امیرعبداللهیان مطرح کرد مذاکره با ترکیه، عراق و افغانستان برای احقاق حق‌آبه‌های مرزی

وزیر امور خارجه با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین وزارتخانه‌های خارجه، کشور و نیرو برای پیگیری تخصصی موضوعات مرتبط با رودخانه‌های مرزی و سدسازی در برخی کشورهای همسایه، گفت: در طول فعالیت دولت سیزدهم دیدارهای دو جانبه‌ای با ترکیه، عراق و افغانستان جهت پیگیری حق آبه های مرزی داشتیم.
به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی با خبرگزاری خانه ملت پیرامون اقداماتی که وزارت امور خارجه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی آب انجام داده است، گفت: در وزارت امور خارجه کمیته‌ای را تشکیل دادیم که تاکنون دو یا سه جلسه آن برگزار شده است، با وزیر نیرو نیز هماهنگی‌هایی داشته‌ایم.
تشکیل کمیته مشترک برای پیگیری تخصصی دیپلماسی آب
وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: کمیته‌ای هم بین وزارتخانه‌های خارجه، کشور و نیرو تشکیل شده است تا به طور تخصصی موضوعات مرتبط با رودخانه‌های مرزی و سدسازی در برخی کشورهای همسایه، مورد بررسی قرار گیرد.


وی افزود: از سوی دیگر در مدتی که مسئولیت دستگاه دیپلماسی را به عهده گرفتم، به طور دوجانبه با وزیر خارجه ترکیه درباره سدهایی که بر روی رودخانه ارس زده شده و می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت‌وگو کردیم، همچنین با طرف عراقی نیز گفت‌وگوهایی در این زمینه داشتیم.
سفر هیئتی از ترکیه به ایران در راستای تامین حق‌آبه‌های مرزی
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: در این مدت با هیات حاکمه موقت فعلی افغانستان گفت‌وگو کرده‌ایم. همچنین از ترکیه نیز هیاتی در پایان سال گذشته به ایران آمد و کمیته مشترکی برای پیگیری موضوعات مربوطه طراحی کردیم، اقدام مشابهی را در موضوع افغانستان انجام دادیم و باید دنبال کنیم تا به نتیجه برسیم.
سایر اخبار این روزنامه
« ابتکار» عوامل موثر بر افزایش نرخ ارز را بررسی کرد نگاه دلار به نتیجه مذاکرات جلال خوش‌چهره عمران‌خان هزینه پوتین را پرداخت کمیسیون مشترک منحل شد طرح صیانت با رای نمایندگان به صحن علنی بازگشت انتشار اسامی درکنار فشار افکار عمومی به وصول طلب‌ها کمک می‌کند فوت شدگان لیست بدهدکاران بانکی آیا رنگ سال ایرانی در جامعه مورد استقبال قرار می‌گیرد؟ ویترین لباس‌فروشی‌ها در انتظار «سبز ایرانی» در مباحث پدافندی فقط ایستگاه مدنظر نیست متر و، پناهگاهی امن به هنگام حوادث؟ امیرعبداللهیان مطرح کرد مذاکره با ترکیه، عراق و افغانستان برای احقاق حق‌آبه‌های مرزی با آمدن وزیر خارجه عمان به تهران ۷میلیارد دلار بلوکه شده آزاد می‌شود؟ سفر میلیارد دلاری رئیس قوه قضائیه: سازمان بازرسی بررسی اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را آغاز کند خطیب‌زاده با بیان اینکه بیش از یک موضوع بین ایران و آمریکا در وین باقی مانده است: برجام در اتاق احیا است استاندارد دوگانه انگلیس و غربی‌ها در قبال جنایات جنگی کمیسیون مشترک منحل شد طرح صیانت با رای نمایندگان به صحن علنی بازگشت تایمز: فنلاند و سوئد قرار است اوایل تابستان به ناتو ملحق شوند