اخبار کوتاه


مذاکرات وین نزدیک خط پایان

وزیر امور خارجه کشورمان گفت ایران چند روز پیش بدهی که دولت انگلیس به ایران داشته را دریافت کرده است. حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد آزادی دو فرد آزاده شده «نازنین زاغری و انوشه آشوری » هم تاکید کرد: آزادی این دو فرد با نگاه انسانی انجام شده است .
وی ادامه داد: ارتباط دادن دریافت طلب ایران از انگلیس و آزاد شدن این افراد نادرست است.وی در همین ارتباط تاکید کرد: به صراحت اعلام می کنم که هیچ ارتباطی بین آزادی این مبلغ و آزادی افرادی که به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و محاکمه شدند و جرائم و مسائل مرتبط با آنها در قوه قضاییه بررسی شده و در مورد آنها تصمیم گیری شده، وجود ندارد.
وی تصریح کرد: ما چند روز پیش مبلغ را دریافت کرده بودیم.امیر عبداللهیان همچنین در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: اکنون به مراحل پایانی مذاکرات وین خیلی نزدیک شده‌ایم. نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش با رد کردن هرگونه گمانه‌زنی‌ درباره نقش روسیه در مذاکرات وین، گفت به نتیجه رسیدن توافق در مذاکرات وین به کشورهای دیگر مذاکرات به ویژه آمریکا بستگی دارد. میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش درباره گزارش‌های اخیر راجع‌ به موضع روسیه در مذاکرات وین نوشت: فاجعه است! از گمانه‌زنی‌ها درباره موضع روسیه در مرحله آخر مذاکرات وین خسته‌ شده‌ام.

 

ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار این نیرو گفت: توانسته‌ایم سه تحول عمیق در درون خود ایجاد کنیم. امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: تغییرات بنیادین در ساختار نزاجا، تغییرات اساسی در حوزه تسلیحات و تجهیزات نزاجا و تغییرات متناسب با تهدیدات آینده از جمله این تحولات چشمگیر محسوب می‌شود. او این سخنان را در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانش‌پژوهان آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش گفت. به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش، «امروز این نیرو در روش‌ها و آیین‌های ستادی خود تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و عملیات‌های متناسب با شرایط اقلیمی را تدوین کرده است تا بتواند پاسخگویی نبرد و تهدیدات در هر سطح و مقیاسی باشد. امیر حیدری خاطرنشان کرد: یگان‌های نیروی زمینی ارتش به یگان‌های متحرک هجومی و واکنش سریع تغییر ماهیت دادند و در حوزه پهپاد و سامانه‌های پهپادی توفیق نوآوری، بازتولید و تولید را پیدا کرده است. وی ادامه داد: در حوزه موشک‌های ضد زره که بیشتر مورد توجه «نزاجا» است توانسته ایم به موشک‌های نقطه زن دست یابیم، همچنین در حوزه جنگال به توانمندی‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته ایم. امیر حیدری گفت: نیروی زمینی در تمام مرزهای کشور از جمله غرب، شمال‌غرب، جنوب غرب، شمال‌شرق و جنوب شرق حضور مقتدرانه دارد و این استقرار به معنای تهدید دشمن و وجود خطر در مرزها نیست بلکه به منظور اشراف اطلاعاتی و آمادگی است.