تماشاگران دربي درآزادي

آرمان‌ملی: در مهــــم‌ترین دیــدار هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتــــر، تیم‌هـــای فوتبال پرسپولیــــس و استقــلال روز پـنجشنبه نود‌وهشتمین دربـــی پایتخت را بـــا حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. 
 پیش بازی 
این اولین بازی دربی بعداز شیوع  کرونا محسوب می‌شـــود که قرار اســـت با حضور تماشاگران برگزار شـــود. تیم‌های استقلال و پرسپولیــس در کورس رقابـت قهرمانی با یکدیگر هستند و دربی ۹۸ تا حدود زیادی سرنوشت قهرمانی را مشخص می‌کند. تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در آخرین بازی خود در سال ۱۴۰۰ در شرایط متفاوت به مصاف هم مـی‌روند. آبی‌پوشان پایتخـــت هفته گـــذشته با برد برابر تیم صنعت‌نفت آبادان ۵۴ امتیازی شدند و صدرنشینی خود را در لیگ‌برتر فوتبال تثبیت کردند. با وجود اینکه شاگردان مجیدی با اختلاف ۶ امتیازی نسبت به تیم پرسپولیس رقیب دیرینه خود در صدرجدول قرار دارند، اما آنها به‌خوبی می‌دانند که با برد در دربی فاصله‌شان با رقیب‌شان افزایش می‌یابد و یک گام به قهرمانی نزدیکتر می‌شوند. استقلالی‌ها تاکنون شکستی در لیگ‌برتر فوتبال نداشتند و آنها در صورت نباختن برابر تیم پرسپولیس با ۲۳ بازی متوالی بدون‌شکست به تعطیلات عید می‌روند. در آن طرف، شاگردان گل‌محمدی هفته گذشته با پیروزی برابر تیم نفت مسجدسلیمان و کسب ۴۸ امتیاز در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند. سرخپوشان پایتخت قصد دارند با برتری برابر تیم استقلال فاصله امتیازی خود را با رقیب خود کاهش بدهند و نوار شکست‌ناپذیری آبی‌پوشان را قطع کنند. پرسپولیسی‌ها به ۳ امتیاز بازی دربی نیاز مبرم دارند تا در رقابت کورس قهرمانی با استقلال بمانند. حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس در بازی‌های گذشته در درون دروازه نیمکت‌نشین بوده است، اما او در ۳ بازی دربی گلی دریافت نکرده و کلین‌شیت کرده و به‌نظر می‌رسد این دروازه‌بان در بازی با استقلال در درون دروازه سرخپوشان قرار می‌گیرد. حضور هواداران در دربی پایتخت در افزایش روحیه بازیکنان ۲ تیم تاثیرگذار خواهد بود و بازیکنان با تمام توان خود وارد زمین مسابقه می‌شوند. تیم فوتبال پرسپولیس بازیکن محروم برای بازی دربی ندارد و سیامک نعمتی و آل‌کثیر به علت مصدومیت نمی‌توانند تیمشان را در این بازی همراهی کنند. در آن طرف، تیم فوتبال استقلال مصدوم و محرومی ندارد و با تمام قوا به مصاف تیم پرسپولیس می‌رود. تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس ۹۷ بازی برابر با صف‌آرایی کرده‌ا‌‌‌ند که ۲۶ سهم آبی‌پوشان و ۲۵ برد سهم سرخپوشان بوده است. استقلالی‌ها ۸۹ گل در دربی پایتخت زدند و پرسپولیسی‌ها هم ۹۴ گل به ثمر رساندند. بازی دربی رفت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. استقلال در این فصل شکست‌نخورده و در صورت پیروزی می‌تواند رکورد 5 قهرمانی متوالی حریف را بشکند. از طرف دیگر پرسپولیس می‌تواند رکورد شکست‌ناپذیری استقلال را بشکند. 
 آشنایی با داور 


«سیدعلی» که باتجربه‌ترین داور فعال حاضر در لیگ‌برتر به‌شمار می‌رود، در ۲۱۴ قضاوت خود در لیگ‌برتر، ۵۰۴ کارت زرد و ۵۹ کارت قرمز به بازیکنان داده است و جزو داورانی است که کارت‌های زیادی از جیبش خارج می‌شود. او سال ۱۳۷۵ کار داوری‌اش را شروع کرد و اکنون نیز در شهرداری تهران فعالیت می‌کند. مهم‌ترین دیداری که سیدعلی قضاوت کرده، دیدار فینال جام‌حذفی فصل ۹۶- ۹۵ بوده که در آن نفت‌تهران موفق شد با یک گل تراکتور را شکست دهد و قهرمان جام‌حذفی لقب بگیرد. بسیاری از کارشناسان و فعالان داوری معتقدند سپرده‌شدن قضاوت دربی ۹۸ به سیدعلی برای این است که او زودتر از ۴۵ سالگی خداحافظی کند اما این داور بارها اعلام کرده که تصمیمش این است که بتواند، در لیگ‌برتر سوت بزند. سیدعلی ابتدای فصل موفق نشد در لیست داوران لیگ‌برتری قرار بگیرد و پس از موفقیت در دومین تست‌های آمادگی جسمانی موفق شد تا در این فصل و از هفته دهم به بعد در لیگ‌برتر و لیگ یک سوت بزند. 
 فروش بلیت
بلیت‌های دربی ۹۸ به‌طور کامل فروخته شد. با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا، دربی 87 با حضور 20 هزار تماشاگر برگزار خواهد شد. برهمین اساس بلیت‌فروشی این دیدار که از ساعت 22 سه‌شنبه شب آغاز شده بود، عصر دیروز (چهارشنبه) به پایان رسید و 20 هزار بلیت در نظر گرفته شده از طریق سامانه فروش بلیت الکترونیک فروخته شد. 
  خدمات مترو 
مدیر ارتباطات و امور بین‌المــلل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حــــومه از خدمات‌رسانی متـــروی تهران و حومه به تـــماشاگران مســــابقه فوتبال استقلال و پرسپولیس خبر داد. احسان حامدمقدم با اشاره به برگزاری مسابقه دربی در ساعت ۱۷و۳۰ دقیقه روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه، گفت: متروی تهران و حومه آمادگی دارد تا در روز پنجشنبه، تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال را جهت تماشای این مسابقه به ایستگاه ورزشگاه آزادی واقع در خط ۵ مترو منتقل کرده و در پایان مسابقه به مبادی اولیه بازگرداند. براساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، وی با بیان اینکه زمان فعالیت خط ۵ متروی تهران در این روز تا ساعت ۲۲ است، تصریح کرد: به منظور تسهیل تردد و رفاه حال مسافران و تماشاگران این مسابقه، اعزام قطارهای فوق‌العاده پیش‌بینی شده است و در صورت ازدحام جمعیت در ایستگاه ورزشگاه آزادی، این قطارها اعزام خواهند شد. 
 گزارشگر بازی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، برنامه «فوتبال‌برتر» همزمان با آخرین شهرآورد قرن، پنجشنبه (۲۶اسفند ماه) ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. بنابر اعلام میثم فضلعلی، مدیر گروه ورزش شبکه سه سیما، اجرای برنامه «فوتبال‌برتر» توسط محمدرضا احمدی، با حضور مهمانانی همچون سیروس دین‌محمدی، رضا شاهرودی، محسن خلیلی و آرش برهانی، با تولید و پخش آیتم‌های متنوعی در استودیوی اختصاصی «فوتبال‌برتر» همراه خواهد بود. به گفته وی بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال نیز که در هفته بیست‌و‌سوم لیگ‌برتر برگزار می‌شود، توسط ۱۴ دوربین HD پوشش و از ساعت ۱۷و۳۰ دقیقه و با گزارش جواد خیابانی به‌صورت مستقیم از شبکه سه سیما پخش می‌شود.