اروپا در تقابل رمضان فوتبالیست‌ها با طغیان اسلام‌هراس‌ها

در فضای تقابل افراط‌گرایان اروپایی با نماد‌های اسلامی و دینی و تلاش سکولار‌های اروپایی برای تخطئه اسلام، مهدی طارمی در روزی که در ماه مبارک رمضان روزه‌داری را انتخاب کرده بود سه گل به تیم پورتیمونیزه زد و یک پاس گل داد تا ستاره بلامنازع دیدار تیمش در پیروزی ۷ بر صفر مقابل حریف باشد. طارمی البته در این نمادسازی تنها نبود و چندین و چند فوتبالیست دیگر بعد از آنکه داور‌ها بازی را متوقف کردند، در کنار زمین افطار کردند.
حساب رسمی لیگ فوتبال پرتغال در واکنش به درخشش ستاره مسلمان ایرانی و روزه‌دار پورتو نوشت: «طارمی روز‌ها روزه می‌گیرد و شب‌ها گرسنگی‌اش را با گل زدن رفع می‌کند». کریم بنزما فوق ستاره فرانسوی و مسلمان رئال مادرید هم در روز‌های ماه رمضان عامل پیروزی سه گله تیمش برابر چلسی در بازی رفت بود تا ثابت کند اعمال عبادی مسلمانان به خصوص روزه‌داری نه فقط محدودیتی برای ورزشکاران نیست بلکه عامل اصلی آرامش و تمرکز برای نمایش زیبا از فوتبال است. در میان فوتبالیست‌های مطرح دنیا محمد صلاح، پل پوگبا و همچنین آنسوفاتی هم با درخشش خود در میادین مسابقه بار‌ها ثابت کرده‌اند شعار‌های نژادپرستانه و هتاکی دین‌ستیزان اروپایی فقط از روی عناد و همچنین فقدان شناخت از اسلام و آموزه‌های دینی است و گرنه بسیاری از ورزشکاران مسلمان در لیگ‌های معتبر اسپانیا، آلمان، پرتغال و انگلیس با زبان روزه، هم به اعمال عبادی خود مشغول هستند و هم در سطح اول فوتبال دنیا از مهم‌ترین عوامل پیروزی تیم‌هایشان در برابر حریفان تلقی می‌شوند.
گسترش روزه‌داری در فوتبال اروپا در حدی است که برخی از داوران برای افطار بازیکنان پرتعداد مسلمان و روزه‌دار، مسابقه را برای دقایقی متوقف می‌کنند و اجازه می‌دهند بازیکنان مسلمان افطار کنند. شاید همین عمل و نمود‌های دیگر از زیبایی‌های اسلام باعث عکس‌العمل افراط‌گرایان و اسلام هراسان شده و برای اینکه چهره‌ای مثبت از اسلام در اذهان عمومی شکل نگیرد، دست به اعمال افراطی و ضد دین و اسلام می‌زنند و با هتاکی نگاه‌ها را به سوی خود معطوف می‌سازند.
شاید درخشش کم‌نظیر فوتبالیست‌های مسلمان در ماه مبارک رمضان پاسخی دندان‌شکن به گستاخی اسلام هراسان و افراط‌گرایان ضد دین اروپایی باشد که به دلیل عدم شناخت از آموزه‌های دینی، دینداری و اعمال عبادی را بر نمی‌تابند. ورزشکاران مسلمان با زبان ورزش ثابت کرده‌اند که عبادت و توجه به خدا مهم‌ترین راه برای ثبت عملکردی موفق و بی‌نقص است.