الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی به نیروی دریایی سپاه

آیین الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی شناوری، موشکی و زیرسطحی به نیروی دریایی سپاه روز گذشته با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه نیرو‌های مسلح برگزار شد.
در این مراسم انبوهی از تجهیزات و سامانه‌های موشکی وشناوری با قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملیاتی جدید به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه اضافه شد. ماندگاری و تاب آوری، افزایش سرعت تا ۹۵ نات و همچنین قابلیت حمل و شلیک موشک از ویژگی‌های منحصر به فرد شناور‌های جدید راکت انداز، موشک‌انداز و شناسایی نیروی دریایی سپاه است. ارتقای برد و قابلیت مانورپذیری موشک‌ها، گریز پذیری از جنگ الکترونیک و افزایش قدرت انفجار و تخریب نسبت به سامانه‌های قبلی نیز از ویژگی‌های سامانه‌های جدید موشکی الحاق شده به نیروی دریایی سپاه است. در هشتمین مرحله الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی به نیروی دریایی سپاه برای نخستین بار زیرسطحی‌های هوشمند به سازمان رزم نیرو الحاق شد که آغاز فصلی جدید از توان و قدرت نظامی در مأموریت‌ها به شمار می‌رود. هندسه قدرت نیروی دریایی سپاه کامل شد
فرمانده کل سپاه طی سخنانی در این آیین گفت: روش‌های جدید در قدرت‌افزایی نظام اسلامی برای ما مهم است که امروز با الحاق زیر سطحی‌های هوشمند، هندسه قدرت نیروی دریایی سپاه یعنی سطح، بالا سطح، زیرسطح و ساحل کامل شد. سردارسرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که در حماسه‌ای دیگر، یک حرکت جدید را که برازنده نیروی دریایی سپاه است شاهد هستیم، گفت:تاریخ و حوادث جهان به ما آموخت که لحظه‌ای غفلت به اندازه یک تاریخ پشیمان‌کننده خواهد بود. برخی لحظه‌ها به اندازه تاریخ اهمیت دارد، همانند دفاع مقدس که اگر با دست‌های خالی به میدان نمی‌رفتیم امروز سرنوشت دیگری داشتیم. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر خون‌های پاک شهیدان به زمین ریخته نمی‌شد، خانواده‌های شهدا صبوری نمی‌کردند و ملت غیور ایران استقامت نمی‌کرد، امروز سرنوشت دیگری داشتیم، گفت:، اما همه ما به خدا توکل کردیم و در مقابل دشمن، آرایش دفاعی گرفتیم که کرامت ملت محفوظ ماند. وی افزود: از دفاع مقدس و این تاریخ حیات بخش درس‌های بزرگی گرفتیم و آموختیم که در نظام جهان، جایی برای ضعیفان نیست و اگر نظام و کشوری ضعیف باشد، حیثیت و شرافتش غارت می‌شود، به این خاطر که اشرار عالم به ملت‌های ضعیف رحم نمی‌کنند و آن‌ها را فرو می‌ریزند.
سلامی با اشاره به اینکه مستکبران عالم تنها زبان قدرت را می‌فهمند و به آن احترام می‌گذارند گفت: این تجربیات گرانسنگ که محصول خون شهیدان است، به طور قطع برای ما مهم و درس آموز و حاوی این پیام است که باید قدرتمند باشیم تا امنیت‌مان در همه حوزه‌ها حفظ شود. وی در ادامه تأکید کرد: همت و تلاش فرزندان دانشمند ایران اسلامی و عنایات و امداد‌های الهی به آنان در توان افزایی دفاعی کشور اعم از پرتاب ماهواره به فضا و ساخت سامانه‌های زیرسطحی هوشمند، دست متجاوزان و دشمنان به ایران اسلامی را قطع کرده است.


فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اندیشه‌های حرکت آفرین حاصل تدابیر و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز است که راه سرافرازی، عزت و قدرت را به ما می‌آموزد افزود: همه ما سربازان امام و رهبرمان هستیم و آموخته ایم باید قوی باشیم. وی با تأکید بر اینکه برای کسانی که دشمن را می‌شناسند، تحریم معنایی ندارد، اظهار کرد:برای جوانان ما که این تجهیزات را در عصر تحریم‌های شدید و ظالمانه دشمن ساخته‌اند، حصار‌های تحریم سست است و آنان تحریم را بی اثر و خنثی نموده‌اند. سلامی در پایان با بیان اینکه جوان و نو شدن قدرت برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: روش‌های جدید در قدرت افزایی نظام اسلامی برای ما مهم است که امروز با الحاق زیر سطحی‌های هوشمند، هندسه قدرت نیروی دریایی سپاه یعنی سطح، بالا سطح، زیرسطح و ساحل، کامل شد. ریشه‌های قدرت ما داخلی و ملی است
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی همچنین در حاشیه آیین الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی به نیروی دریایی سپاه گفت: امروز نیروی دریایی ما هم در بعد شناور‌های با سرنشین، بدون سرنشین و موشک انداز‌ها و موشک‌هایی در برد‌های تاکتیکی و فراتر از برنامه‌های تاکتیکی و نیز در قدرت زیرسطحی و هم رزم در بالای سطح با استفاده از شناور‌های سطحی، نقطه قوت قدرتمندی برای صحنه‌های احتمالی دفاع در مقابل دشمنان شده و قدرت نوین دریایی را به نمایش می‌گذارد. وی افزود: این دستاورد بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران و برادران بزرگوارمان در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صمیمانه تبریک می‌گویم. فرمانده کل سپاه دستاورد‌های دفاعی رونمایی شده در مراسم دیروز را محصول دانش و توان بومی توصیف و تصریح کرد:این دستاورد‌ها حاصل مجاهدت و تلاش علمی و فناورانه دانشمندان و مهندسان ما در موسسه‌های دانش بنیان، سازمان جهاد و تحقیقات خودکفایی نیرو و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، کاملاً ایرانی و نشان‌دهنده آن است که ما تصمیم گرفته ایم با قدرت خودمان از خودمان دفاع کنیم. سرلشکر سلامی در پایان تأکید کرد:بر این مهم واقفیم که با سلاح دیگران نمی‌توان از یک ملت بزرگ دفاع کرد و امروز بحمدالله ریشه‌های قدرت ما داخلی و ملی هستند.
آغاز فصل جدیدی از توان افزایی در مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه
دریادار پاسدارعلیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه هم در این آیین با اعلام خبر الحاق زیرسطحی‌های هوشمند برای نخستین بار به سازمان رزم این نیرو گفت: الحاق زیر سطحی‌های هوشمند به سازمان رزم ندسا توان بازدارندگی ما را برای مقابله با تهدید‌های زیرسطح، به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. وی افزود: با این اقدام فصل جدیدی از توان و قدرت نظامی در مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه رقم خواهد خورد. دریادار تنگسیری با اشاره به ویژگی‌های شناور‌های جدید نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: قدرت مانورپذیری عملیاتی بالاتر نسبت به شناور‌های قبلی، ماندگاری و تاب آوری، افزایش سرعت تا ۹۵ نات و همچنین قابلیت حمل و شلیک موشک از ویژگی‌های منحصر به فرد شناور‌های جدید رزمی نیروی دریایی سپاه است. فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین با بیان اینکه در حوزه موشکی هم به قابلیت‌های نوینی دست‌یافته ایم، گفت: برد موشک‌ها در سامانه‌های جدید موشکی افزایش یافته و قابلیت مانور پذیری آن ارتقا پیدا کرده است به گونه‌ای که این سامانه‌ها از جنگ الکترونیک گریز پذیرند و قدرت انفجار و تخریب آن‌ها نسبت به سامانه‌های قبلی چندین برابر شده است. وی افزود: از دو سال گذشته تاکنون در مراحل هشت‌گانه الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی، تعداد انبوهی از شناور‌های کلاس‌های مختلف، سکو‌های پرتاب موشک ساخت داخل و اژدر‌های زیرسطحی هوشمند وارد سازمان رزم نیروی دریایی سپاه شده است که حاصل تلاش عزیزان ما در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دانش بنیان‌ها و نیروی دریایی سپاه است که با حمایت فرمانده محترم کل سپاه صورت گرفته است. تنگسیری در پایان خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات و سامانه‌هایی که در دوسال اخیر به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه ملحق شده و امروز بخشی از آن رونمایی می‌شود نتیجه زحمات شبانه روزی و خستگی ناپذیری دانشمندان جوان انقلابی این مرز و بوم است که در زمان شدید‌ترین تحریم‌های ظالمانه دشمنان و در جنگ تحریمی ساخته شده اند و این روند همچنان تداوم خواهد داشت.