این حضور تماشایی، بشارت نابودی اسرائیل است

  سرویس سیاسی ـ
پرچم آزادی فلسطین برافراشته است. همزمان با روز جهانی قدس، مردم بیدار و مبارز ایران اسلامی که قلوب‌شان برای فلسطین می‌تپد، به طرزی باشکوه به میدان آمدند و بانگ نابودی رژیم صهیونیستی را سر دادند. حضوری تماشایی که اضمحلال اسرائیل و رهایی قدس را بشارت می‌دهد.
انگیزه آزادی قدس شریف در دلها موج می‌زند. دیروز ایران اسلامی علیه رژیم صهیونیستی خروشید و آرمان فلسطین را فریاد زد. در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با روز جهانی قدس و ابتکار ماندگار امام راحل برای آزادی فلسطین، مردم مبارز و حق‌طلب ما در 900 شهر به میدان آمدند و در راه رهایی فلسطین و قدس شریف راهپیمایی و مجاهدت کردند. آنها که چشم به سرنوشت روشن و آینده مبارک فلسطین و مسجدالاقصی دوخته‌اند و حضور تماشایی‌شان بشارت نابودی اسرائیل و رهایی قدس شریف است.
مردم بیدار و مبارز ایران اسلامی نشان دادند در مقابل سازش با رژیم غاصب صهیونیستی مى‌ايستند و از ملت مظلوم فلسطين، با همه‌ توان دفاع مى‌كنند. آنها تأکید کردند که مسئله‌ قدس همیشه زنده است و راه نجات فلسطین مبارزه و مقاومت است. سران قوا و مسئولان لشکری و کشوری نیز مردم را در راهپیمایی روز جهانی قدس همراهی می‌کردند. علاوه‌بر دهه هشتادی‌ها، دهه نودی‌ها هم در راهپیمایی می‌درخشیدند و با فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» تصریح کردند که اسرائیل و حامی ضعیف شده‌اش، آمریکا نابود خواهند شد.


مقتدای انقلاب 27 اردیبهشت 1397 در این زمینه تأکید کردند: «فلسطین به توفیق الهی و باذن‌الله‌تعالی از دست دشمنان خلاص خواهد شد؛ بیت‌المقدّس پایتخت فلسطین است و آمریکا و بزرگ‌تر از آمریکا و کوچک‌تر از آمریکا و اذناب آمریکا، در قبال حقیقت و سنّت الهی در مورد فلسطین هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.»
ایشان 18 شهریور 1394 در دیدار اقشار مختلف مردم که پس از پایان مذاکرات هسته‌ای بود، در پاسخ به زیاده‌گویی سران رژیم صهیونیستی تصریح کردند: «بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از ۲۵ سال فکرش را می‌کنیم. بنده در جواب عرض می‌کنم اوّلاً شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند.»
مردم روزه‌دار تهران در راهپیمایی روز جهانی قدس با همراه داشتن تصاویری از شهیدان سلیمانی و فخری زاده و همچنین حاج احمد متوسلیان خشم خود را از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند.
پرچم رژیم صهیونیستی زیر پای راهپیمایان روز قدس در تهران
راهپیمایان همچنین با زیرپاگذاشتن و آتش زدن پرچم آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل، خشم خود را به سیاست‌های خصمانه و جنایات آنها نشان دادند.
تابوت آمریکا روی دستان دهه نودی‌ها
به گزارش فارس، جوانان و نوجوانان تهرانی با اقدامی نمادین، مرگ آمریکا را به تصویر کشیدند. آنها با ساخت تابوتی که روی آن با پرچم آمریکا پوشانده شده بود، به شکست سیاست‌های آمریکا اشاره کردند.
نمایش موشک‌های مقاومت در راهپیمایی
نمایشگاه موشک‌های مقاومت در راهپیمایی برپا شد. موشک قاسم جهاد اسلامی فلسطین، موشک عیاش250 حماس فلسطین، موشک فاتح 110 حزب‌الله لبنان، موشک تشرین ارتش سوریه، موشک سجیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موشک قدس2 انصارالله یمن، موشک جمال 69 نباء عراق از موشک‌هایی بود که در این نمایشگاه به نمایش درآمد.
سرود «سلام فرمانده» نیز با حضور مداح گروه سرود «ماح» در طول مسیر راهپیمایی اجرا شد.
راهپیمایان روز قدس با حذف تصاویر حاج قاسم سلیمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مقابله کردند. مردم با طراحی یک صفحه تلفن همراه که تصویر حاج قاسم سلیمانی بر آن نقش بسته بود، بخشی از پیام رهبر معظّم انقلاب مبنی بر گرفتن انتقام سخت از جنایتکاران ترور شهید سلیمانی را یادآوری کردند.
حضور نمایندگانی از جامعه کلیمیان ایران در راهپیمایی
نمایندگانی از جامعه کلیمیان ایران نیز با حضور در راهپیمایی ضدصهیونیستی «روز جهانی قدس» در تهران، انزجار خود را از جنایات رژیم غاصب اسرائیل نشان دادند.
همزمان با لحظات پایانی راهپیمایی یوم الله قدس، بارش نم‌نم باران در خیابان‌های تهران، حال و هوای خاصی را ایجاد کرد و راهپیمایان نماز جمعه را زیر باران رحمت الهی اقامه کردند. به گزارش ایرنا، طومار شکایت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه علیه رژیم صهیونیستی در مسیر راهپیمایان نصب شده بود. طومار «برهم‌زدن معامله قرن» نیز از دیگر طومارهایی بود که در مسیر راهپیمایان نصب شده بود.
روایت سردار قاآنی از یک عملیات موفق پهپادی
در خاک فلسطین اشغالی
به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جمع راهپیمایان روز قدس و نمازگزاران حرم مطهر رضوی بیان داشت: فرزندان انقلاب اسلامی، فرزندان معنوی رسول‌الله(ص) هستند و باید ارزش خود را بیشتر درک کنند، چرا که روزی 10 بار در بهترین حالت معنوی یعنی نماز ایستاده و «صراط مستقیم» را زمزمه می‌کنند، این بچه‌های مقاومت هر روز در برابر اسرائیل و آمریکا قدرت بیشتری پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه باید آبروی این رژیم جنایتکار را برد، افزود: چند ماه قبل خبری به این رژیم رسید که دو پهپاد ناشناس به سمت سرزمین اشغالی در حرکت است، 41 هواپیمای جنگی و شناسایی پهپاد این رژیم غاصب از سر شب تا صبح مشغول شناسایی این پهپادها بودند، اما نتوانستند کاری کنند، بعد به مردم سرزمین خود دروغ گفتند که رزمایش برگزار کرده‌اند. این در حالی است که باید مرد می‌بودند و حداقل جواب مردم خود را می‌دادند. حزب‌الله قهرمان یک هواپیمای بدون سرنشین خود را حدود 100 کیلومتر داخل سرزمین اشغالی فرستاد تا دور بزند و فیلم و عکس بگیرد و برگردد، در حالی که رژیم صهیونیستی مدعی بود اگر پشه‌ای در آسمان سرزمین اشغالی حرکت کند، آن را خواهد زد.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: عقل و دلتان را به‌کار بیاندازید، عمر رژِیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، هشدار می‌دهیم که تا خانه‌هایتان در کشورهای اروپایی گران‌تر نشده و خانه‌هایتان در سرزمین اشغالی بی‌ارزش‌تر نشده است، خانه‌های خود در این سرزمین اشغالی را بفروشید و به سرزمین اصلی‌تان بازگردید. این فهم را داشته باشید که روز قدس همچنان تا از بین بردن همه صهیونیست‌ها پابرجا خواهد بود و این جبهه مقاومت هر روز قوی‌تر از روز قبل می‌شود و تا شما را از بین نبرد، دست از کار برنمی دارد، این پیام روز قدس از ایران اسلامی است.
امروز ابتکار عمل در دست جوانان فلسطینی است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه با حضور در جمع عظیم راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که پیام حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی چیست؟ گفت: پیام این حضور این است که امروز این جوانان و نوجوانان فلسطینی و محور مقاومت هستند که ابتکار عمل را در میدان عمل به دست گرفته و در حال رقم زدن سرنوشت مقاومت طولانی ملت فلسطین هستند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آینده سرزمین فلسطین را همین مجاهدین جوان و نوجوان به دست خواهند گرفت‌، اظهار داشت: ما بر اساس وعده خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) آزادی قدس را حتمی می‌دانیم و این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.
نماد عینی تفکر آزاد‌سازی قدس شریف
محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی نیز پیش از ظهر جمعه در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس روز بسیار بزرگی است، امروز راهپیمایی مردم مومن و روزه دار ایران اسلامی و همه امت‌های اسلامی، نماد و تبلور عینی فکر،‌اندیشه و دل و جان مردم در ارتباط با آرمان‌ها و آزاد‌سازی قدس شریف است.
فلسطین ثابت کرد که جریان مقاومت زنده است
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس‌قوه قضائیه روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران، گفت: امسال که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند روابط خودش را با برخی کشورهای مرتجع عادی ‌سازی کند ضرورت بیشتری دارد که همکاری کنیم و هم‌آوایی با مردم فلسطین داشته باشیم.
وی افزود: طی سالیان سال، مردم فلسطین زیر ظلم و ستم این رژیم جعلی بودند،اما آنها ثابت کردند که جریان مقاومت زنده است.
توهم شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی
و نفوذناپذیری امنیتی آن باطل شده است
در قطعنامه پایانی روز جهانی قدس تصریح شد: روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه «امنیت ملی ایران اسلامی» و رمز «وحدت و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار دانسته و ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق مقاومت ضد صهیونیستی، از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه و عملی، تنها راه‌حل مسئله فلسطین که «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» و تحقق راهبرد فلسطین «فی البحر الی‌النهر» است را مورد حمایت قرار داده و با هرگونه راه‌حل نمایشی جایگزین و ظالمانه مخالفت نمایند.
راهپیمایان تأکید کردند: شکست‌های پی‌درپی آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع وهابی در منطقه راهبردی غرب آسیا که توهم شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی و نفوذناپذیری امنیتی آن را باطل ساخته است از نشانه‌های افول نظام سلطه و صهیونیسم در منطقه دانسته و بر حمایت قاطع و همه‌جانبه معنوی و موثر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه مجاهدان و رزمندگان غیور فلسطین تاکید می‌کنیم.
در این قطعنامه همچنین خاطرنشان شده است: با اعلام نفرت و انزجار از سکوت مرگبار مجامع جهانی و نهادهای کاریکاتوری حقوق بشر در قبال نژادپرستی، نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی؛ افشای جنایات و خباثتهای این رژیم علیه ملت‌ها به ویژه مردم فلسطین و همچنین جنایات شیطانی آن علیه ملت ایران طی 60 سال اخیر از جمله همکاری در شکل گیری ساواک جهنمی؛ فاجعه خونبار 17 شهریور 1357، ترور شهدای هسته‌ای و... را از مصادیق «جهاد تبیین» دانسته و از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول این حوزه و همچنین اصحاب رسانه می‌خواهیم با استفاده از ظرفیتها و فرصتهای موجود نسبت به تبیین سیاهه جنایات رژیم صهیونیستی و چرایی حمایتهای نظام جمهوری اسلامی از انتفاضه و فلسطین به ویژه برای نسل جوان جامعه اسلامی اقدام عاجل و موثر نمایند.