5 متهم بازداشت شدند سوءقصد به جان ۳ طلبه در ‌حرم مطهر رضوی

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان ۳ طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) با ضربات چاقوی فردی که هویت آن در دست بررسی است مورد حمله قرار گرفتند.
به گزارش تسنیم از مشهد مقدس، همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش 3 طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.
آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.
شهادت یک طلبه در ‌حادثه سوءقصد ‌حرم مطهر رضوی


در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌‌. یکی دیگر از این طلبه‌ها‌ تحت مداوا قرار دار‌د که به بیمارستان منتقل شده‌ است.
این 3 طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سال‌هاست برای محرومیت‌زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.‌یکی از طلاب با زبان روزه بعد از زیارت حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند.در این حادثه متاسفانه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌.
شهادت دومین طلبه حادثه سوءقصد در حرم مطهر رضوی
در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌.‌ طبق اطلاعات به دست آمده، دومین طلبه مضروب در حرم مطهر رضوی به شهادت رسید. حجت‌الاسلام پاکدامن نیز از طلاب فعال در حاشیه شهر مشهد بود که برای بهبود وضعیت مردم این مناطق تلاش می‌کرد.
فرد ضارب ‌در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است
یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ‌متاسفانه یک طلبه‌‌ به شهادت رسید‌ و ‌دو طلبه‌ دیگر ‌در بیمارستان بستری هستند که ‌یکی از طلبه‌های مجروح وضعیت مناسبی ندارد؛ مردم دعا کنند.‌ فرد ضارب دستگیر شده است که در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است.
داوری، معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.
سردار ‌تقوی‌ فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تحقیقات ویژه درباره این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی دقیق درمورد آن صورت خواهد گرفت.
دادستان مشهد: 5 متهم در ارتباط با حادثه حرم رضوی بازداشت شدند
محمد حسین درودی دادستان مشهد از دستگیری 5 تن در رابطه با حادثه حرم مطهر رضوی خبر داد و اظهار کرد: یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با متهم بودند.
وی با بیان اینکه ضارب 3 روحانی در آستان قدس رضوی تبعه خارجی بوده است، افزود: ‌پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.
دادستان مشهد با بیان اینکه ‌‌بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: ‌ضارب فردی با تبعه خارجی است.
سایر اخبار این روزنامه
خودروهای خانواده پراید رکورددار آمار تلفات حوادث رانندگی همچنان پای «پراید» در میان است پیمان مولوی وقتی درکی از میلیارد دلار نداریم تلاش آمریکا برای مقصر جلوه دادن ایران در مذاکرات وین معمای پیچیده احیای برجام آیا برای جلوگیری از آزارگری و اعمال قدرت بر زنان در سینما قوانینی وجود دارد؟ زنان فریاد می‌کشند 5 متهم بازداشت شدند سوءقصد به جان ۳ طلبه در ‌حرم مطهر رضوی سه پایان احتمالی جنگ اوکراین صلح، کودتا یا یک سوریه اروپایی؟ شرایط بیماری عادی نیست وضعیت مبهم کرونا برای ورود به موج هفتم آیا مسکن در سال 1401 ارزان می‌شود؟ سردرگمی بازار مسکن برای رسیدن به ثبات نمایش نامحدود مظنه‌ها اجرایی شد عزم جدی دستگاه قضا برای شفافیت در بورس وزیر کشور: هجوم مردم موجب بروز اتفاقات مشهد شد اکسیر «تولید» محقق می‌شود؟ راهکارهای اجرایی شدن شعار سال کرملین: موضوع بوچا نمایشی کاملاً صحنه‌سازی شده و سیاه‌نمایی علیه مسکو است جنگ روسیه و اوکراین و احیای دوباره مسئله فلسطین دولت کویت رسما استعفا کرد نامه ۱۹۰ نماینده مجلس به رئیسی درباره مذاکرات وین