نقش کشورهای مرتجع عربی در حملات پی‌در‌پی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

 
منابع عربی اعلام کرده‌اند رژیم صهیونیستی با همراهی و همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات اقدام به تعرض به مسجدالاقصی می‌کند.
صهیونیست‌ها از روز جمعه و همزمان با شروع مراسمات مربوط به عید پسح در 3 نوبت شروع به حمله علیه مسجدالاقصی کرده‌اند. این حملات همچنان ادامه دارد و شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست سعی دارند برخی از اعمال این عید مانند قربانی کردن را در داخل مسجدالاقصی برگزار کنند. اما جوانان فلسطینی تاکنون اجازه چنین کاری را نداده‌اند. نکته جالب این است که برخی از کشورهای عربی نه تنها در این جنایت صهیونیست‌ها ساکت نشسته‌اند بلکه خود همدست حمله به فلسطینی‌ها نیز شده‌اند!
«مجتهد» افشاگر و فعال فضای مجازی عربستانی که گفته می‌شود یک شاهزاده است، از نقش برخی کشورهای عربی در حوادث اخیر مسجدالأقصی خبر داده و نوشته: «به گفته برخی منابع حوادث مسجدالأقصی پس از هماهنگی قبلی بین اسرائیل و چند کشور عربی از جمله اردن و مصر و حمایت‌های امارات، عربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین و چند کشور عربی در حال رخ دادن است و آمریکا کشورهای عربی را به حمایت از موضع اسرائیل وادار کرده است.»


در بحبوحه تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی امارات اعلام کرد یک محله برای یهودی‌ها می‌سازد و روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز از حضور امارات در مراسم نمایش هوایی به مناسبت روز موسوم به اعلام استقلال رژیم صهیونیستی(یوم نکبت) خبر داده است! این برای اولین بار از زمان علنی ‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی است که امارات در چنین مراسمی شرکت می‌کند.
تداوم حملات به مسجدالاقصی
تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و فلسطینیان در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده و روز گذشته نیز مسجدالأقصی صحنه یورش نظامیان صهیونیست بود. منابع عبری زبان می‌گویند روز دوشنبه ۶۹۴ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند. در 2 روز نخست عید یهودی پسح، در مجموع ۱۴۲۲ صهیونیست به قبله نخست مسلمانان تعرض کردند.
منابع محلی هم می‌گویند در درگیری‌های دیروز میان فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری، ۱۲ نفر زخمی شدند. منابع فلسطینی نیز تاکید کردند که نظامیان اشغالگر صهیونیست پس از تعرض به مسجدالاقصی در دومین روز عید پسح، از این مسجد عقب‌نشینی کردند. پس از عقب‌نشینی اشغالگران و خروج شهرک‌نشینان نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی شروع به تمیز کردن محوطه‌های آن کردند.
صهیونیست‌ها مسجد ابراهیمی را بستند
از سوی دیگر، مقامات رژیم صهیونیستی دیروز مقرر کردند برای 2 روز مسجد ابراهیمی (واقع در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری) را به روی مسلمانان ببندند. طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند تا روز چهارشنبه از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد ابراهیمی، به دلیل اعیاد یهودی ممانعت کنند. «غسان الرجبی» مدیر مسجد ابراهیمی تداوم گسترش نفوذ مقامات صهیونیستی به زور سلاح در این مسجد و همچنین غصب بخش بزرگی از آن توسط نظامیان صهیونیست و بخشیدنش به شهرک نشینان
را شدیداً محکوم کرده است.
2 انفجار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین
همچنین شبکه «الجزیره» به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر داده که ارتش این رژیم استقرار سامانه‌های دفاع هوایی گنبد آهنین در جنوب سرزمین‌های اشغالی و برای مقابله با شلیک احتمالی موشک از غزه، تقویت کرده‌ است. منابع خبری عصر یکشنبه از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک صهیونیستی «ناحل عوز» در اطراف غزه خبر داده بودند. کانال تلگرامی صابرین نیوز نوشته صدای 2 انفجار در این شهرک‌ها شنیده شده است. صابرین همچنین گزارش داده که دو موشک ۱۰۷ میلیمتری به این شهرکها اصابت کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی اما با انتشار بیانیه‌ای، ادعا کرد که این آژیرها به صورت اشتباهی در این شهرک به صدا درآمده است.
همزمان روزنامه‌هاآرتص نیز نوشته که نظامیان رژیم صهیونیستی از افزایش درگیری‌ها در قدس اشغالی می‌ترسند و نگران انتقال این تنش‌ها به شهرهای دیگر به‌ویژه مناطق صهیونیست‌نشین هستند.