عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانند پرورش مار در آستین است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با سفرا و رؤسای نمایندگی‌های کشورهای اسلامی تصریح کرد: جمعیت عظیم و روبه رشد مسلمانان در جهان، در کنار گرایش فزاینده جوانان به رعایت شریعت اسلامی، نویددهنده دوران جدیدی از عظمتِ تمدنِ نوین اسلامی خواهد بود؛ این در حالی ‌است که الگوی ظاهرفریب لیبرال دموکراسی غربی اینک و به اعتراف خود مقامات غربی، جذابیتش را حتی در غرب از دست داده است و ناسیونالیسم افراطی و اقتدارگرایی، از درون جوامع غربی، آن را به چالش می‌کشد.
رئیس‌جمهور با اشاره به کارنامه درخشان و موفق جمهوری اسلامی در مبارزه با فتنه تکفیری در امت اسلامی، گفت: اگر مجاهدت سرداران بزرگ جهان اسلام همچون شهید ابومهدی المهندس و شهید حاج قاسم سلیمانی نبود داعش در بسیاری از کشورها ادعای حکومت می‌کرد. اینک نیز جمهوری اسلامی دست همکاری خود را به سوی همه کشورهای اسلامی دراز می‌کند تا در مقابله گفتمانی و میدانی با تکفیر، بصورت هم‌افزا عمل کنیم.
رئیس‌جمهور افزود: از سوی دیگر، رژیم غاصب صهیونیستی همچنان تهدیدی جدی بر ضد امت اسلامی است و فلسطین مظلوم رمز وحدت امت اسلامی است. اگرچه فلسطین قربانی اصلی این رژیم کودک‌کش است اما غفلت یا ساده‌لوحی در قبال نیات شوم و توسعه‌طلبانه آن، کل کشورهای منطقه و هویت جهان اسلام را تهدید می‌کند. مَثَل کشورهایی که روابط خود را با رژیم خونریز صهیونیستی باصطلاح عادی‌‌سازی می‌کنند همچون کسی است که مار در آستین خود پرورش می‌دهد و این حرکت بدون تردید موجب خشم و غضب قریب دو میلیارد مسلمان در جهان خواهد شد و نفرت آزادگان جهان را برخواهد انگیخت.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی برای حل و فصل این معضل بزرگ در سرزمین فلسطین یک راه‌حل عادلانه، دموکراتیک و مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی ارائه کرده است و آن رجوع به آراء همه فلسطینی‌های اصیل اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برای تعیین سرنوشت سیاسی کشور خود و ایجاد یک دولت فراگیر در سرزمین‌های تاریخی فلسطین است و این ابتکار رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) جزو اسناد ثبت شده نزد سازمان ملل متحد است.


رئیسی تصریح کرد: افزایش تعاملات مردمی در جهان اسلام، نقش بسزایی در گسترش دوستی و تحکیم روابط بین کشورها را دارد. تمدن‌های بزرگی همچون ایران و مصر که به برکت اسلام، غنا و تعالی یافته‌اند و تمدن بشری وامدار آنهاست نقش بی‌نظیری در ترویج دوستی و همکاری در امت اسلامی می‌تواند ایفا کند.
امروز جامعه بشری بیش از همیشه
نیازمند هدایت‌های قرآنی است
رئیس‌جمهور همچنین بعد از ظهر پنجشنبه در بیست و هفتمین دوره آیین تکریم از خادمان قرآنی و اختتامیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برگزاری این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای توجه به آموزه‌ها و رهنمودها و فهم قرآن برشمرد و گفت: انسانیت انسان و ربانی و خدایی شدن انسان در پرتو آموخته‌های قرآن شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه خداوند ابزار شناخت و معرفت را به همه انسان‌ها کرامت کرده‌اما برخی از انسان‌ها از آن بهره نمی‌برند، افزود: هر کس که از قرآن که «هدی للناس» و پیامبری که «کافه‌للناس» است، بهره برد، به قله‌های انسانی هدایت می‌شود و مانند حضرت سلمان به جایگاه رفیعی می‌رسد.
رئیسی همچنین با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت ناس است که ظرفیت هدایت همه انسانها را دارد، اظهار داشت: با این حال برخی از این هدایت برخوردار نمی‌شوند. امروز جامعه بشری و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و تمام لایه‌های زندگی انسان معاصر بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت‌های قرآنی است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر همه ما و جامعه بشری دل به آیات نورانی قرآن و به هدایت‌های مفسران و مبیّنان قرآن یعنی ائمه هدی‌(ع) که عِدل قرآن هستند، بدهیم دولت اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد. مدنیتی که در پرتو قرآن نباشد، مدنیتی نیست که موجب ارتقای انسان بشود.
رئیسی با قدردانی از تلاش‌های امام راحل و مقام معظم رهبری برای احیا و و توجه به فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از همه زمان‌ها نیاز به امید و امیدآفرینی دارد. امید و امیدآفرینی در پرتو قرآن و آموخته‌های قرآن امکان‌پذیر است.