خون طلبه‌های جهادی دشمن را رسواتر می‌کند

مرد جنایتکاری که سه طلبه را در حرم رضوی با ضربات چاقو هدف قرار داده به همراه چهارهمدستش بازداشت شد. در حالی که یکی از طلاب به دلیل شدت جراحت به شهادت رسیده، تلاش برای درمان دیگر مجروحان حادثه جریان دارد.
حدود ساعت‌۱۴ روز گذشته زائرانی که در حال عبور از صحن پیامبر اعظم بارگاه رضوی بودند با شنیدن فریاد‌های دلخراش متوجه شدند مردی چاقو به دست به سمت سه روحانی حمله کرد و آن‌ها را با ضربات چاقو هدف قرار داد که یکی از آن‌ها به علت شدت جراحت در محل حادثه به شهادت رسید. همزمان با وقوع حادثه بود که زائران خشمگین به سرعت ضارب را در حلقه محاصره قرار داده و او را بازداشت کرده و به مأموران حراست تحویل دادند. همزمان با حضور امدادگران مجروحان حادثه به بیمارستان امدادی شهید کامیاب منتقل شدند. سه‌طلبه از طلاب جهادی بودند که سال‌ها برای محرومیت زدایی حاشیه مشهد خدمت می‌کردند و هنگام حادثه در راه جلسه گروه‌های جهادی برای هماهنگی فعالیت‌های ماه رمضان بودند که هدف قرار گرفتند.
کلیپ حادثه خیلی زود در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش‌های بسیاری از کاربران را به همراه داشت. بررسی‌های اولیه نشان داد ضارب تبعه بیگانه است که دست به این رفتار خشونت بار زده است. براساس این گزارش اولین طلبه‌ای که در جریان حادثه به شهادت رسید حجت‌الاسلام اصلانی بود. اصلانی از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس بود. در حالی که ساعتی بعد از خبر اعلام شد دو نفر از مجروحان به شهادت رسیده‌اند، مجیدفاطمی‌نیا، قائم مقام امور مساجد مشهد اعلام کرد وضعیت یکی از طلاب مجروح وخیم و برای سومین طلبه اتفاق خاصی رخ نداده است. براساس این گزارش این سه طلبه از فعالان جبهه جهادی برای رفع محرومیت بودند بود که شهادت آن‌ها به این شیوه مورد اقبال رسانه‌های معاند قرار گرفت. این رسانه‌هاکه گویا منتظر انجام چنین عملیاتی بودند خیلی زود باپیونددادن آن به حادثه شهرستان گنبد که به قتل شخصی دو طلبه سنی منجر شده بود تلاش کردند خط سیر جدایی بین سنی و شیعه را دنبال کنند. تحلیل‌های ارائه شده از سوی این رسانه‌ها با قهرمان سازی عامل این جنایت که پیشتر هم در مورد مجرمانی مثل ریگی دنبال شده بود باسیاست‌های تعیین شده آن‌ها که با محوریت فاصله گرفتن مردم ازروحانیت دنبال می‌شود همچنان در جریان است. از دیگرموارد خط سیر رسانه‌های معاند پیوندحادثه با حاشیه‌های بازی تیم ملی و عدم راه یابی زنان به ورزشگاه است که بهره‌وری ازاین موضوع به هر نحو امکان دنبال می‌شود.
موضوع دیگر که از سوی رسانه‌های معاند در حال دنبال شدن است انتشار گسترده تصاویر حادثه از سوی حساب‌های توییتری گروهک‌های تروریستی است. این گروهک‌ها به صورت سازماندهی شده تصاویر منتشر شده از حادثه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و برای بهره برداری از اهداف خود موضوعات مورد نظر خود را به مخاطبان القا می‌کنند. اختلاف‌افکنی بین دو ملت ایران و افغانستان موضوع دیگری است که همچنان اقبال به آن از سوی شبکه‌های معاند وجود دارد. با توجه به حضور گسترده اتباع افغانستان در مشهد و تأکید بر افغانی بودن عامل جنایت فاصله‌گذاری بین دو ملت ایران و افغانستان در حال دنبال شدن است. از آنجا که زمان زیادی از حادثه نگذشته تأثیر‌گذاری و بهره‌برداری از موضوعات مطرح شده بر مخاطبان هدف مهمی است که به صورت ویژه در شبکه‌های معاند وجود دارد. آن‌ها با اختصاص دادن بخش‌های ویژه و دعوت از مهمان ویژه‌ای که برای بهره‌برداری‌های خود تعیین کرده‌اند از رفتار خشونت بار یک مجرم و شهادت دو انسان مظلوم در حال بهره‌کشی هستند. این موضوعات در حالی دنبال می‌شود که انتشار فیلم حادثه به خوبی خشم عمومی علیه رفتار مجرم را به نمایش می‌گذارد. خشم علیه تفکری که دشنه خود را روی افرادی کشید که برای خدمت رسانی به مردم و رفع محرومیت در اردو‌های جهادی حاضر می‌شدند. بازداشت چهارهمدست متهم
در شاخه دیگری ازتحقیقات بررسی‌ها در این باره خیلی زود به جریان افتاد. آن گونه که دادستان مشهد اعلام کرد و تیم‌های پلیس موفق شدند در اولین گام چهار نفررا که مظنون به همکاری باعامل حادثه هستند بازداشت کنند. دادستان مشهد گفت: تحقیقات در این باره همچنان جریان دارد.