کابوس‌های جذاب خلافکاران

نیسان 180SX یک کوپه جذاب ژاپنی است که سال‌ها زیر پای جوانان پولدار کشورهای مختلف بوده است. جوانانی که علاوه بر زیبایی خاص و منحصر به فرد این خودرو، عاشق آپشن های خاص آن هم شده بودند و تخلف‌هایی همچون سرعت غیرمجاز و ... به وفور در کارنامه صاحبان این خودرو دیده می شده است. به ‌تازگی این خودروی افسانه‌ای پس از کنار گذاشتن خلاف‌های خود، قصد دارد تا امنیت را برقرار کند و به زیباترین ماشین پلیس جهان تبدیل شود! این خودرو جزو معدود خودروهایی در جهان است که می‌تواند تعریف کلاسیک و اسپرت ‌بودن را به ‌طور همزمان نشان دهد. در تصاویر منتشر شده این خودرو، شما می‌توانید عبارات «پلیس»، «911» و «برای خدمت و محافظت از مردم» را روی بدنه آن مشاهده کنید. همچنین رنگ آمیزی این خودرو بر اساس ماشین های   پلیس‌های آمریکا انجام شده است. تا این لحظه اطلاعات زیادی درباره پیشرانه، قدرت موتور و ... این خودرو که قرار است به زودی در ناوگان پلیس آمریکا به کار گرفته شود، منتشر نشده است اما بیایید به قابلیت ‌های عجیب نیسان 180SX قبل از این که تبدیل به یک خودروی پلیس شود، نگاهی داشته باشیم. این خودرو طی 10 سال و بین سال‌های 1988 تا 1998 در خط تولید شرکت نیسان قرار داشت و از پلتفرم و شاسی نیسان 13S بهره می‌برد. پیشرانه‌های مختلفی با ظرفیت 2 لیتر و مجهز به توربو شارژ، روی این خودرو نصب می‌شدند. این پیشرانه‌ها در کنار گیربکس دستی 5 سرعته و گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به بازار عرضه شده بودند. این گیربکس‌ها می‌توانستند قدرت 138 تا 202 اسب بخار را به طور مستقیم به چرخ‌های عقب خودرو منتقل کنند. حداکثر سرعت این خودرو، 240 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است و بد نیست بدانید که این نیسان، خودروی محبوب جوانان آمریکایی بود و در اروپا هم فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. به همین بهانه و در پرونده امروز زندگی ‌سلام با زیباترین ماشین های پلیس جهان، آپشن‌هایشان و ... آشنا خواهید شد، ماشین‌هایی که شاید آرزوی سارقان، دستگیر شدن توسط پلیس برای لحظاتی نشستن در آن‌ها باشد!
 
به‌ دنبال تبهکاران روی صندلی مسابقه‌ای
نام خودرو؟ آئودی R 8 GTR
در کدام کشور؟ سوئد

این آئودی دوست ‌داشتنی در اختیار پلیس سوئد قرار گرفته است. قطعاً حس این‌ که در حین تخلف این غول سرکش در آینه خلافکاران ظاهر شود، چندان برایشان خوشایند به نظر نمی‌رسد و شنیدن این خبر که این خودرو به خودروهای پلیس شهر اضافه شده دلپذیر نخواهد بود. این آئودی برای افزایش عملکردش به مشخصات خودروهای اسپرت نزدیک شده است. استفاده از فیبرکربن در بعضی از قطعات برای کاهش وزن خودرو، صندلی‌های مسابقه‌ای Recaro، رنگ براق بدنه، چراغ‌های متمایز پلیس و موتور ١٠ سیلندر 5.2 لیتری با توان ۶١٢ اسب بخار که نزدیک به ١٠٠ اسب بخار از مدل استاندارد بالاتر است و صفر تا 100 کیلومتر را تنها در 3.2 ثانیه طی می‌کند، از جمله تغییرات قابل ذکر در این ابرخودروست.
سیاه و سفید بااُبُهت
نام خودرو؟ لکسوس LC500
در کدام کشور؟ ژاپن

این خودرو، اولین بار سال 2014 در یک نمایشگاه خودروهای برتر رونمایی شد و خیلی زود مورد توجه پلیس ژاپن قرار گرفت. یک یونیفرم ساده سیاه و سفید، ابهت خاصی به این خودرو داده است. این سوپر کوپه، با سرعت باورنکردنی و آپشن‌های جذابی همچون اتصال به شبکه ملی پلیس این کشور و ...، کار را برای افراد خاطی بسیار سخت کرده است. مصرف ترکیبی بنزین این خودرو، تقریبا 5 لیتر در هر 10 کیلومتر است.
عجیب ترین خودروی پلیس
نام خودرو؟ Spyker C8
در کدام کشور؟ هلند

شاید بتوان گفت این خودروی دو در، عجیب‌ترین خودرویی است که توسط پلیس استفاده می‌شود. این خودروی زیبا که پلیس هلند سوار بر آن گشت می‌زند، در زیر کاپوت خود یک موتور 4.2 لیتری ساخت آئودی و 400 اسب بخار قدرت دارد. حداکثر سرعت آن 300 کیلومتر در ساعت بوده و شتاب صفر تا 100 این خودرو 4.5 ثانیه است. طول کمتر این خودروی پلیس یکی از مزیت‌های آن است که برای انجام عملیات تعقیب و گریز احتمالی و حتی پارک کردن در خیابان‌های شلوغ به شدت مناسب است. جدا از مشخصات فنی این خودرو، شکل ظاهری آن هم یکی از نکات برجسته و جذاب این ماشین پلیس پیشرفته است. درهای بالارونده‌اش هم به آن ابهتی امروزی و اسپرت داده است. شاید بتوان گفت این ماشین پلیس با این تیپ و ظاهر، از خلافکاران زهرچشمی دوچندان می‌گیرد!

 


نسخه‌ای رویایی از یکBMW
نام خودرو؟ BMW i8
در کدام کشور؟ آلمان

سال 2019، پلیس آلمان یک شرکت معروف طراحی خودرو را برگزید تا تغییرات خود را روی یک خودروی پلیس جذاب به نمایش بگذارد. این شرکت پرآوازه که تبحر بالایی در تقویت و ارتقای انواع محصولات ب ‌ام‌ و دارد، به سراغ ب ‌ام ‌و i8 رفت و با پرداختن به جزئیات، آن را به مدلی زیباتر و جذاب‌تر تبدیل کرد. کاهش ارتفاع به ‌اندازه 20 میلی‌متر، تعویض رینگ‌ها و کاهش 5 کیلوگرمی وزن خودرو، جلوه خاص‌تری به این خودرو داده است. در داخل کابین دامنه تغییرات کمتر بوده و به مواردی مثل جایگزینی پدال‌ها و افزایش دکمه‌های آپشن‌دار اکتفا شده است. این خودرو در حالت استاندارد به اندازه‌ای سریع است که می‌تواند در اتوبان، کابوس تبهکاران باشد. این ماشین پلیس در 4.4 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در نهایت سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. جالب است بدانید این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط 2.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

سریع اما عاشق محیط‌ زیست
نام خودرو؟ تسلا مدل X
در کدام کشور؟ استرالیا

یکی از خاص‌ترین ناوگان‌های پلیس جهان در اختیار استرالیاست. چند سال پیش تسلا مدل ایکس که در ناوگان پلیس استرالیا استفاده می شد، بعد از انجام آزمایش های اولیه و به ‌دست آوردن اعتماد کافی به یکی از کارآمدترین خودرو‌های نیرو‌های پلیس این کشور تبدیل شد. فناوری‌های خودروی عادی مدل ایکس برای همخوانی بیشتر با فعالیت‌های پلیس تغییر یافته و تسلا مدل ایکس به راحتی با مرکز پلیس ارتباط برقرار و از فرایند تعقیب و گریز فیلم برداری می‌کند. یکی از پلیس‌های استرالیایی درباره این خودرو گفته: «خودروهای برقی مانند تسلا ایکس مزایای زیست‌ محیطی زیادی دارند و با توجه به این که خودروهای گشت بزرگراه دولتی ما هزاران کیلومتر در جاده‌ها را طی می‌کنند، باید همیشه به دنبال راه‌هایی باشیم که بتوانیم تأثیر خود را بر محیط ‌زیست کاهش دهیم. این خودرو می‌تواند در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) برسد، بنابراین آن دسته از سارقانی که در حال فرار از آن هستند مطمئناً هیچ شانسی نخواهند داشت». خودروهای برقی تسلا با هر بار شارژ کامل، 400 مایل(حدود 645 کیلومتر) مسیر می‌پیمایند.
گران ترین و سریع ترین ماشین پلیس
نام خودرو؟ بوگاتی ویرون
در کدام کشور؟ امارات

این خودروی کلاسیک، گران‌ترین و سریع‌ترین ماشین ناوگان پلیس جهان است. ویرون با قیمت تقریبی 4 میلیون دلار به عنوان سریع‌ترین ماشین پلیس با حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت که در رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است، شناخته می‌شود. ویرون همچنین 1000 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و می‌تواند تنها در 2.5 ثانیه از صفر تا 100 حرکت کند. هدف ویرون تعقیب مجرمان نیست، بلکه تعقیب گردشگران است! از این جهت که ویرون را می‌توان در حال گشت‌زنی در مراکز خرید مشاهده کرد که در آن گردشگران می‌توانند با این خودروی پلیس عکس یادگاری بگیرند! ویرون علاوه بر حفظ امنیت، باعث ترویج تجارت محلی شده و شاید بتوان آن را یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور امارات به حساب آورد. جالب است بدانیم که بیشتر رانندگان این خودروی جذاب، افسران زن پلیس هستند.
ماشین پلیس مسابقه ای
نام خودرو؟ Caparo T1
در کدام کشور؟ انگلیس

یکی دیگر از ماشین‌های ایمنی که در ناوگان پلیس انگلستان دیده می‌شود، کاپارو T1 است. تنها چند خودرو همچون این ماشین زیبا در دنیا وجود دارد. مسلما این خودرو یکی از دیوانه ‌کننده‌ترین ماشین‌های مسابقه‌ای با مجوز تردد در شهر است که البته هر فردی قادر به رانندگی با آن نیست. فردی که پشت فرمان چنین خودرویی می‌نشیند، باید یک راننده کامل و حرفه‌ای باشد. این ماشین پلیس مسابقه‌ای با داشتن موتور 8 سیلندر خرجینی 3.5 لیتری و قدرت 575 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه دارد و در کمتر از 5 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. کافی است این ماشین را در حال تعقیب و گریز با مجرمان تصور کنید!
پلیس هایی سوار بر شاسی‌بلند
نام خودرو؟ جیپ
در کدام کشور؟ ایتالیا

مردم و کارشناسان خودرو عادت دارند پلیس ایتالیا را در آلفارومئو یا لامبورگینی ببینند. حال وجود یک جیپ در ناوگان پلیس ایتالیا باعث شده تا این نیرو جذاب‌تر از قبل به نظر برسد. این جیپ پلیس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر تنها به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وجود یک خودروی شاسی بلند در قامت ماشین پلیس، علاوه بر این که ابهت خاصی دارد، می‌تواند قابلیت‌های تعقیب و گریز بیشتری نسبت به خودروهای معمولی داشته باشد، آن هم در کشوری مانند ایتالیا که با باندهای مافیایی و زد و خوردهای خیابانی شناخته می‌شود. مزیت دیگر این ماشین پلیس داشتن سه ردیف صندلی است که باعث می‌شود متهمان راحت‌تر در آن‌ جا بگیرند!
منابع این پرونده: topgear.com، motortrend.com، hotcars.com و ...