حاشیه‌سازی برای دولت

سید علیرضاکریمی- برای هر دولتی ایجاد حاشیه سم است.البته باید یک تبصره به این مهم زد:این سم بودن برای دولتی که برای کار آمده قابل طرح است وگرنه دولتی که پلنی و راهبردی برای حل مسائل ندارد اتفاقا حواشی روزانه می‌تواند به راحتی آدرس غلط به جامعه دهد و اذهان را منحرف سازد.
در مورد فقره پارکی در بجنورد و ادعای دیوارکشی در آن پارک و سپس جنجال‌های ایجاد شده و در نهایت توضیحات مسئولان به نظر می‌رسد چنین موضوعاتی جز اینکه برای مسئولان فعلی حاشیه درست کند و دچار اتلاف انرژی شود هیچ خروجی دیگری ندارد.
به نظر می‌رسد نیاز است در مورد احداث پارک بانوان و نتایج آن تحقیق وبررسی صورت گیرد.عطف به تعداد پارک‌هایی با این ترکیب در کشور،اگر نتایج این تحقیق‌ها مثبت و دلپذیر بود آن را با جامعه در میان گذاشته وسپس اقدام به دیوارکشی در تمام شهر‌ها کنید.اگر هم چنین تفکیکی بی‌مبناست و مشکل بانوان برای حضور در جامعه جای دیگری است چه اصراری وجود دارد که با چنین هزینه‌های مادی و معنوی یک عمل بی‌سود را انجام داده و حاشیه درست شود؟!
گزاره نخست این وجیزه خطاب به دولت سیزدهم بود.این دولت اگر واقعا و طبق شعارهایش برای کار آمده و هدفی جز خدمت به خلق ندارد چنین حاشیه‌هایی صرفا سرعت‌گیر هستند و نگاه مردم را به دولت خراب و مغشوش می‌کند.همانطور که دولت اولویت خود را مسائل اقتصادی و حل مشکل رزق مردم قرار داده جامعه نیز از اینکه می‌بیند مسئولان و تریبون داران اصل را رها کرده و در حاشیه غوطه ور شده‌اند عصبانی می‌شوند. ده‌ها و شاید صد‌ها نهاد بودجه‌بگیر فرهنگی وجود دارند که وظیفه شان ارتقای فرهنگ کشور است فلذا معنی ندارد در جامعه اسلامی و این حجم از سرمایه‌گذاری مشکل فرهنگی وجود داشته باشد!بنابراین باید روشن شود طبق نظر کارشناسان و خود مردم آیا ایجاد چنین دیوار کشی‌ها و تفکیک‌هایی صحیح است یا خیر.
اگر درست است بسم الله و کلا تفکیک کنید و اگر نیست چرا حاشیه‌سازی می‌کنید؟!