ژنرال آمریکایی: ایران و ۳ کشور دیگر تهدید‌های ثابت آمریکا تلقی می‌شوند

 
«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه توجیهی کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان این کشور، مدعی شد که آمریکا درحال ورود به جهانی است که بیش از پیش رو به بی‌ثباتی می‌رود و در آن، احتمال وقوع درگیری جدی میان ابرقدرت‌ها رو به فزونی است.
وی در بخشی از اظهارات خود به مسئله تایوان و مدرنیزه شدن ارتش چین اشاره کرد و در ادامه افزود: تهاجم روسیه به اوکراین تهدید‌های موجود در جهان را عیان کرد.
مارک میلی همچنین مدعی شد که واشنگتن به کره شمالی، ایران و تهدید‌های تروریستی فراملی نیز به چشم تهدید‌های مداوم و ثابت نگاه می‌کند و نقش آمریکا در جهان فعلی، جنگیدن برای آزادی سیاسی و اقتصادی است.


وی در بخش دیگری از ادعا‌های خود افزود: وقتی به آرایش نیرو‌ها نگاه می‌کنیم، اولین چیزی که به چشم می‌آید این است که چالش‌های برخاسته از چین، روسیه، کره شمالی و ایران و خطر ناشی از سازمان‌های افراط گرای خشن همچنان در محدوده تهدید‌های موجود قرار می‌گیرند و ما باید در موضعی قرار بگیریم که قدرت بازدارندگی دشمنان را داشته باشیم و ارتشی را به وجود بیاوریم که قادر به انجام چنین کاری باشد. این به معنای آن است که ما به ناتوی قوی‌تر و حضور مؤثرتر در اروپا برای مقابله با روسیه هم نیاز داریم. همچنین باید برای مقابله با چین، حضوری محسوس‌تر در آسیا داشته باشیم.
مارک میلی در ادامه مدعی شد: چین با روندی تهاجمی به‌دنبال بسط روابط جهانی است و در این مسیر، نه‌تنها اهداف اقتصادی که اهداف نظامی دوگانه را نیز جست‌وجو می‌کند.  
سایر اخبار این روزنامه
16/5 میلیارد دلار قرارداد نفتی طی 7 ماه بدون برجام و FATF «نظم نوین جهانی» چقدر آماده‌ایم؟(یادداشت روز) اخبار ویژه وحشت مردم اروپا و آمریکا از گرانی‌های بی‌سابقه صادرات 4 میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا به خارج از کشور ۷۰ درصد زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است عیادت تولیت آستان قدس رضوی از مجروحان حادثه حرم مطهر امام رضا(ع) شیعه و سنی در ایران و افغانستان جنایات تکفیری‌ها در مشهد را محکوم کردند عقب‌ماندگی‌ها در تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار با سرعت در حال جبران است رونمایی از ۹ دستاورد هسته‌ای در ۲۰ فروردین تحلیلگر صهیونیست: به ۳ دلیل احیای برجام برای اسرائیل بهتر است جهاد تبیین باطل­‌‌السحر تحریف و تحریم ژنرال آمریکایی: ایران و ۳ کشور دیگر تهدید‌های ثابت آمریکا تلقی می‌شوند روزنامه مدعی اصلاحات در‌ تفرقه‌افکنی پا جا پای دشمن گذاشت 16/5 میلیارد دلار قرارداد نفتی طی 7 ماه بدون برجام و FATF 16/5 میلیارد دلار قرارداد نفتی طی 7 ماه بدون برجام و FATF