جذابیت در نیمه نهایی

پریسا غفاری/ جدال حساس و نفسگیر تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و شیمیدرقم با شکست نماینده گرگان همراه شد تا کار دو تیم به دیدار چهارم کشیده شود.
تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران سه‌شنبه‌شب میزبان دو تیم شهرداری‌گرگان و شیمیدرقم بود؛ تیم‌هایی که برای حضور در فینال رقابت‌های لیگ‌برتر بسکتبال به مصاف هم رفتند و بازهم دیداری تماشایی و جذاب را به نمایش گذاشتند.
شاگردان مهران شاهین‌طبع به‌‌رغم دو بازی قبلی که با شکست زمین بازی را ترک کرده بودند، در بازی سوم موفق به اولین پیروزی خود با نتیجه ۷۵ -۷۱ شدند و کار را به دیدار چهارم کشاندند؛ مسابقه‌ای که گرگانی‌ها بواسطه اینکه خود را از پیش برنده می‌دانستند، حریف را دست‌کم گرفته و به‌راحتی میدان و اختیار عمل را به قمی‌ها واگذار کردند. در این میان شیمیدری‌ها هم با انگیزه‌ای دوچندان ظاهر شدند و جای هیچ حرف‌وحدیثی را برای برد خود نگذاشتند. حالا مهران شاهین‌طبع و مهران حاتمی برای چهارمین‌بار شاگردان خود را مقابل یکدیگر قرار می‌دهند تا آخرین تلاش‌های خود را انجام دهند. شاهین‌طبع برای اینکه بتواند در رقابت بماند و حاتمی برای اینکه به فینال برسد!
فارغ از مباحثی که در زمین بسکتبال اتفاق افتاد و تکنیکال‌هایی که بازیکنان دو طرف دریافت کردند، اما گرگانی‌ها که با شهردار، نمایندگان مجلس ... و مسئولان باشگاه به سالن بسکتبال آمده بودند از نحوه قضاوت داوران میدان شاکی بودند و اعتراض خود را به سرپرستان کمیته‌های داوران و مسابقات اعلام کردند. نکته جالب در این اعتراض این است که سه داور میدان همان سه قضاوت‌کننده بازی اول این دو تیم بودند که شاگردان مهران حاتمی در آن به برد رسیدند. البته شبکه‌های اجتماعی گرگانی‌ها از اهانت به یکی از داوران میدان کوتاهی نکردند و او را با کلمات ناهنجار مورد لطف قرار دادند.


فریدون سلیمیان، سرپرست کمیته داوران فدراسیون بسکتبال درخصوص اتهاماتی که گرگانی‌ها مبنی براینکه قائم مقام باشگاه شیمیدر چینش داوران را انجام می دهد، می گوید: «داورانی انتخاب می‌کنیم که حساسیت روی آنها نباشد و این‌طور نیست که به دلخواه باشگاه‌ها داور انتخاب کنیم. داوران ما با باشگاه‌ها مشکل ندارند، اما وقتی داوری را انتخاب کنیم، دیگر آن را تغییر نمی‌دهیم.»
او در ادامه تأکید می‌کند: «هر روزی که مسابقه برگزار می‌شود کوبل داوری ما مسابقه قبلی را آنالیز می‌کند و آن چیزی که برای سلامت داوری است، انجام می‌دهد تا اشتباه کمتری در مسابقات  ایجاد شود و سعی می‌کند مسابقه با سلامت برگزار شود. داوران حدود 30ساعت یا دو روز قبل از روزی که بازی داریم، از دیدار بعدی خود خبر دارند. با توجه به تعداد داوران محدودیت‌هایی داریم و دو الی سه داور هم به‌صورت استندبای هستند.»
سرپرست کمیته داوران فدراسیون بسکتبال گفت: بعد از هر بازی کلیپ‌های آن آماده  شده و با حضور داوران، قضاوت‌ها آنالیز می‌شود تا  بتوانیم اشتباهات احتمالی بازی را گوشزد کنیم.»
به هر حال این مسابقه دور از هر هیاهو و هیجانی که توسط  تماشاگران در سالن به‌وجود آمده بود، دیدنی شد و جذابیت ویژه‌ای داشت. بعد از دو سال سالن بسکتبال رنگ 200تماشاگر را به خود دید تا مشخص شود نه تنها بسکتبال بلکه هر رشته دیگری نیاز به هوادار دارد تا در میان مردم جا باز کند. فدراسیون بسکتبال برای مسابقه چهارم نیمه‌نهایی هم مجوز 150تماشاگر را صادر کرده تا هواداران بیشتری فرصت حضور در کنار تیم‌های مورد علاقه خود  را داشته باشند.

نیم نگاه

نوید رضایی فر، بازیکن تیم شیمیدر که عملکردی قابل دفاع را در این سه بازی نیمه نهایی داشته است، در خصوص این مرحله می‌گوید: «دو تیم شهرداری گرگان و شیمیدر از تیم‌های خوب لیگ هستند و خود من فصل گذشته را در گرگان توپ زده‌ام و با این تیم جام قهرمانی را کسب کردم. می دانم که در گرگان مسئولان و هواداران طرفدار پروپاقرص تیم‌شان هستند و لحظه‌ای تیم را رها نمی‌کنند. اما آنها باید بدانند در این مرحله با شیمیدر بازی دارند و ما هم تمام توان خود را می‌گذاریم تا به فینال برسیم.»
او در ادامه تأکید می‌کند: «خدا را شکر بعد از دو باخت به خودمان آمدیم و توانستیم با همدلی به یک نتیجه خوب برسیم. حالا باید برای پیروزی در این دیدار امروز تمام توانمان را بگذاریم. آنها چیزی را برای از دست دادن ندارند و با یک برد فینالیست می‌شوند ولی کار ما برد در دو مسابقه است. پس با تمام انگیزه به میدان می‌رویم و به امید خدا پیروز خواهیم شد.»