گلم برای خودم رؤیایی و برای هواداران تاریخی بود

نساجی در تمام شمال ایران طرفدار دارد/ جو ورزشگاه و خیابان‌های قائمشهر فوق‌العاده بود

حامد جیرودی/ نساجی قائمشهربا برتری 1-0 مقابل آلومینیوم اراک در فینال جام حذفی به افتخاری بزرگ دست یافت و نخستین جام تاریخ 63 ساله‌اش را کسب کرد. موفقیتی که با گل یک ‌هافبک به دست آمد؛ سانتر ایوب کلانتری در دقیقه 58 با ضربه سر زیبای مهرداد عبدی همراه شد. نساجی‌ها تا پایان 90 دقیقه از این گل محافظت کردند و پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی توسط زاهدی فر، جشن بزرگ مازندرانی‌ها آغاز شد.
مهرداد عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» درباره قهرمانی تاریخی نساجی در جام حذفی صحبت کرد: «این جام قهرمانی آنقدر برای ما رؤیایی است که هنوز هم به دست آوردنش را باور نمی‌کنم. خوشحالم که توانستم در کسب این قهرمانی سهیم باشم. خدا را شکر شرمنده مردم نشدیم.» او حسش از به ثمر رساندن گل قهرمانی را این گونه توصیف کرد: «اینکه بخواهم بگویم چقدر از این اتفاق خوشحالم، قابل وصف نیست. لطف خدا و زحمات همه بچه‌ها شامل حال من شد. راستش را بخواهید قبل از بازی به دلم افتاده بود گل می‌‌زنم و خیلی خوشحالم که توانستم دل هواداران نساجی را شاد کنم.» این اتفاق در حالی برای عبدی رخ داد که 856 روز از آخرین گلی که زده بود، می‌‌گذشت. او سوم دی 98 در پیروزی 1-0 گل گهر برابر ماشین‌سازی از روی نقطه پنالتی گل زده بود. عبدی که بعد از 2 سال و 4 ماه گلی مهم و سرنوشت‌ساز زد، گفت: «شاید قسمت نبوده در این مدت گل بزنم. من فصل گذشته که در سایپا بودم، 25 هفته پنالتی زن اول تیم بودم ولی پنالتی برای ما گرفته نشد ولی در 5 هفته آخر که نبودم، 2 پنالتی برای سایپا گرفته شد. ضمن اینکه پست من‌ هافبک دفاعی است و تنها برای ضربات ایستگاهی جلو می‌‌روم. برای همین در جریان بازی فرصتی ایجاد نشده بود که گل بزنم. در نساجی هم که پنالتی‌زن اول تیم حامد شیری است. در هر حال خوشحالم با گل مهمی که زدم، طلسم بیش از 800 روز گل نزدن را پاک کردم.»


او که حالا به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان نساجی تبدیل شده، افزود: «هواداران همیشه به من لطف داشته‌اند ولی این گل هم برای من و هم برای آنها بسیار ارزشمند بود و باعث شد لطف‌شان بعد از بازی بیشتر شامل حالم شود. بعد از بازی تماس‌ها و پیام‌های زیادی داشتم که نتوانستم پاسخ بدهم و از همه آنها تشکر می‌‌کنم.» عبدی که متولد خلخال است ولی در نوشهر بزرگ شده، در حالی بهترین بازیکن فینال حذفی لقب گرفت که علاوه بر گلزنی، 6 دفع توپ و 3 تکل در جریان 90 دقیقه بازی داشت. عبدی در 3 نبرد هوایی هم موفق بود و 83 درصد پاس‌هایش هم به مقصد رسید. او درباره وضعیت خودش در این فصل اظهار داشت: «من در ابتدای فصل مشکل رضایتنامه داشتم و از هفته پنجم بود که به نساجی اضافه شدم. به غیر از 5 بازی که نبودم و کتفم آسیب دیده بود، در بقیه فصل شرایط خوبی داشتم و با این گلی هم که زدم، برایم بسیار رؤیایی شد.»
نساجی در حالی به برتری رسید که آلومینیوم بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشت و حتی دو بار در نیمه اول، تیر دروازه علیرضا حقیقی را به لرزه درآورد. عبدی در این باره چنین نظر داد: «ما در نیمه اول اشتباهاتی داشتیم که باعث شد تیم‌مان تحت فشار قرار بگیرد ولی در نیمه دوم خیلی بهتر بازی کردیم و به گل هم رسیدیم و بعد از آن هم که طبیعی بود ما عقب بنشینیم و آلومینیوم هم فشار بیاورد.» جو ورزشگاه آزادی با حضور 50 هزار هوادار دو تیم نساجی و آلومینیوم بسیار متفاوت بود. عبدی در این خصوص عنوان کرد: «جو استادیوم واقعاً فوق‌العاده بود. فکر می‌‌کنم اگر اجازه می‌‌دادند، هم این بازی و هم بازی قبل با مس کرمان، ورزشگاه پر از تماشاگر می‌‌شد. از هواداران نساجی تشکر می‌‌کنم که با حضورشان در ورزشگاه از ما حمایت کردند تا این قهرمانی به دست بیاید.» شادی هواداران نساجی در خیابان‌های قائمشهر هم بازتاب بسیاری در فضای مجازی داشت. عبدی در این خصوص هم صحبت کرد: «خوشحالم این برد باعث شد تا یک شب تاریخی برای هواداران رقم بخورد. 30 هزار هوادار نساجی به ورزشگاه آزادی آمده بودند و خیلی‌ها هم در قائمشهر بعد از قهرمانی به خیابان‌ها ریختند و شادی کردند. البته فقط قائمشهر نبود و هواداران در دیگر شهرهای شمال کشور به شادمانی پرداختند که نشان می‌‌دهد نساجی در شمال کشور بخصوص مازندران طرفداران زیادی دارد.»
نساجی به دلیل مهیا نبودن ورزشگاه شهید وطنی، در تمام این فصل میهمان بوده و در ساری، اصفهان، مشهد و تهران میزبان حریفانش بوده است. این بازیکن 29 ساله در این خصوص گفت: «متأسفانه امسال چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آماده نبود و مجبور شدیم در شهرهای مختلف بازی کنیم که برایمان بسیار سخت بود. امیدوارم تا پایان فصل زمین خودمان آماده شود که از فصل آینده در قائمشهر به میدان برویم. به هر حال با این قهرمانی انتظارها از نساجی بیشتر می‌‌شود و امیدوارم مسئولان از تیم حمایت کنند.»