مقاومت جانانه جوانان فلسطینی در جنین مقابل زره‌پوش‌های اسرائیلی

  سرویس خارجی-
سلسله عملیات‌های مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را غرق در وحشت کرده است. در 18 روز چهار عملیات موفق در سرزمین‌های اشغالی رخ داده و 14 صهیونیست طی آنها به هلاکت رسیده و بیش از 30 صهیونیست نیز زخمی شده‌اند. عملیات پنج شنبه شب در قلب تل‌آویو بزرگترین این عملیات‌ها بود. جوانی 29 ساله از جنین با سلاح گرم ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و باعث به هلاکت رسیدن 3 صهیونیست و زخمی شدن 15 تن دیگر شد. حملات امسال به سرزمین‌های اشغالی بسیار دقیق‌تر از سال‌های قبل انجام می‌گیرد و برخی از کارشناسان بر این باورند چه بسا دقیق شدن این حملات به دلیل حملات سایبری اخیر علیه رژیم صهیونیستی و افشای اسرار نظامی این رژیم باشد. به دنبال این شکست، نظامیان صهیونیست سراسیمه به اردوگاه جنین حمله کردند تا بلکه‌اندکی از فشار افکار عمومی این رژیم به دلیل این شکست اطلاعاتی- امنیتی بکاهند. رسانه‌های فلسطینی، دیروز خبر دادند نیروهای رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی وارد اردوگاه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری شده‌اند. طبق گزارش ‌ها، گشتی‌های رژیم صهیونیستی پس از ورود به اردوگاه، خانه مجری عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو را محاصره کرده‌ و نیروهای مقاومت «کتیبه جنین» (گردان جنین) با آنها درگیر شده‌اند. گردان جنین در بیانیه‌ای اعلام کرده که رزمندگانش خودروها و نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار‌داده‌اند. تعداد زیادی از تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی در محل مستقر شده بودند. به دنبال این حمله یک فلسطینی شهید و 13 تن دیگر زخمی شدند. بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، این جوان فلسطینی پس از اصابت یک تیر به سر و یک تیر به سینه‌اش در بیمارستان جنین شهید شده است.
خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داده که جوانان فلسطینی با پرتاب نارنجک به‌شدت به مقاومت در برابر نظامیان صهیونیست پرداختند. در درگیری مبارزان فلسطینی با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، شماری از اشغالگران اسرائیلی زخمی شدند اما دشمن صهیونیستی تعداد مجروحان خود را اعلام نکرده است. ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که چند دستگاه آمبولانس و یک هلی‌کوپتر در حال انتقال مجروحان هستند.
همچنین یک پایگاه فلسطینی اعلام کرده که رژیم صهیونیستی تلاش بی‌وقفه‌ای را به منظور بازداشت پدر مجری عملیات مقاومتیِ «تل‌آویو» آغاز کرده است. بر اساس این گزارش، پایگاه مذکور اعلام کرده صهیونیست‌ها به منظور بازداشت پدر مجری عملیات مقاومتی تل‌آویو اردوگاه «جنین» را هدف سنگین‌ترین حملات خود قرار‌داده‌اند. از سوی دیگر، آخرین خبرها حاکی از تلاش رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه مجری عملیات مقاومتی تل‌آویو هستند. «یواو زیتون» خبرنگار روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گفته بود نظامیان صهیونیست در حال آماده شدن برای تخریب خانه مجری عملیات تل‌آویو هستند.


همچنین اهالی شهر جنین با آتش زدن سریع لاستیک‌ها و ایجاد راه‌بندان در مسیرهای مختلف اصلی و فرعی به یاری رزمندگان مقاومت شتافتند. آخرین خبرها حاکی است که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از ناکامی در دستگیری پدر شهید « رعد حازم » عامل عملیات استشهادی در « تل‌آویو »، از اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری اشغالی عقب‌نشینی کرده‌اند.
تمجید حماس
«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، همزمان با یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه جنین واکنش نشان داد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب، گفت: «ما به جوانان قهرمان جنین درود می‌فرستیم که اقدامات قهرمانانه و شجاعانه انجام می‌دهند که مرحله بعدی مبارزه با اشغالگر را مشخص می‌کند... از جوانان کرانه باختری، مجاهدان و رزمندگان مقاومت می‌خواهیم به هر قیمتی شده، سپر حفاظتی برای خانواده‌های شهدا تشکیل دهند و از آنها حمایت کنند. شما امید هر فلسطینی برای آزاد‌سازی این کشور هستید...رویارویی با اشغالگران باید با هر نوع مقاومت در تمامی میادین، شهرها و روستاهای کرانه باختری باز و گسترش یابد.»
همچنین جنبش حماس طی بیانیه‌ای ضمن تمجید از مبارزان مقاومت در جنین، عموم ملت فلسطین را به تشدید رویارویی با اشغالگران صهیونیست در سرتاسر کرانه باختری فراخواند. جنبش حماس اعلام کرد: «ما ضمن تسلیت شهادت احمد السعدی از مبارزان مقاومت در جنین، ملت فلسطین را به تشدید رویارویی و مقابله با تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست و دفاع از ساکنان جنین فرامی‌خوانیم.» در این بیانیه آمده است که خون شهدای فلسطینی که خداوند در این ماه مبارک آنان را برگزیده، هرگز هدر نخواهد رفت و دلاورمردان مقاومت به عهدی که با شهدا بستند، پایبند هستند و ملت فلسطین و امت اسلامی در انتظار وعده پیروزی خداوند است.
فلسطینی‌ها از ما نمی‌ترسند
به دنبال این حملات، «عوفر کزیف» عضو کنست رژیم صهیونیستی دیروز درباره حمله نظامیان این رژیم به اردوگاه جنین و شهادت یک فلسطینی واکنش نشان داد: «کشتن سبب خشونت و کشتن بیشتر در اسرائیل می‌شود.» از سوی دیگر «اور هلر» خبرنگار کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره مشاهداتش از حمله نظامیان این رژیم به اردوگاه جنین گفت: «من در داخل یکی از خودروهای ارتش که وارد جنین شد، بودم و باورم نمی‌شد که بیش از ۱۰۰۰ جوان به سوی ما سنگ و مواد آتش‌زا پرتاب می‌کنند و علیه ما شعار می‌دهند. یکی از جوانان درب جیپ را هدف قرار‌داد و گفت: باز کن و این در حالی بود که در دستش سنگ بود...اینها واقعا نسل بسیار عجیبی هستند و از هیچ چیزی نمی‌ترسند. با اینکه هفت نفر از آنها زخمی شدند. نظامیان زیادی با بیش از ۵۰ خودرو و لودر وارد شدند و آنها نترسیدند.»
3 تهدید بزرگ علیه صهیونیست‌ها در سال 2022
از سوی دیگر، مؤسسه مطالعات امنیتی دانشگاه تل‌آویو (INSS) سند ارزیابی استراتژیک سالانه خود در سال ۲۰۲۲ را جهت ابلاغ به نهادهای رژیم صهیونیستی، تحویل اسحاق «هرتزوگ» رئیس‌این رژیم داد. در این گزارش سه تهدید بزرگ سال ۲۰۲۲ برای اسرائیل، به ترتیب ایران، اوضاع در حال جوشش کرانه باختری و تهدیدات اجتماعی در جامعه صهیونیستی ذکر شده و چالش اصلی صهیونیست‌ها، پاسخ یکپارچه اسرائیل به هر سه تهدید عنوان شده است.