باید به احترام جوانان فلسطینی ایستاد / شکست فلسطین توهم است

  دبیرکل حزب‌الله لبنان در تازه‌ترین سخنرانی خود به بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخته و ضمن اشاره به مقاومت جانانه فلسطینی‌ها مقابل نظامیان صهیونیست گفته «به احترام مقاومت فلسطین باید ایستاد... ملت فلسطین در مبارزات خود شکست نخواهد خورد و تصور شکست آن توهم است.»
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه روز دوشنبه طی سخنانی به بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه پرداخت. دبیرکل حزب‌الله در آغاز سخنرانی خود به مسئله فلسطین پرداخت و تأکید کرد که «با کل احترام و عزت، باید در برابر قهرمانی‌های جوانان، زنان، کودکان و مردان فلسطین و همچنین خانواده‌های شهدای فلسطینی و مواضع قاطع آنان، بایستیم.» وی با بیان اینکه رخدادهای فلسطین اشغالی، معانی بسیاری درباره جنگ با دشمن و آینده رژیم صهیونیستی با خود دارد، خطاب به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «اگر شما بر روی ناامیدی و شکست ملت فلسطین، حساب باز کرده‌اید، در توهم به سر می‌برید.»
آمریکا حامی جنایتکاران
سید مقاومت با تأکید بر اینکه «مقاومت در جنگ ۱۹۹۶ توانست به دشمن و جامعه بین‌الملل، معادله حمایت از غیر نظامیان در لبنان همراه با تداوم مقاومت را تحمیل کند»، تصریح کرد، «مقاومت در خاک اشغالی لبنان با دشمن صهیونیستی مبارزه کرد و سربازان اشغالگر را هدف قرار‌ داد.... اما در کشتار قانا، آمریکا به شورای امنیت اجازه نداد قطعنامه‌ای صادر و در آن دشمن صهیونیستی را به خاطر این کشتار، محکوم کند. این موضع آمریکا و جامعه بین‌الملل بوده است... آمریکا از دشمن و متجاوز و کسانی دفاع می‌کند که آغازگر جنگ هستند، ولی حتی از محکوم کردن آنان جلوگیری می‌کند، چه برسد به اینکه تحریمشان کند.»


انتخابات لبنان
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه «شاید یکی از هدف‌های مطرح کردن مسئله تعویق انتخابات این است که از اشتیاق شهروندان برای مشارکت در انتخابات بکاهند»، گفت: «ما بر این باوریم که وارد یک جنگ انتخاباتی شده‌ایم و باید با تمام توان، در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم. نباید به نظرسنجی‌ها یا مراکز مطالعاتی دل خوش کرد، بلکه باید تا لحظه بسته شدن صندوق‌های رأی، با تمام توان وارد این جنگ سیاسی شد.»
پولپاشی آل‌سعود
وی با اشاره به هزینه‌های هنگفت عربستان سعودی در انتخابات ۲۰۰۹ لبنان، تأکید کرد: «بخش اعظمی از پولهای سعودی برای انتخابات [لبنان] هزینه گردید و به سود مسئولان سیاسی تمام شد.. آنان این پول‌ها را برای رسانه‌ها، کمپین‌های انتخاباتی و خرید رأی هزینه کردند. در حال حاضر نیز شاید اظهاراتی مربوط به اینکه ما خواهیم توانست اکثریت پارلمان را به دست بگیریم، به این خاطر است که حامیان ما اطمینان داشته باشند که نیازی نیست پای صندوق‌ها حاضر شوند. اما باید تلاش کنیم که نامزدهای ما و همپیمانان ما پیروز شوند. خواستار آن هستم که همپیمانان ما در این انتخابات پیروز شوند تا با یکدیگر، مسئولیت‌ها را بر عهده بگیریم.»
تلاش برای رضای آل‌سعود و آمریکا!
وی در ادامه به ادعای مخالفان حزب‌الله مبنی بر «تسلط سلاح بر زندگی سیاسی» پرداخت و گفت: «چگونه از تسلط سلاح بر زندگی سیاسی سخن می‌گویید، در حالی که چندین بار در انتخابات، اکثریت پارلمانی را به دست آوردید و دولت تشکیل دادید؟. کسی که قصد دارد مردم لبنان را فریب دهد که سلاح مقاومت، علت بحران است، چرا درباره فساد و سیاستهای اقتصادی ۳۰ ساله سخن نمی‌گوید؟. البته برنامه برخی از لیستهای انتخاباتی، رفع هژمونی حزب‌الله از حکومت و مقابله با آن و خلع سلاح مقاومت است. البته این جریانها در سال ۲۰۰۵ با حزب‌الله، ائتلاف کرده بودند احزابی که ۳۰ سال در قدرت بودند، بگویند که چه کاری برای مردم انجام داده‌اند.» نصرالله با اشاره به اینکه هدف از طرح چنین برنامه‌های انتخاباتی، جلب رضایت عربستان، جامعه غرب و آمریکا است تا بتوانند از حمایت مالی، سیاسی و معنوی آنان برخوردار شوند، خاطرنشان کرد: «امیدواریم که در هفته‌های آینده شاهد برنامه‌های انتخاباتی باشیم. ما در همه انتخاباتها، درباره ساخت کشور و نجات آن از این بحران سخن گفته‌ایم. ما طی چهار سال گذشته، دستاوردهایی داشته‌ایم و به مردم نیز نشان داده‌ایم، ولی گروههای سیاسی رقیب ما، چیزی منتشر نکرده‌اند؛ زیرا دستاوردی نداشته‌اند.»
اگر مقاومت نبود...
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «هیچ گاه از حکومت نخواستیم که از مقاومت حمایت کند، بلکه مقاومت از کشور و حکومت حمایت کرد. اگر مقاومت نبود، حکومتی وجود نداشت. این بخشی از معادله طلایی است که از کشور حمایت می‌کند. ما خواستار مشارکت در حکومت هستیم تا مانع از تلاش گروه های سیاسی
یا طرفهای خارجی شویم که قصد دارند از حکومت علیه مقاومت استفاده کنند. از حکومت می‌خواهیم که به مقاومت، خنجر نزند. مقاومت، با معادله موازنه بازدارندگی
در برابر دشمن، از کشور حمایت کرد و خواستار حمایت حکومت نیست.»