عمران خان: مرگ بهتر از بردگی برای آمریکاست

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به نامه «عارف علوی» رئیس‌جمهور این کشور، «گلزار احمد» رئیس‌سابق دیوان عالی پاکستان را برای پست نخست‌وزیری موقت معرفی کرد. «گلزار احمد» بیست و هفتمین رئیس‌دادگستری پاکستان و اهل کراچی است. وی در 1 فوریه 2022(12 بهمن 1400) بازنشسته شد. البته عمران خان طبق قانون اساسی پاکستان تا زمان تعیین سرپرست به سمت نخست‌وزیری ادامه خواهد داد.
به گزارش تسنیم، عمران‌خان اظهار داشته که رویکرد مشترک اپوزیسیون برای مراجعه به دادگاه عالی به‌جای آماده شدن برای انتخابات پس از انحلال پارلمان نشانه آن است که اپوزیسیون «از واکنش مردم هراس دارد». او با تأکید بر اینکه اعضای پارلمان پاکستان در یک «توطئه خارجی» قصد برکناری او را از قدرت داشتند، بار دیگر از تصمیم «قاسم سوری» معاون پارلمان برای جلوگیری از رأی‌گیری و سپس انحلال پارلمان دفاع کرد.
عمران‌خان خطاب به احزاب اپوزیسیون هم گفت که «آن‌ها به‌عنوان بله‌گویان به این کشورهای خارجی خدمت کردند.» نخست‌وزیر کنونی پاکستان بدون اشاره مستقیم به آمریکا ادامه داد می‌خواهد به مردم بگوید: «فقط به‌دلیل اینکه زیر بار بدهی هستید هرگز برده هیچ کشوری نشوید، دراین‌صورت مرگ بهتر از بردگی است...من می‌خواهم این روند که هر کسی با 20 میلیارد روپیه بتواند دولت را سرنگون کند، پایان یابد، این غیرقابل پذیرش و به‌منزله بی‌اعتبار کردن دموکراسی است.» نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر اینکه مخالف هیچ کشوری نیست، افزود: «من ضدهندی یا ضدآمریکایی نیستم، اما ما می‌توانیم مخالف سیاست‌ها باشیم. من خواستار دوستی با آنها هستم ولی باید احترام وجود داشته باشد.» وی این را هم اضافه کرد که مخالف کشورهایی است که به سایر کشورهای مستقل احترام نمی‌گذارند و به آنها دستور می‌دهند. نخست‌وزیر پاکستان پیش از برکناری هم گفته بود: «نامه‌ای تهدیدآمیز از آمریکا دریافت کرده‌ام، آمریکا تهدید کرد که دولت مرا سرنگون می‌‌کند زیرا من از ایجاد پایگاه نظامی برایش در سرزمین خودم خودداری کردم و از وزیر خارجه خواستم که با توجه به افزایش تنش در منطقه، روابط با کشورهای دوست را تقویت کند. ملت مسلمان ما نمی‌تواند برده بیگانگان شود و اگر پارلمان رای به عزل من بدهد، من نه تنها استعفا نمی‌دهم، بلکه با قدرت بیشتری برمی گردم، چون در معرض توطئه کشورهای بیگانه هستیم، ما مقاومت می‌کنیم و تسلیم آنها نمی‌شویم و به خواست خدا این توطئه را خنثی خواهیم کرد.»
مسکو: این انتقام آمریکا از عمران خان است
در همین رابطه همچنین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا، نخست‌وزیر پاکستان را به دلیل لغو نکردن سفر خود به مسکو مجازات کرده است. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده: «آمریکا و متحدان غربی آن، عمران‌خان را تحت فشار قرار‌دادند تا سفر خود به روسیه در ماه فوریه را لغو کند.» وزارت خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد در آستانه سفر عمران خان به روسیه، دونالد لئو معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا با احضار سفیر پاکستان در واشنگتن خواستار لغو فوری این سفر شده بود که رد شد. این بیانیه می‌افزاید: «اوضاع پس از سفر نخست‌وزیر پاکستان به روسیه نشان می‌دهد ایالات متحده تصمیم گرفته است عمران خانِ نافرمان را به دلیل نافرمانی مجازات کند. بر همین اساس درخواست عدم اعتماد به نخست‌وزیر این کشور ارائه شد.»
سایر اخبار این روزنامه
190 نماینده خواستار اخذ تضمین قطعی از آمریکا شدند جنگ یمن و اوکراین و نتیجه مقاومت در مقابل آمریکا! (یادداشت میهمان) اخبار ویژه شهادت مظلومانه یک روحانی در حرم مطهر رضوی‌(ع) پشت پرده جنایت کیست؟ اخراج ده‌ها دیپلمات روس از کشورهای اروپایی / مسکو: بی‌پاسخ نمی‌ماند ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی در شرایط مطلوبی قرار دارد نخستین علائم شکست محاصره یمن با پهلو گرفتن دومین کشتی حامل سوخت در صنعا تحریم‌های غرب علیه ایران نتیجه معکوس دارد هدف‌گذاری تولید برق هسته‌ای با ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات خبرنگار کیهان در خرم‌آباد پس از افشاگری با شکایت زمین‌خواران مدعی اصلاحات دستگیر شد لفاظی‌های آمریکا علیه ایران درخصوص مذاکرات وین فروش آرد دولتی به 10برابر قیمت با همدستی‌ برخی نانواها و کارخانه‌ها عمران خان: مرگ بهتر از بردگی برای آمریکاست ایران­‌هراسی در روزنامه­ مدعی اصلاح‌طلبی 190 نماینده خواستار اخذ تضمین قطعی از آمریکا شدند 190 نماینده خواستار اخذ تضمین قطعی از آمریکا شدند