اهدای اقلام خوراکی تاریخ گذشته؛ عذر بدتر از گناه خانه تئاتر

از حوالی صبح روز گذشته سه‌شنبه ۲۴اسفندماه ویدئویی در فضای مجازی در حال پخش و فراگیر شدن است که طی آن یکی از اعضای انجمن بازیگران خانه تئاتر رو به دوربین نسبت‌به ارسال بسته معیشتی خانه تئاتر به یکی از هنرمندان عضو این انجمن صنفی ابراز گلایه کرده‌است. گلایه او در این ارتباط است که اقلام ارسالی بسته معیشتی اعم از رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی، برنج، چای، شکر و قند تاریخ انقضای‌شان به سر رسیده است. در همین راستا ایرنا در تماس با ایرج راد رئیس هیات‌مدیره خانه تئاتر درباره این مساله، پاسخ و چرایی این اتفاق پیگیر شد که وی پاسخی نداد و تنها به این جمله بسنده کرد که اینستاگرام را باید اینستاگرام پاسخ دهد! در ادامه پیگیری‌ها، در تماس با بهزاد فراهانی یکی دیگر از اعضای هیات‌مدیره با این پاسخ مواجه شد که پشت دوربین است! درنهایت مریم کاظمی دیگر عضو هیات مدیره خانه تئاتر؛ گفت که به‌زودی اطلاعیه‌ای از طرف خانه تئاتر درباره این اتفاق صادر خواهد شد.
> عبور از تاریخ انقضا به هنرمندان اطلاع داده شده بود
در اطلاعیه هیات مدیره خانه تئاتر درباره بسته‌های معیشتی آمده است: با درود و احترام؛ به اطلاع اعضای محترم خانه تئاتر می‌رسانیم که: اقلام غذایی و خواروبار موجود در خانه تئاتر متعلق به زمانی‌است که جناب آقای گیل‌آبادی به عنوان مدیرعامل حضور داشتند و در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ مقدار زیادی توزیع گردید و همین تعداد در انبار باقی ماند. هیات مدیره از تعداد و ماهیت آن‌ها اطلاعِ دقیقی نداشت تا چند هفته‌ی پیش که این بسته‌ها از انبار بیرون آمد و زیر نظر بازرس محترم خانه شمرده شد. طبق گزارش ایشان تعداد و کسری بعضی اقلام و تاریخ مصرف آن‌ها مشخص شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: با بعضی از عزیزان انجمن‌ها و اعضای عزیز خانه‌تئاتر درباره آن‌ها مشورت شد. عزیزان اعلام داشتند که این اقلام خوراکیِ خشک (مانند چای، برنج و حبوبات) معمولا در ارجاع به کارخانه‌ها، دوباره بسته‌بندی شده و با تاریخ جدید روانه بازار می‌شود. خانه تئاتر به‌جای دور ریزی آن‌را به عهده مدیران محترم انجمن‌ها گذاشته تا به تشخیص خود به عزیزانی که با تاریخ‌مصرف آن‌ها مشکلی ندارند قرار دهد. بنابراین تصمیم از انجمن‌های ۱۷گانه خانه تئاتر خواسته‌شد هرکدام پنج نفر از اعضای خود را که واقعا به این خواروبار نیاز دارند معرفی کنند. (نه برای عزیز محترم و معترضی که در خانه مطلوب و شرایط اقتصادی مناسبی قرار دارند و با ارسال ویدیو در شبکه‌های مجازی ابراز گله‌مندی کرده‌اند)


در بخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: هیئت مدیره از آن جا که می‌دانست در صورت دور ریزی هم عزیزانی معترض خواهند بود، بنابر خرد جمعی تصمیم به توزیع گرفت، حال از توزیع باقیمانده این اقلام خودداری کرده، و از عزیزانی که بسته‌های حمایتی را دریافت کرده و خواستار استفاده نیستند خواهشمند است طی امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۴ و ۲۵ اسفند ماه) این بسته‌ها را یا خود به خانه تئاتر بازگردانند یا از طریق پیک بفرستند. مبالغ و هزینه‌ی پیک‌ها از سوی خانه پرداخت خواهد شد.
> پرسش‌های بی‌پاسخ بیانیه خانه تئاتر!
به گزارش ایرنا، با نگاهی به این اطلاعیه درمی‌یابیم که مسئولان خانه تئاتر در گام نخست تمام اتفاقات را مربوط به دوران مدیرعامل مستعفی این خانه یعنی شهرام گیل‌آبادی دانسته و البته در عذری بدتر از گناه تاکید داشتند که چون کارخانه‌ها اقلام خشک و خوراکی تاریخ مصرف گذشته را در بسته‌بندی جدید دوباره به بازار می‌فرستند و اشاره کردند به روسای ۱۷گانه انجمن‌ها و گفته شده که به هنرمندان این مساله را بگویند و در صورت تمایل آن‌ها، اقلام را ارسال کنند. اینکه هنرمندان در جریان قرار گرفته‌اند که اقلام خوراکی مدنظر تاریخ مصرف‌شان گذشته است و باز هم طالب ارسال آن‌ها باشند کمی غیرمنطقی است و البته چرا چنین روندی اصلا در دستور کار هیات مدیره و بعد انجمن‌های ۱۷گانه تئاتر قرار گرفته باز هم جای علامت سوال دیگری دارد و البته پرسش‌های متعدد دیگری که قطعا بیانیه خانه تئاتر نتوانسته پاسخ‌گوی آن‌ها باشد.