۷۰ درصد زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است

  وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که ۷۰ درصد اراضی مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: دو میلیون واحد مسکونی این طرح در شش ماهه نخست امسال عملیاتی شود.
به گزارش خبرگزاری‌ها، رستم قاسمی دیروز در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده است و با آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.
وی افزود: همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شدند که مجموع آنها بالای یک میلیون واحد در سطح کشور است. با برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی در شش ماهه
نخست سال ۱۴۰۱ سهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دو میلیون واحد مسکونی می‌رسد و تلاش خواهد شد تا در زمان‌بندی اعلام شده واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی احداث و تکمیل شود.


تشکیل بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی، تشکیل بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی را از جمله اقدامات مناسب ارزیابی کرد و گفت: بخش عمده اراضی تامین شده طرح نهضت ملی مسکن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و انتظار می‌رود تا سایر وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها در تامین اراضی برای اجرای مسکن همکاری بیشتری داشته باشند.
قاسمی اعلام کرد: ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید از دیگر برنامه‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد. در همین خصوص نیز حدود ۳۰ شهرک جدید در مراحل تغییر کاربری هستند و به زودی ایجاد می‌شوند.
وزیر راه و شهرسازی، تکمیل و واگذاری واحدهای مسکونی باقیمانده مسکن مهر را بیش از ۲۰۰ هزار واحد برشمرد و فعالیت برای اتمام این واحدها را یادآوری کرد.  
سایر اخبار این روزنامه
16/5 میلیارد دلار قرارداد نفتی طی 7 ماه بدون برجام و FATF «نظم نوین جهانی» چقدر آماده‌ایم؟(یادداشت روز) اخبار ویژه وحشت مردم اروپا و آمریکا از گرانی‌های بی‌سابقه صادرات 4 میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا به خارج از کشور ۷۰ درصد زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است عیادت تولیت آستان قدس رضوی از مجروحان حادثه حرم مطهر امام رضا(ع) شیعه و سنی در ایران و افغانستان جنایات تکفیری‌ها در مشهد را محکوم کردند عقب‌ماندگی‌ها در تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار با سرعت در حال جبران است رونمایی از ۹ دستاورد هسته‌ای در ۲۰ فروردین تحلیلگر صهیونیست: به ۳ دلیل احیای برجام برای اسرائیل بهتر است جهاد تبیین باطل­‌‌السحر تحریف و تحریم ژنرال آمریکایی: ایران و ۳ کشور دیگر تهدید‌های ثابت آمریکا تلقی می‌شوند روزنامه مدعی اصلاحات در‌ تفرقه‌افکنی پا جا پای دشمن گذاشت 16/5 میلیارد دلار قرارداد نفتی طی 7 ماه بدون برجام و FATF 16/5 میلیارد دلار قرارداد نفتی طی 7 ماه بدون برجام و FATF