تیم ما طلسم نرفتن به المپیک را می‌‌شکند

محمدمحمدی سدهی/ اردوی تیم ملی فوتبال امید در تعطیلات نوروز آغاز شد و شاگردان مهدی مهدوی‌کیا در 2 بازی دوستانه موفق به شکست تیم‌های نساجی و پرسپولیس شدند. امیدها پنجشنبه گذشته سومین دیدار تدارکاتی خود را هم برگزار کردند و مقابل تیم گل‌گهر 2-1 شکست خوردند. دیداری که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و میهمانان ویژه‌ای از جمله حمید سجادی وزیر ورزش و دراگان اسکوچیچ داشت. سجادی در حاشیه این دیدار به بازیکنان تحت‌هدایت مهدی مهدوی‌کیا وعده حمایت همه‌جانبه داد. نزدیک‌ترین مسابقات پیش روی تیم ملی امید، مسابقات زیر 23 سال آسیاست که از 11 خرداد در ازبکستان برگزار می‌‌شود و شاگردان مهدوی‌کیا در این مسابقات با تیم‌های ازبکستان، قطر و ترکمنستان همگروه هستند. به همین منظور خبرنگار «ایران» با محمد خدابنده لو و امیرعلی صادقی، ‌2‌بازیکن تیم امید گفت وگو کرد و نظرات آنها را درخصوص شرایط این تیم و هدف اصلی‌شان که صعود به المپیک پس از 48 سال است جویا شد.
 
خدابنده‌لو: تیم امید نیاز به اردوهای بیشتری دارد
محمد خدابنده لو، ‌هافبک تیم امید درخصوص بازی‌های تدارکاتی این تیم به خبرنگار «ایران» گفت: ‌«کادر فنی دیدارهای دوستانه خوبی برای تیم امید در نظر گرفت. آخرین دیدارمان روز پنجشنبه با گل‌گهر بود و در این بازی توانستیم موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کنیم اما توپ‌های‌مان وارد دروازه نشد. باتوجه به تعطیلات لیگ برتر اردوهای خوبی برگزار کردیم. این دومین اردوی تیم امید بود که بعد از 5 ماه برگزار شد و تیم امید نیاز به اردوهای بیشتری دارد. امیدواریم دیگر اردوهایمان لغو نشود. در حال حاضر عدم برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های خارجی مهم‌ترین موضوع برای کادر فنی است.» او درخصوص حمایت مسئولان از تیم امید اظهار کرد:‌ «خوشبختانه در این دوره حمایت‌های خوبی از تیم امید شده است. حضور صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در تمرین تیم و حمید سجادی، وزیر ورزش در بازی با گل‌گهر باعث دلگرمی‌مان است و باید از آنها تشکر کرد که اینقدر خوب از تیم امید حمایت می‌‌کنند. اگر وزیر ورزش نبود بازی‌مان با گل‌گهر لغو می‌‌شد و با همکاری وزیر ورزش بازی روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد. امیدواریم که این حمایت‌ها ادامه‌دار باشد و در قبال این حمایت‌ها ما بتوانیم جواب زحمات این عزیزان را بدهیم.»


هافبک تیم امید درخصوص اردوها اینگونه صحبت کرد:‌ «یکی از مهم‌ترین موضوعات در تیم امید نظم و انضباط است که مهدوی‌کیا روی این موضوع تأکید ویژه‌ای دارد. سرمربی تیم می‌‌گوید که باید بازیکنان کوچک‌ترین مصدومیت یا مشکل خود را با کادر فنی در میان بگذارند و تأکید اصلی مهدوی‌کیا روی سلامت بازیکنان است.» خدابنده لو در پاسخ به این سؤال که بلاتکلیفی تیم امید چقدر روی بازیکنان تأثیر منفی گذاشت، افزود:‌ «بازیکنان روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و در این مدت دائماً صحبت درخصوص تغییرات در کادر فنی بود که این موضوع باعث شد تا بچه‌ها بلاتکلیف و ناامید شوند اما در نهایت تکلیف کادر فنی مشخص شد و مهدوی‌کیا به تیم ملی بازگشت. بازگشت او به تیم ملی اتفاق بسیار خوبی بود و این موضوع باعث شد تا بازیکنان روحیه بگیرند و با شرایط بهتری در تمرینات حاضر شوند.»
هافبک تیم امید صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد:‌ «در حال حاضر تمام هم و غم ما رسیدن به موفقیت است. مسابقات سخت و حساسی در پیش داریم و باید با موفقیت این مسابقات را به پایان برسانیم. تیم امید مسیر سخت و پرپیچ و خمی در پیش دارد و باید با اتحاد و همدلی از این مسیر سخت عبور و در نهایت به المپیک صعود کنیم. قهرمانی آسیا نخستین مسابقات پیش روی تیم امید است و می‌‌توانیم با کسب نتیجه درخشان در این مسابقات با روحیه بالاتر در مسابقات بعدی به میدان برویم و در نهایت به هدف اصلی‌مان که صعود به المپیک است، برسیم.» او بیان کرد: ‌«مهدوی‌کیا برای تک تک اردوها و مسابقات پیش رو برنامه دارد. مثلاً هدف او این است که تیم امید در مسابقات قهرمانی آسیا با بازیکنان زیر 21 سال به میدان برود تا این بازیکنان پخته‌تر شوند و با شرایطی بهتر در مسابقات بعدی تیم ملی را همراهی کنند. البته در این مسابقات در گروه سختی قرار داریم و ازبکستان به عنوان میزبان این مسابقات و قطر جزو رقبای سرسخت‌مان هستند. اما تیم ما هم تیم خوبی است و امیدواریم که در قهرمانی آسیا به نتیجه خوبی دست یابیم. در کل همه چیز طبق برنامه پیش می‌‌رود و حالا زمان آن رسیده که حسرت‌ها و ناکامی‌هایمان را برای صعود به المپیک جبران کنیم.»
 
صادقی: مسئولان از ما نتیجه می‌‌خواهند، ما از آنها حمایت
امیرعلی صادقی، مهاجم تیم امید گفت: ‌«اردوی خوبی داشتیم و تمرینات‌مان به بهترین نحو ممکن برگزار شد. قرار بر این بود تا بازی با گل‌گهر لغو شود اما با مساعدت وزیر ورزش این بازی برگزار شد. باید گل‌گهر را شکست می‌‌دادیم اما نتوانستیم از موقعیت‌هایمان بخوبی استفاده کنیم. ما پیش خودمان قرار گذاشته بودیم که در هیچ دیداری بازنده نباشیم اما به هر حال مقابل گل‌گهر شکست خوردیم و این موضوع هم چندان مهم نبود چرا که بازی با گل‌گهر دوستانه بود.» او درخصوص پیروزی تیم امید در دیدار مقابل نساجی و پرسپولیس بیان کرد:‌ «در این 2 دیدار فوق‌العاده ظاهر شدیم و نساجی و پرسپولیس را با گل‌های زیاد شکست دادیم. تیم‌های نساجی و پرسپولیس تیم‌های خوبی هستند اما ما قدرت‌مان را به این 2 تیم نشان دادیم. در آن مقطع تیم کاملاً آماده بود اما در حال حاضر به دلیل حضور سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا بازیکنان این 2 تیم را در اختیار نداریم و با اضافه شدن این بازیکنان تیم امید قدرتمندتر خواهد شد.»
او در پاسخ به این سؤال که نیاز اصلی تیم امید چیست، افزود: ‌«برای رسیدن به موفقیت نیاز به برگزاری بازی‌های بین‌المللی داریم. تیم امید رقبای سختی در مسابقات قهرمانی آسیا دارد و برای رویارویی با این رقبا باید صد درصد آماده باشیم. مسئولان ورزش از ما نتیجه می‌‌خواهند و در عوض ما از مسئولان حمایت می‌‌خواهیم. البته مسئولان ورزش به ما قول حمایت داده‌اند و به ما گفتند که با قدرت به کارتان ادامه دهید و ما هم همین کار را انجام می‌‌دهیم و با انرژی زیاد برای موفقیت تیم امید می‌‌جنگیم. نیاز اصلی تیم امید برگزاری بازی‌های تدارکاتی و اردوهای خوب است.»
تنها گلزن تیم امید در بازی با گل‌گهر صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد:‌ «همه تیم‌ها بازی‌های بین‌المللی زیادی برگزار کرده‌اند و این بی برنامگی و بلاتکلیفی تنها مختص تیم امید ایران است. زشت است تیم امید کشوری که در رنکینگ یک آسیا حضور دارد، تا این حد بلاتکلیف و بی برنامه باشد. قبل از حضور در تاجیکستان هم از عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی رنج بردیم و در آن زمان تنها 2 بازی با تیم‌های لیگ یک برگزار کردیم و با این شرایط به تاجیکستان رفتیم. اما رقبای سرسختی در قهرمانی آسیا داریم، قطر رقیبی است که بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کرده و این موضوع باعث می‌‌شود تا این تیم شانس زیادی برای صعود به دور بعد داشته باشد.»
صادقی درخصوص طلسم‌شکنی این تیم برای صعود به المپیک اظهار کرد:‌ «ما برای رسیدن به المپیک انرژی زیادی داریم. تیم امید با داشتن مربی خوبی همچون مهدی مهدوی‌کیا و سایر اعضای کادر فنی ابزار خوبی برای کسب نتیجه دارد و با این شرایط صعود به المپیک شدنی است. علاوه بر این تیم کنونی بازیکنان بسیار خوبی هم دارد و با این نسل می‌‌توان کارهای بزرگی انجام داد. این تیم طلسم نرفتن به المپیک را می‌‌شکند.»
مهاجم تیم امید در پاسخ به این سؤال که سایه 48 سال عدم راهیابی تیم امید به المپیک تا چه حد روی بازیکنان سنگینی می‌‌کند، افزود: ‌«البته این اعداد و ارقام تأثیرگذار است و علاوه بر این در اکثر مواقع تیم امید بلاتکلیف بوده و در این دوره هم این اتفاق برای ما افتاد و اردوهای تیم به دلیل بلاتکلیفی کادر فنی لغو شد و ما از این موضوع خیلی ناراحت بودیم. پس از این اتفاق خبر رسید که آقا مهدی به تیم امید باز می‌‌گردد و این موضوع باعث شد تا با انگیزه بیشتری به تمرینات تیم بازگردیم. آقا مهدی مربی فوق‌العاده‌ای است.»