تفکر اعتماد به خدا امریکا را از منطقه فراری داد

اگر تفکر اعتماد به بیگانه و کنار زدن حزب‌اللهی‌ها نبود، در وضعیتی بهتر از شرایط کنونی قرار داشتیم. به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین نجات، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله در اولین سالگرد شهید جانباز سردارسید محمد حجازی در کرج، با بیان اینکه هر زمان که به خداوند اعتماد کردیم، از سختی‌ها نترسیدیم و مقاومت کردیم، به پیروزی دست یافتیم، مطرح کرد: رسول مکرم اسلام (ص) در شعب ابیطالب ۴۰ شبانه روز با گرسنگی جنگیدند و سرانجام خداوند ایشان را فاتح و حاکم بر مکه کرد.
عربستان در صدد برآمده بود که ظرف دو تا سه ماه، حوثی‌ها را نابود کند، اما اکنون با گذشت هشت سال از این تصمیم، حوثی‌ها چنان بلایی بر سر عربستان سعودی آورده‌اند که کشوری با آن درآمد و امکانات و تجهیزات پیشرفته و حمایت امریکا و انگلیس، به جمهوری اسلامی ایران التماس می‌کند که حوثی‌ها را از جنگ علیه آن‌ها منصرف کند. وی اذعان کرد: دو سال قبل، دو تابلو پیش روی ما بود؛ یکی تابلوی دولت سابق که معتقد بود باید با امریکا بسازیم و تا برجام انجام نشود هیچ اتفاقی نمی‌افتد و حتی برای دسترسی مردم به آب نیز باید تحریم‌ها برداشته شوند و جریان مقابل، حزب‌اللهی‌ها بودند.
جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با اشاره به اینکه اکنون تحریم‌ها دور زده می‌شود و نفت کشور به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس، جنگ نفتکش‌ها را به راه انداخت و نفتکش‌های ما را زد، اما ما چنان بلایی در زدن کشتی‌های آن‌ها در دنیا بر سرشان آوردیم که خود جنگ نفتکش‌ها را متوقف کردند. نجات بیان کرد: نیرو‌های رژیم اشغالگر قدس، نفتکش ما را دزدیده و در سواحلی نگه داشته بودند، اما ما نفتکش خود را با قوت بازگرداندیم و امریکایی‌ها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. انگلیسی‌ها نفتکش ما را تصرف کردند، به آن‌ها اولتیماتوم دادیم و نفتکش آن‌ها را که می‌خواست از خلیج فارس خارج شود، تصرف کردیم.
جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با اشاره به بازداشت ملوانان کشتی امریکایی به دست نیروی دریایی سپاه پاسداران عنوان کرد: به گفته نیرو‌های نیروی دریایی، اسم سپاه لرزه بر اندام این ملوانان می‌انداخت؛ خداوند این گونه وحشت پاسداران را در دل آن‌ها انداخته است. هر آنچه سنت الهی در قرآن کریم بود، ما طی چهار دهه گذشته از انقلاب اسلامی مشاهده کردیم. نجات تأکید کرد: ایران یک کشور قدرتمند است که با ایمان و اعتقاد مردم به غیب، به این جایگاه رسیده است که اگر این دو ویژگی نبود، ما نیز وضعیتی مانند صدام را داشتیم. زمانی که داعش بر کل سوریه حاکم و ارتش سوریه تسلیم شده بود، حاج قاسم سلیمانی با سازماندهی نیرو‌هایی از عراق، حزب‌الله، پاکستان و افغانستان، به مقابله با داعش پرداخت و آن را محو کرد.


وی با اشاره به اینکه این قدرت اسلام و سنت الهی است، افزود: امروز سنت الهی، جمهوری اسلامی ایران را به نقطه اوجی در دنیا رسانده است. اگر تفکر اعتماد به بیگانه و کنار زدن حزب‌اللهی‌ها نبود، در وضعیتی بهتر از شرایط کنونی قرار داشتیم. اکنون در هر جای دنیا که نام پاسدار و جمهوری اسلامی آورده می‌شود، اهل فهم با احترام برخورد می‌کنند و ارزش والایی برای سپاه قائل هستند.
جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه امروز سپاه در تمام اتفاقات در کنار مردم قرار گرفته است، گفت: سپاهیان و بسیجیان در شرایط دشوار و بلایای طبیعی خالصانه وارد عرصه می‌شوند و به یاری مردم می‌شتابند و از سوی دیگر هم سامانه پدافند هوایی سوم خرداد سپاه، هواپیمای دشمن را ساقط می‌کند. این امر، یک سنت الهی و نتیجه ایمان و اعتماد به غیب است.