حماس: سیف‌القدس 2 در راه است

  سرویس خارجی-

صهیونیست و افراطی به این مسجد یورش برده و توحش خود را به نمایش جهانیان گذاشتند. حماس هشدار داده برگزاری هر گونه مراسم قربانی در مسجدالاقصی را، به منزله اعلان جنگ دانسته و عملیات شمشیر قدس-2 را به راه خواهد ‌انداخت.
رمضان امسال همانند سال‌های دیگر تبدیل به کابوسی برای صهیونیست‌ها شده است. علاوه‌بر چند عملیات


کم سابقه و پُر تلفات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی و به هلاکت رسیدن 15 نفر، این روزها مسجدالاقصی تبدیل به میدان جدید مقاومت علیه اشغالگری شده است. صهیونیست‌ها از روز جمعه همزمان با شروع عید «پسح » به دنبال ورود به مسجدالاقصی و انجام اعمال مخصوص به این روز از جمله قربانی کردن هستند. اما جوانان فلسطینی با مقاومت خود در روز جمعه و شنبه باعث عقب‌نشینی صهیونیست‌ها شدند. دیروز نیز بار دیگر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هجوم آوردند تا بتوانند مراسم‌های خود را داخل این مسجد شریف برگزار کنند اما مقاومت مردم فلسطین بار دیگر آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.
ماجرا پس از آن آغاز شد که صدها نظامی صهیونیست صبح دیروز «مسجدالاقصی» را مورد حمله قرار‌دادند و پس از آن، صدها شهرک نشین نیز به این مسجد تعرض کردند. به دنبال این یورش وحشیانه درگیری‌هایی میان دو طرف اتفاق افتاد. آخرین اخبار حاکی از آن است که صهیونیست‌ها از بمب‌های صوتی برای خالی کردن مسجدالاقصی از حضور فلسطینیان، استفاده کرده‌اند. شاهدان عینی می‌گویند نظامیان صهیونیست با یورش به سمت حاضران در مسجدالاقصی اقدام به ضرب و شتم شدید آنها کرده‌اند. یکی از حاضران می‌گوید بیش از ۵۰۰ نظامی اشغالگر صهیونیست وارد این مسجد شده و تمامی اعتکاف کنندگان را از محوطه‌های آن بیرون کردند تا شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد تعرض کنند.
رسانه‌های فلسطینی نوشته‌اند که شماری از فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی بازداشت شده‌اند. هلال احمر فلسطین هم اعلام کرده که در جریان درگیری‌ها نزدیکی «باب الاسباط» در مجاورت مسجدالاقصی، ۱۷ نفر زخمی شدند. جوانان غیرمسلح فلسطینی با سردادن شعار «با جان، با خون فدای تو می‌شویم ‌ای مسجدالاقصی» (بالروح بالدم نفدیک یا أقصى)، با نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست در مسجدالاقصی مقابله کردند.
حمله به صهیونیست‌ها
برخی منابع فلسطینی اما اعلام کرده‌اند که پرتاب سنگ فلسطینیان به سمت یک اتوبوس حامل شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی به زخمی شدن ۵ تَن از آنها منجر شده است. خبرهایی از رقص و پایکوبی و آوازخوانی صهیونیست‌های اشغالگر در کوچه‌ها و محله‌های قدس پس از تعرض به قبله نخست مسلمانان نیز منتشر شده است که در حمله به اتوبوس شهرک نشینان تاثیر گذاشته است. با این حال، مقاومت فلسطینیان موجب شد تا صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کنند.
هشدار حماس
در همین حال «هارون ناصر الدین» عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس نسبت به تجاوز به مسجدالاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی هشدار داد. خبرگزاری «سما» به نقل از او نوشته: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه انجام مراسم قربانی در مسجدالاقصی، به منزله اعلان جنگ است و عملیات شمشیر قدس-2، بسیار شدیدتر از شمشیر قدس قبلی است... جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نسبت به فریبکاری رژیم صهیونیستی هوشیار است و اجازه نخواهد داد که مسجدالاقصی آسیب ببیند یا در آن قربانی کنند...آنچه روز جمعه در مسجدالاقصی رخ داد، تلاشی از سوی دشمن برای اجرای طرح ادعایی تقسیم زمانی و مکانی مسجد است که به عنوان گامی در مسیر ساخت معبد ادعایی است.»
ناصرالدین ضمن تمجید از ایستادگی مردم قدس، کرانه باختری و فلسطینیان داخل اراضی ۱۹۴۸، برای خنثی کردن نقشه رژیم صهیونیستی، تأکید کرد، از جنگ شمشیر قدس در رمضان سال گذشته، مردم فلسطین احساس می‌کنند که دارای حامی هستند و رژیم صهیونیستی نیز پی برده است که اگر اقدامی علیه مردم قدس انجام دهد، کسانی خواهند بود که از آن دفاع کنند.
همچنین اسامه حاج احمد عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز هشدار داد: «مقاومت آماده دفاع از مسجدالاقصی است و در زمان مناسب وارد عمل شده و حرف آخر خود را خواهد زد.»
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: «رژیم صهیونیستی اوضاع در قدس اشغالی را به سمت و سوی مواجهه فراگیر سوق می‌دهد. رژیم صهیونیستی با تعرض مجدد به مسجدالاقصی نشان داد که به دنبال اجرای طرح‌های تروریستی است.» جهاد اسلامی ضمن تاکید بر ادامه اعتکاف و نگهبانی در داخل مسجدالاقصی، عنوان کرد: «ما هرگز از وظیفه خود در زمینه دفاع از مسجدالاقصی دست نمی‌کشیم و مسئولیت تجاوزات علیه این مکان مقدس در مقابل چشمان جهانیان متوجه رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.»
تهدید به قطع روابط با اسرائیل
در همین حال، ۷۶نماینده پارلمان اردن خواستار پاسخ امان به تجاوزات و بی‌احترامی آشکار رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی شدند. طبق گزارش پایگاه خبری «عمون» این نمایندگان معترض اردنی در بیانیه خود به محکومیت و تقبیح آنچه در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی می‌گذرد بسنده نکرده و از دولت خواستند تا تصمیمات و رویه‌هایی اتخاذ کند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی را مسئول پیامدهای تجاوزات خود کند. در این بیانیه پارلمانی، نمایندگان خواستار قطع روابط دیپلماتیک با دشمن صهیونیستی، بستن سفارت این رژیم اشغالگر در امان، اخراج سفیر تل‌آویو در اردن، احضار سفیر اردن در «تل الربیع» اشغالی و لغو کلیه توافقات دوجانبه شدند.