پاسخ به گزارش نردبان معيوب رفاهيات كارمندي

مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد
با سلام و احترام
با عنايت به گزارش منتشر شده در آن روزنامه به شماره خبر 183910 در تاريخ 4/2/1401 تحت عنوان «نردبان معيوب رفاهيات كارمندي/ اختلاف 45 برابري دريافتي كارمندان ستادي و استاني سازمان بهزيستي كشور» خواهشمند است دستور فرماييد برابر ماده 23 قانون مطبوعات جوابيه اين سازمان (پيوست) با هدف تنوير افكار عمومي در همان صفحه و جايگاه منتشر شود.
پيشاپيش از همكاري جنابعالي كمال تشكر را داريم.


احسان جعفري
مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل
تفاوت فاحش پرداخت رفاهيات بين كاركنان سازمان بهزيستي كذب است
در پي انتشار مطلب خلاف واقع تحت عنوان « نردبان معيوب رفاهيات كارمندي/ اختلاف ۴۵ برابري دريافتي كارمندان ستادي و استاني سازمان بهزيستي كشور» در روزنامه اعتماد موارد ذيل جهت تنوير افكار عمومي به حضور ارسال مي‌شود.
- در گزارش مذكور تفاوت ۴۵‌برابري در رفاهيات كاركنان ستادي و استاني مطرح شده بيشتر به مزاح يا دروغ سال شبيه است تا يك گزار ش رسانه‌اي، مگر اينكه با غرض‌ورزي و نگاه‌هاي سياسي و با هدف تخريب اذهان عمومي تدوين شده باشد.
- اين گزارش كذب صرفا با اسناد‌جعلي و نقل‌قول‌هاي غير مستند و تاييد نشده و بدون اطلاع از مسائل مالي و عدم بهره‌گيري از مشاوره‌هاي تخصصي نگارش شده كه كاري غير حرفه‌اي و خلاف اصل صحت و شفافيت در حرفه روزنامه‌نگاري است و به‌شدت از سوي سازمان بهزيستي كشور تكذيب مي‌شود.
- اعتبارات مربوط به كاركنان خدوم بهزيستي استان‌هاي كشور از محل نظام بودجه استاني تامين مي‌شود و ستاد سازمان بهزيستي كشور نقشي در تعيين ميزان مزاياي پرسنل استاني ندارد و سازمان برنامه و بودجه هر استان بر اساس اعتبارات در اختيار نسبت به توزيع منابع بين دستگاه‌ها اقدام مي‌نمايد. شايان ذكر است با توجه به حجم كار، گستردگي، تنوع و سختي فعاليت‌هاي سازمان بهزيستي، دريافتي همكاران خدوم اين سازمان بسيار پايين بوده و نيازمند اصلاح حقوق و افزايش در قالب فوق‌العاده خاص و فوق‌العاده سختي‌كار و فوق‌العاده ويژه است كه حوزه تخصصي در حال پيگيري موضوع از طريق سازمان اداري و استخدامي است.
-  در راستاي حمايت از تلاش‌هاي كاركنان استاني، ستاد سازمان بهزيستي كشور از محل منابع اعتبارات ملي جهت ترميم بخشي از دريافتي پرسنل استاني در حدود تخصيص اعتبارات ماهيانه منابعي را به ادارات كل بهزيستي استان‌ها ابلاغ مي‌كند. از سال گذشته علاوه بر پرداخت رفاهي ماهيانه به همكاران استان‌ها بيمه تكميلي كاركنان و خانواده‌هاي ايشان، بيمه اكمل بازنشستگان محترم و پرداخت دو مرحله رفاهي به بازنشستگان و همچنين بيمه عمر همه كاركنان سازمان بهزيستي كشور از طريق ستاد سازمان بهزيستي كشور صورت گرفته است.
- در راستاي ايجاد شفافيت و عدالت محوري از بهمن‌ماه سال گذشته همه پرداخت‌هاي رفاهيات از محل اعتبارات ملي به كاركنان استاني به صورت مستقيم از طريق ستاد مركزي نيز اطلاع‌رساني شده است.
- سازمان بهزيستي كشور ضمن رد كامل گزارش و اعلام خلاف واقع بودن آن، پيگيري حقوقي موضوع را در محاكم قضايي با موضوع نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي به ويژه همكاران خدوم اين سازمان در سراسر كشور حق خود مي‌داند و اقدامات لازم را صورت خواهد داد.