدگان، رهایی و نجات را از خداوند باری‌تعالی مسالت داریم.
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
در محکومیت جنایت اخیر حکام سعودی
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در محکومیت جنایت اخیر حکام سعودی بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این بیانیه آمده است:
إِنَّا لِلهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
اقدام سبعانه رژیم مرتجع و جنایتکار سعودی در اعدام جمعی از شیعیان مظلوم و برخی افراد فعال مذهبی و اجتماعی، بار دیگر حماقت و رذالت حکام سفاک سعودی را آشکار کرد. رژیم مستبد آل‌سعود مصداق بارزی از اسلام آمریکایی در منطقه است، و در حالی که هنوز آتش فتنه‌گری هایش در یمن و سوریه و عراق و دیگر بلاد اسلامی شعله‌ور است و جان و مال مسلمین را می‌سوزاند، بار دیگر دست به جنایت جدیدی زد.
کاخ ستمگری حکام ظالم فرو خواهد پاشید
در ادامه بیانیه مذکور تصریح شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن جنایات ضد انسانی این رژیم اعلام می‌دارد: کاخ ستمگری حکام ظالم و ستمگر فرو خواهد پاشید و طبل رسوایی آنان در گوش جهانیان نواخته خواهد شد «و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»
جبهه سرافراز مقاومت پرچم عزت اسلامی را در حرمین شریفین به اهتزاز در خواهند آورد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سکوت و دروغ پردازی‌های نهادهای مدعی حقوق بشر که سال‌هاست جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند، دیگر نمی‌تواند ادامه پیدا کند، چرا که حقیقت انحراف و تزویر آنان اینک بر همه‌ی آزادی‌خواهان جهان آشکار شده است. رژیم آل‌سعود بداند علی‌رغم میل باطنی آنان، جبهه سرافراز مقاومت و آزادی‌خواهان و حق طلبان، پرچم عزت و عظمت اسلامی را در حرمین شریفین به اهتزاز در خواهند آورد و این وعده خدای قادر متعال محقق خواهد شد «ألَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ».
ترس آل‌سعود
از کنده‌شدن ریشه سلطنت طاغوتی خود
آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در ابتدای درس خارج اصول خود، اظهار داشت: قلوب شیعیان و بلکه هر مسلمان آزاده‌ای در جهان از این همه جنایت در حق جوانان کم سن و سال به درد می‌آید که به بهانه‌های واهی و از خوف کنده‌شدن ریشه سلطنت طاغوتی آل‌سعود، این‌گونه به شهادت رسیده‌اند.
وی بیان داشت: اهل‌بیت(ع) بر حسب آیات و روایاتی که نه فقط در منابع شیعی بلکه از اکابر اهل‌سنت نیز نقل شده است، نور خداوند در آسمان‌ها و زمین هستند و شیعیان حول این نور عظیم گرد هم آمده‌اند؛ لذا شیعیان همواره از اسلام حقیقی و قرآن دفاع کرده‌اند و در طول تاریخ، جان خود را در این مسیر تقدیم حق متعال کرده و رزق شهادت نصیب‌شان شده است.
نظام آل‌سعود
از آغاز براساس سیاست وحشی‌گری
بنا شده است
همچنین، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت اخیر آل‌سعود تصریح کرد: نظام آل‌سعود از آغاز براساس سیاست وحشی‌گری بنا شده است.
در این بیانیه آمده است: جنایات بزرگ و حملات وحشیانه علیه مسلمانان توسط عربستان سعودی در خارج از کشور از جمله در یمن قهرمان و مقاوم  و قتل‌عام  و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم و بی‌گناه عربستان به بهانه‌های واهی و پوچ، زنگ خطر پاشیده شدن  شالوده‌های کثیف و ارتجاعی رژیم مستبد، کودک‌کش و دست‌نشانده آل‌سعود است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن محکوم‌کردن شدید این جنایت وقیحانه؛ معتقد است، چنین جنایاتی جز با خواست و چراغ سبز دولت مستکبر آمریکا و صهیونیست خون‌آشام انجام نمی‌شود و از همه آزادگان و آزاداندیشان جهان و سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر می‌خواهد تا با محکوم کردن این اقدام، از مردم عربستان، به‌خصوص شیعیان مظلوم این کشور و مردم بی‌گناه یمنی در مقابل توحش و کشتار آل‌سعود حمایت کرده و این جنایت کثیف را محکوم نمایند.
زمینه برخورد با جنایت آل‌سعود
و تکرار جنایت‌های مشابه فراهم گردد
حوزه علمیه استان تهران نیز در محکومیت جنایت اخیر آل‌سعود بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: حوزه علمیه استان تهران ضمن محکوم کردن شدید این جنایت ددمنشانه، از مسئولان ذی ربط می‌خواهد با پیگیری مجدانه از هر طریق ممکن داخلی و بین‌المللی، زمینه برخورد با این جنایت و تکرار جنایت‌های مشابه فراهم گردد.
در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: به قابیلیان سعودی و به‌خصوص ولیعهد سرمست و رو به زوال آن هم اخطار می‌دهیم که از سرنوشت سایر جنایتکاران تاریخ عبرت بگیرند قبل از اینکه به سرنوشت آنها دچار شوند، چرا که این خون‌ها روزی‌ گریبانگیرشان خواهد شد و آن روز دیر نخواهد بود.
پایان راه آل‌سعود
سازمان بسیج اساتید کشور هم طی بیانیه‌ای تأکید کرد: اعدام دسته جمعی و گردن زدن بیش از 80 انسان بی‌گناه، مسلمان سنی و شیعه، شهروند عربستانی، عراقی و یمنی، دو اسیر جنگی، نوجوانانی که نه انگ فعالیت ‌تروریستی به آنها می‌چسبد و نه اتهام داشتن عقاید انحرافی، از هر زاویه بشری، حقوقی، اسلامی، اخلاقی، وجدانی، عرفی و... که دیده شود اقدامی سبوعانه، ظالمانه، رذیلانه، گستاخانه و بی‌شرمانه ارزیابی می‌شود که بیانگر ضدبشری حکام عربستان، بی‌دینی وهابیون، پایان راه آل‌سعود و عجز محمدبن‌سلمان در میدان و عوام فریبی وی در انجام اصلاحات در این کشور است.
تسریع حرکت آل‌سعود به سمت نابودی
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: شهادت جانسوز ده‌ها تن از شیعیان مظلوم و غریب عربستان توسط حکومت سعودی مصداقی بارز از همین دنباله‌روی کورکورانه است که نه تنها موفقیتی برای حاکمیت عربستان به ارمغان نمی‌آورد بلکه حرکتش به سمت نابودی را تسریع می‌بخشد.
سایر اخبار این روزنامه