بازتاب گسترده «روز حماسی و تماشایی قدس» در رسانه‌های جهان

  سرویس سیاسی-
رسانه‌های جهان راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران و سخنرانی مقامات کشور در جریان این رویداد را به صورت گسترده‌ای انعکاس دادند.
شبکه عراقی «الاتجاه» با قطع برنامه های خود، راهپیمایی روز قدس در خیابان‌های تهران را به صورت زنده پوشش داد. این شبکه در بخشی از پخش زنده تصاویر، با دو شات کردن صفحه، تجمع روز جهانی قدس در بصره را نیز به نمایش گذاشت.
به گزارش فارس، شبکه عراقی «العهد» نیز حضور مردم ایران در راهپیمایی‌ها را به تصویر کشید و نوشت: «به منظور حمایت از مردم فلسطین، راهپیمایی‌های گسترده در بزرگداشت روز جهانی قدس آغاز شدند.» 


محکومیت هرگونه عادی‌سازی روابط
شبکه «المنار» لبنان هم با انتشار تصویری از حضور نیروهای مقاومت بسیج، نوشت: «ایران روز جهانی قدس را گرامی‌ داشت: آزادسازی قدس مسئله اصلی است... محکومیت هرگونه عادی‌سازی روابط.»
همچنین، پایگاه خبری «العهد» لبنان با انتشار تصویری از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، عنوان کرد: «ایرانی‌ها در روز قدس: برای تقویت مقاومت در برابر صهیونیسم.» العهد  به حمل پرچم‌های فلسطین از سوی راهپیمایی کنندگان نیز اشاره کرد.
النشره: نهادهای نظامی ایران جدیدترین موشک‌های بالستیک خود را به نمایش گذاشتند
پایگاه خبری «النشره» لبنان نیز درباره راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در ایران نوشت: «نهادهای [نظامی] ایران جدیدترین موشک‌های بالستیک خود را در روز قدس به نمایش گذاشتند.»
المیادین: کودکان ایرانی
در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند
شبکه لبنانی «المیادین» هم ضمن پوشش لحظه‌به‌لحظه حضور مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، توجه‌ها را به حضور کودکان ایرانی در این راهپیمایی‌ها جلب کرد و با انتشار چند تصویر نوشت: «کودکان ایرانی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.»
الاخباریه: مردم ایران به منظور حمایت
از فلسطین و قدس به خیابان‌ها آمده‌اند
به همین قرار، شبکه «الاخباریه» سوریه راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای عربی و اسلامی به‌ویژه ایران را بازتاب داد و گفت که مردم ایران به منظور حمایت از فلسطین و قدس به خیابان‌ها آمده‌اند. روزنامه قطری «العربی الجدید» چاپ لندن نیز ضمن پوشش حضور مردم ایران در روز جهانی قدس، توجه‌ها را به موشک‌های بالستیک ایران جلب کرد و عنوان کرد: «راهپیمایی در ایران به مناسبت «روز قدس» و رونمایی از چند موشک بالستیک پیشرفته.»
المسیره: قاآنی عملیات پهپادها
بر سر دشمن را فاش کرد
شبکه یمنی «المسیره» هم در قالب چند خبر جدیدترین اخبار مربوط به راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران را پوشش داد و نوشت: «راهپمایی گسترده مردمی در تهران و شهرهای ایران به منظور بزرگداشت روز جهانی قدس/ قاآنی عملیات پهپادها بر سر دشمن را فاش کرد.»
این شبکه یمن به شکل زنده مراسم راهپیمایی روز قدس در ایران را پوشش داد.
به گزارش مهر، «المعلومه» عراق هم اعلام کرد: در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در تهران و دیگر استان‌های ایران مراسم راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی تهران و ایران با مشارکت گسترده مردم به‌ویژه جوانان و ورزشکاران و شخصیت‌های آکادمیک آغاز شد.
این رسانه عراقی گزارش داد: مردم روزه دار ایران ظلم و ستم صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین را محکوم کردند.
خبرگزاری رویترز نیز در پوشش مراسم پرشکوه روز قدس در ایران اعلام کرد: سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در سخنرانی خود تأکید کرد که اسراییل با اقدامات شرورانه اش شرایط نابودی خود را فراهم کرده است.
سلامی در سخنرانی خود در راهپیمایی روز قدس در تهران گفت: دست از اعمال زشت خود بردارید. شما خوب می‌دانید که ما اهل عمل و عکس‌العمل هستیم. پاسخ‌های ما دردناک هستند. شما شرایط را برای نابودی خود ایجاد می‌کنید. ما شما را رها نمی‌کنیم. منتظر (ما) باشید. شما بهتر می‌دانید که اگر اقدام شرورانه‌ای کنید، چه بلایی سرتان می‌آید.
در ادامه این گزارش آمده است: جمهوری اسلامی در ماه فوریه از موشک خیبرشکن خود با برد ۱۴۵۰ کیلومتر رونمایی کرد. ایران که یکی از بزرگترین برنامه‌های موشکی در خاورمیانه را دارد، می‌گوید موشک‌های بالستیک این کشور بردی تا ۲۰۰۰ کیلومتر دارند و می‌توانند به دشمن اصلی آن، اسرائیل و همچنین پایگاه‌های ایالات متحده در منطقه برسند.
به گزارش مهر، خبرگزاری آناتولی ترکیه هم درباره راهپیمایی روز قدس در ایران  اعلام کرد: راهپیمایی «روز قدس» پس از ۲ سال محدودیت کرونایی در  شهرهای ایران با حضور شماری از مردم و مقامات ارشد این کشور برگزار شد. ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و شمار زیادی از مقامات ارشد ایران نیز در مراسم راهپیمایی امسال شرکت کردند.در مراسم امسال برخی از موشک‌های نظامی ایران مانند موشک «زلزال»، «خیبرشکن» و «عماد۳» در چهارراه ولی‌عصر تهران به نمایش گذاشته شد.
الجزیره: رئیس‌جمهور ایران گفت
قدس قطعا آزاد خواهد شد
همچنین، شبکه تلویزیونی الجزیره درخصوص راهپیمایی شکوهمند روز قدس در ایران گزارش داد: در تهران، ده‌ها هزار نفر در این راهپیمایی که یک بار در سال (در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان) برگزار می شود، شرکت کرده و همبستگی خود را با فلسطینیان به نمایش گذاشتند. راهپیمایی‌های مشابهی در بیش از ۹۰۰ شهر و روستا در ایران برگزار شد. رئیس‌جمهور ایران در مسیر راهپیمایی امروز در سخنانی گفت: قدس قطعا آزاد خواهد شد.
جمهوری اسلامی
اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در خبری به پوشش مراسم روز قدس در تهران پرداخت.
این خبرگزاری گزارش داد که هزاران ایرانی در راهپیمایی روز جمعه در تهران به مناسبت روز قدس در حمایت از فلسطینیان، راهپیمایی کردند. این اولین‌بار از زمان پیش از شیوع ویروس کرونا بود که چنین تظاهراتی برگزار شده است.
تظاهرکنندگان شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.
این خبرگزاری غربی همچنین، آتش زدن پرچم آمریکا، انگلیس و اسرائیل در راهپیمایی امسال روز قدس را برجسته کرد.
به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت: تل آویو، ایران را دشمن شماره یک خود در منطقه می داند زیرا جمهوری اسلامی، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و از حماس، حزب‌الله لبنان و دیگر دشمنان آن حمایت می کند.
این خبرگزاری غربی همچنین اظهارات سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس در راهپیمایی مشهد را برجسته کرد و نوشت: این مقام نظامی ایران بر حمایت از همه گروه‌هایی که بخواهند با اسرائیل بجنگند، تاکید کرد.
آسوشیتدپرس، حضور پرشمار مقامات ارشد کشور از جمله آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و سردار محمد سلامی فرمانده سپاه را نیز برجسته کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در بازتاب راهپیمایی روز قدس در تهران نوشت: هشدار فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی در باره «نابودی» اسرائیل و تظاهرات هزاران نفر در تهران.
روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی و اسرائیل‌هیوم نیز نوشتند: همزمان با روز قدس، فرمانده سپاه ایران وعده داد از هرکسی که می‌خواهد با اسرائیل مبارزه کند، حمایت کند.