ورود جوانان مسلح فلسطینی به نبرد جنین و عقب‌نشینی صهیونیست‌ها

  سرویس خارجی-
گروهی از مبارزان مسلح فلسطینی پس از یورش نظامیان صهیونیست به شهر جِنین، آنها را به عقب‌نشینی وادار کردند. همزمان گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که با آتش بازی نکند.
درگیری‌ها در اردوگاه جنین 5 روزی می‌شود که شروع شده و رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به دستاوردی برسد. یکی از اهداف صهیونیست‌ها از این یورش، دستگیری پدر عامل عملیات اخیر است که جان 3 صهیونیست را گرفت. آنها به دنبال تخریب خانه او نیز هستند اما فلسطینی‌ها مانع آن شده‌اند. با وجود گذشت 5 روز و شهید شدن 5 نفر اما نظامیان صهیونیست دیروز مجبور شدند در برابر مقاومت بعضا مسلحانه فلسطین عقب‌نشینی کنند. یگان‌های ویژه صهیونیست صبح سه‌شنبه با گشتی‌های نظامی و خودروهای دارای پلاک فلسطینی به شهر جنین یورش برده و با محاصره چند محله، تک‌تیراندازهای خود را در داخل برخی ساختمان‌ها مستقر کردند.
رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که مبارزان فلسطینی نیز به سمت نظامیان صهیونیست که به منزل «مجاهد السعدی» روزنامه‌نگار فلسطینی یورش برده بودند، تیراندازی کردند. گروه مبارزه موسوم به «کتیبة جنین» اعلام کرده که مبارزان آن مکان استقرار یکی از تک‌تیراندازان صهیونیست در منطقه الحرش را هدف تیراندازی قرار ‌داده‌اند.


شبکه «المیادین» هم گزارش داده که نظامیان صهیونیست پس از بازداشت یک جوان به نام «ضرغام زکارنه» از جنین عقب‌نشینی کردند و مبارزان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را وادار کردند تا از چند نقطه در جنین عقب‌نشینی کنند. از سوی دیگر نظامیان صهیونیست با یورش به استان نابلس و دیگر مناطق کرانه باختری، 12 فلسطینی دیگر را بازداشت کردند.
در استان قدس نیز نظامیان صهیونیست سه نوجوان را در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجدالأقصی، در رام‌الله یک اسیر آزاده ۲۳ ساله و در طولکرم نیز یک شهروند ۴۴ ساله فلسطینی را بازداشت کردند. در همین ارتباط رسانه‌های فلسطین صبح دیروز سه‌شنبه گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را در شهر عسقلان واقع در جنوب فلسطین اشغالی به شهادت رساند. صهیونیست‌ها می‌گویند حادثه پس از آن رخ داد که یک کارگر فلسطینی به سمت یک افسر پلیس حمله و او را با ضربات چاقو زخمی کرده است و پس از آن نیروهای پلیس به سمت او تیراندازی کرده‌اند. به دنبال تشدید عملیات‌های شهادت‌طلبانه در بخش‌های مختلف اراضی اشغالی، منابع عبری خبر دادند که تعداد دستگیری‌ها در سال جاری از 1100 نفر عبور کرده است.
با آتش بازی نکنید!
در همین ارتباط، یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین اعلام کرده است که تصمیم شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی برای قربانی کردن در داخل مسجدالاقصی، عبور از تمامی خطوط قرمز و بازی با آتش است. طبق گزارش خبرگزاری مهر، این منبع مقاومت فلسطین به شهرک‌نشینان و صهیونیست‌ها هشدار داده که با انجام اقدامات ساختارشکنانه در مسجدالاقصی، با آتش بازی نکنند. همزمان با نزدیک شدن به مراسمی تحت عنوان «عیدپاک»، برخی صهیونیست‌های تندرو بدنبال برگزاری آئین این روز در صحن مسجدالاقصی و قربانی کردن حیوانات در این مسجد مقدس هستند. «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی حماس هم در گفت‌وگو با شبکه المیادین با تاکید بر وحدت گروه‌های مقاومت جنین در مقابله با رژیم صهیونیستی گفته: «حماس در سطوح بالای رهبری این جنبش در حال پیگیری اوضاع در جنین است و هر گونه تحرکی از سوی دشمن را زیر نظر دارد.»
او همچنین با اشاره به برنامه صهیونیست‌ها برای یورش به مسجدالاقصی در پانزدهم ماه مبارک رمضان گفت: «این خطرناک‌ترین کاری است که دشمن صهیونیستی می‌تواند مرتکب شود...ما نیرو و تجهیزات خود را برای مقابله با دشمن آماده کرده‌ایم و آن قدر توان داریم که شش ماه متوالی نبرد کنیم. ما بیش از هفت دهه است که این نبرد را به راه‌انداخته‌ایم؛ زیرا رژیم اشغالگر مردم ما و دلاورمردان ما و اسرای ما را زندانی کرده و در همه شهرهای کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ و نوار غزه هموطنان ما را به قتل می‌رساند و هر جنایت ممکنی را مرتکب می‌شود... ما در بالاترین سطح رهبری گروه‌های مقاومت و در اتاق عملیات مشترک، پیگیر اوضاع کنونی در سرزمین‌های فلسطینی هستیم.»