سخنرانی عمران‌خان در جمع انبوه هواداران درباره توطئه بزرگ غرب علیه پاکستان

  نخست‌وزیر سابق پاکستان شنبه شب در «کراچی» و در تجمع گسترده هوادارانش ضمن تاکید چند باره بر اینکه دولت اجاره‌ای را نمی‌پذیرد، از «توطئه خارجی»، «پول‌هایی که از خارج به کشورش سرازیر می‌شدند» و دخالت آمریکا برای سرنگونی دولتش گفت.
یکشنبه دو هفته گذشته «عارف علوی»، رئیس‌جمهوری پاکستان ضمن موافقت با پیشنهاد «عمران‌خان»، نخست‌وزیر وقت این کشور، دستور انحلال پارلمان را صادر کرد و بعد از انحلال کابینه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. لحظاتی قبل از آن اما، طرح رأی عدم اعتماد به نخست‌وزیر پاکستان با موضع‌گیری معاون رئیس‌این پارلمان غیرقابل اجرا اعلام شده بود. پس از این اتفاقات، دادگاه عالی پاکستان حکم داد که مانور عمران خان مغایر با قانون اساسی است و دستور داد که پارلمان بار دیگر تشکیل و رای عدم اعتماد طبق برنامه انجام شود. این جلسه بالاخره شنبه شب هفته پیش برگزار شد و عمران خان را عزل کرد و سپس «شهباز شریف» از مسلم لیگ را به جای او منصوب کرد. «عمران خان» پیش از این تحولات از دریافت نامه هشدار‌آمیزی خبر داده و گفته بود، آمریکایی‌ها تاکید کرده‌اند که باید او کنار گذاشته شود. دلایل متعددی برای این «کودتای نرم» عنوان شد که یکی از آنها، عدم همراهی «عمران خان» با غرب در جنگ اوکراین است.
حالا رسانه‌های هندی و پاکستانی نوشته‌اند که شنبه شب «عمران خان» با یک جت خود را به کراچی رساند تا در میان انبوه هوادارانش سخنرانی کند. این تجمع بزرگ با تلاش‌های رئیس‌حزب تحریک انصاف پاکستان برگزار شد. عمران خان که در میان چند صد هزار طرفدار خود سخن می‌گفت ضمن تشکر از حامیانش باز سخنان خود را تکرار کرد و گفت دولت وارداتی در پاکستان سعی دارد طی یک پروژه که از طرف بیگانگان حمایت مالی می‌شود، حزب او را از صحنه سیاسی پاکستان حذف کنند.
به گزارش «تریبیون اکسپرس»، نخست‌وزیر سابق پاکستان در این تجمع در «باغِ جناحِ» کراچی از حاضران خواست که به سخنان او به دقت گوش کنند که سرنگون شدن دولت او یک توطئه و دخالت [خارجی] بود. او گفت: «توطئه بزرگ بین‌المللی علیه این کشور انجام شد.» او تأکید کرد که به دنبال دوستی با همه است، اما نمی‌تواند اجازه دهد که کشورش برده دیگرانم باشد.
عمران خان همچنین گفت که سه تا چهار ماه پیش متوجه شد مقامات آمریکایی دیدار با رهبران احزاب مخالف او، و نیز نمایندگان مخالف حزب تحریک انصاف و روزنامه نگاران را در سفارت آمریکا آغاز کرده‌اند. عمران گفت که پس از آن دیدارها، زمانی که «دونالد لو»، مقام وزارت خارجه آمریکا با سفیر پاکستان ملاقات کرد، می‌دانست که جلسه رای عدم اعتماد پارلمان علیه دولت او مطرح شده است... این مقام رسمی با تهدید پاکستان گفت اگر جلسه رای عدم اعتماد با موفقیت برگزار شود، پاکستانی‌ها بخشیده خواهند شد... به من بگویید چه تهدید ناامیدکننده تری می‌تواند متوجه 220 میلیون نفر شود؟ و چه کسانی را تهدید می‌کنند؟