شهادت روحانی جهادگر

گروه حوادث: مرد جنایتکار که در اقدامی هولناک با چاقو 3 روحانی را در صحن پیامبراعظم حرم مطهر امام هشتم(ع) مجروح کرده و باعث شهادت یکی  از آنها شده بود، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» بعدازظهر سه‌شنبه مردی جوان که از اتباع بیگانه است در حالی که یک چاقو در دست داشت به 3 روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی حمله کرد که بلافاصله متهم از سوی مردم و مأموران انتظامی آستان مقدس دستگیر شد و مجروحان به بیمارستان منتقل شدند اما  یک نفر از  روحانیون به نام حجت‌الاسلام اصلانی  که از روحانیون فعال و جهادی شهر مشهد بود به شهادت رسید.
 این 3 طلبه از طلاب  مخلصی بودند که سال‌ها برای محرومیت‌زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت بودند .
حجت‌الاسلام پاکدامن و حجت الاسلام دارایی هم که دیگر مجروحان این حادثه هستند  تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار دارند.
محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز از دستگیری 5 مظنون در حادثه دیروز خبر داد و گفت:پرونده این حادثه در دادسرا تحت رسیدگی ویژه قرار دارد و  یک نفر ضارب  که از اتباع خارجی است و 4 مظنون به همدستی با متهم اصلی در این پرونده دستگیر شده اند.


روابط عمومی آستان قدس‌رضوی با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، بعدازظهر سه‌شنبه 3 طلبه حاضر در صحن پیامبراعظم(ص) با فردی که هویت وی در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند. با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر، ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.
آستان قدس‌رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام(ع) و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل، پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را به اطلاع خواهد رساند. محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع‌رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.