حتی از راه رفتن در خیابان‌ها هم می‌ترسیم

  رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات‌های مقاومتی جوانان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی گفت: «پیش از این از اینکه سوار اتوبوس شویم نگران بودیم و اکنون می‌ترسیم که در خیابان‌ها راه برویم.»
پس لرزه‌های عملیات مقاومتی اخیر در تل‌آویو همچنان ادامه دارد. در همین ارتباط، «آویو کوخای» رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد:« پیش از این از اینکه سوار اتوبوس شویم نگران بودیم و اکنون می‌ترسیم که در خیابان‌ها راه برویم.» این مقام ارشد صهیونیستی همچنین ضمن اذعان به شکست نیروهای امنیتی این رژیم در عملیات تیراندازی اخیر در تل‌آویو گفت:« نیروهای امنیتی ما که نتوانسته‌اند اوضاع را کنترل کنند و به همین دلیل، آنها متحمل شکست شدند و مجری عملیات به راحتی توانست از محل حادثه متواری شود.» وی با اشاره به اوضاع به وجود آمده در سرزمین‌های اشغالی که با عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی رخ داده است، افزود:« به امنیت شهرک‌نشینان آسیب وارد شده و این وضعیت برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.»
همزمان با تشدید عملیات‌های ضد صهیونیستی در فلسطین اشغالی، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز درباره لغو تسهیلات اعطایی به فلسطینیان و محاصره کامل کرانه باختری در ماه مبارک رمضان هشدار دادند. مسئولان نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای عملیات ضد صهیونیستی در تل‌آویو که به کشته شدن سه صهیونیست و شهادت مجری این عملیات منجر شد، هشدار دادند که محاصره کامل کرانه باختری و لغو تسهیلات به فلسطینیان، تصمیمی غیر عقلانی است. آنها تأکید کردند که مجازات‌های جمعی ممکن است به اعمال فشار زیاد و غیر ضروری علیه فلسطینیان در کرانه باختری منجر شود. به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، ارزیابی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که لغو تسهیلات اعطایی به فلسطینیان، باعث ایجاد ناآرامی‌هایی می‌شود که ممکن است اوضاع قدس و کرانه باختری را ملتهب سازد و گروه‌های فلسطینی را به سمت اجرای عملیات‌های ضد صهیونیستی بیشتر سوق دهد.
ارتش رژیم صهیونیستی، شاباک و رهبران سیاسی این رژیم بر این باور هستند که اعمال محدودیت در رفت‌ و آمد فلسطینیان، کاهش تعداد کارگران فلسطینی در فلسطین اشغالی و محدودیت آزادی عبادی در مسجدالأقصی باعث خواهد شد که عملیات‌های فردی به رویارویی مردمی و سازماندهی شده تبدیل شود.