بزرگ‌ترین حمله سایبری در تاریخ رژیم صهیونیستی اسرائیل فلج شد

  سرویس خارجی-

رژیم صهیونیستی در انجام حملات سایبری، همیشه خود را یک «مدعی» دانسته است. در این بین واحد 8200 ارتش رژیم صهیونیستی همواره مدعی استفاده از بهترین روش‌های سایبری تهاجمی، بوده و خود را سرآمد معرفی کرده است. در ماجرای آتش سوزی‌های سال گذشته در ایران و خرابکاری در تاسیسات نطنز و حتی برخی حوادث عادی در کشورمان، این رژیم به صورت غیر مستقیم خود را عامل این حملات معرفی و قدرت‌نمایی می‌کرد. اما این رژیم مدعی به قول «سید حسن نصرالله»، از تار عنکبوت سست‌تر است؛ نشان به آن نشان که بارها مورد حملات سایبری و غیر سایبری «موفق» قرار گرفته است. نمونه نزدیکش همین اربیل عراق!
خرداد ماه 99 وبسایت «هزاران شهروند» شرکت و سازمان‌ «اسرائیلی» هدف یک حمله سایبری موثر قرار گرفتند. کاربران به جای صفحه اصلی، ویدیوی «نابودی شهرهای اسرا‌ئیل» را مشاهده کردند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشته بود، شرکت «یوپرس» در بیانیه‌ای اعلام کرده، این حمله کار هکرهای ایرانی است. تیرماه سال 99 نیز گروهی با نام «انتقامجویان سایبری» جزئیات یک «حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق اسرائیل» را همزمان با ساعت شهادت سرداران بزرگ مقاومت اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، منتشر کرد. در فیلمی که توسط این گروه منتشر شد، رسما مسئولیت حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق ۱۶ شهر رژیم صهیونیستی از جمله تل‌آویو و حیفا برعهده گرفته شد. این گروه اعلام کرد در این عملیات بزرگ و پیچیده سایبری موفق شده برق بسیاری از شهرهای سرزمین‌های اشغالی را مورد حملات دقیق سایبری قرار‌داده و بسیاری از مناطق این ۱۶ شهر را دچار قطعی برق کند. در اردیبهشت همان سال نیز بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی در جریان یک حمله سایبری دیگر 6 تاسیسات آبی صهیونیست‌ها مورد حمله هکرها قرار گرفت و اختلالات جدی در عملکرد پمپاژ آب ایجاد شد. صهیونیست‌ها اینجا نیز اعلام کردند، ایران پشت پرده این حملات سایبری قرار دارد. گروه هکری «عصای موسی» نیز بارها به تاسیسات زیربنایی این رژیم حملات موثری کرده است.


حمله سایبری تاریخی
حالا خبر رسیده که دوشنبه شب زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی مورد حمله سایبری بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است. این حمله دو روز پس از هدف قرار گرفتن مقرهای موساد در اربیل توسط 12 موشک نقطه‌زن سپاه صورت می‌گیرد که بنابر برخی اخبار رسیده، همین امر باعث سرگردانی و اضطراب شدید صهیونیست‌ها شده است. المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده این حمله سایبری، تمام وب سایت‌های دولتی را از کار ‌انداخته است. روزنامه‌هاآرتص هم اعلام کرده وب سایت‌های وزارت کشور، بهداشت، دادگستری و رفاه و همچنین دفتر نخست‌وزیری این رژیم از کار افتاده‌اند.‌هاآرتص، به نقل از یک «مقام امنیتی اسرائیل» اضافه کرده که: «حمله سایبری امشب بزرگ‌ترین حمله سایبری انجام شده علیه اسرائیل است و تخمین زده می‌شود که یک کشور یا یک سازمان بزرگ پشت آن باشد!»
خسارت سنگین است
یک منبع نظامی صهیونیستی هم تاکید کرد، این حمله «بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ علیه زیر ساخت‌های اسرائیل است.» « بیتون روزن»، خبرنگار کانال ۱۴رژیم صهیونیستی هم نوشته که: «منبعی در سیستم ملی سایبری در پی فروپاشی بسیاری از سایت‌های دولتی گفت: این حادثه در حال رسیدگی است و ما نمی‌توانیم فراتر از آن اطلاعی دهیم.»
رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کردند که «وزرای کابینه اسرائیل قادر به وارد شدن به سایت‌ها نیستند... خسارت حمله سایبری زیاد و بزرگ بوده و این حمله، هجومی نامتعارف بوده است.»
سایت موساد پَرید
به دنبال این حمله سایبری، سایت موساد نیز از دسترس خارج شد. براساس اخبار منتشره، تارنماهایی که مورد هدف قرار گرفته‌اند همچنان تحت تأثیر این حمله سایبری هستند. همچنین نت‌بلاکس(نهادی که ترافیک اینترنت در جهان و امنیت آن را رصد می‌کند) نیز اختلال گسترده در شبکه اینترنتی این رژیم را تأیید کرده است. خبرنگار بخش خاورمیانه فاکس‌نیوز نیز در توئیتی از «بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل» نوشته و گفته که «در اسرائیل وضعیت اضطراری اعلام شده ‌است.»
آماده‌باش
«هاآرتص» اما به نقل از «یک منبع امنیتی اسرائیل» در گزارشی دیگر نوشته: «بعد از وقوع این تهاجم نهادهای پدافندی و مقر مرکزی سایبری به حال آماده‌باش در آمدند تا حجم زیان‌ها را ارزیابی کنند...در همین حال نگرانی‌ها از هدف قرار گرفتن سایت‌های راهبردی و زیربنایی اسرائیل همچون برق و آب هم وجود دارد و ارزیابی‌ها در مورد احتمال هدف قرار گرفتن آنها مورد بررسی قرار می‌گیرند.»
همچنین روزنامه صهیونیستی «د مارکر» گزارش داده که چندین وب‌سایت کابینه رژیم صهیونیستی در پی این حمله از کار افتاده و دچار اختلال شده‌اند: «کماکان روشن نیست که آیا این حمله به صورت غیرعادی گسترده و دراماتیک بوده است یا خیر... ممکن است این رویداد هنوز به پایان نرسیده باشد.» روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز به این حمله این طور پرداخته که «وبگاه‌ها به مدت زمان طولانی‌ای دچار اختلال شدند و پس از تلاش‌های دستگاه‌ سایبری به حالت عادی بازگشتند...ترس از آن است که در پی ادعای ایران درباره دفع یکی از حملات اسرائیل علیه یکی از تأسیسات هسته‌ای این کشور، این مسئله مرتبط با عملیات ایران باشد. در یک زمان مشکوک، تقریبا در زمانی که سایت‌ها از کار افتادند، گروه تلگرامی سپاه انقلاب ایران پیامی منتشر کرد و در آن نوشت: غافلگیری.»
روزنامه اقتصادی «کالکالیست» نیز به نقل از «رافائل فرانکو» نایب‌رئیس‌پیشین سرویس سایبری رژیم صهیونیستی نوشته برآورد او این است که این حمله «مربوط به حملات منسوب به ایران در پی حوادث اخیر باشد.»
ورود وزارت جنگ اسرائیل به پرونده حمله سایبری
رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند به دلیل وسعت بسیار زیاد این تهاجم، وزارت جنگ این رژیم هم وارد پرونده شده است. واحد دفاع سایبری ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای کمک به ارزیابی ابعاد این تهاجم خارق‌العاده به بقیه «نهادهای اسرائیلی» کمک می‌کند. «رافائل فرانکو» یکی از کارشناسان برجسته امنیت سایبری در رژیم صهیونیستی هم شرایط فعلی را «فوق‌العاده و بی‌سابقه» توصیف کرده است.
سایر اخبار این روزنامه