من کنار مردمم هستم!

شهروند| در چند ساعت گذشته درگیری پرویز پرستویی و گوهر خیراندیش با شماری از تماشاگران فیلم «داستان‌های هزار و یک‌روز» در لس‌آنجلس توجه شمار زیادی از کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده و عکس‌العمل‌های زیادی را باعث شده است.
ماجرا از آن‌جا آغاز شد که پرویز پرستویی، گوهر خیراندیش و چند هنرمند دیگر ایرانی که برای اکران فیلم سینمایی «داستان‌های هزار و یک‌روز» ساخته حبیب احمدزاده به آمریکا سفر کرده‌اند، در زمان ورود به سالن نمایش این فیلم با واکنش‌های برخی از تماشاگران فیلم روبه‌رو شدند- که نسبت به برخورد هنرمندان با مسائل سیاسی روز کشور انتقاداتی تند داشتند. واکنش‌های تند و جنجال‌سازی‌های این جمع معترض البته تنها هنرمندانی را که از ایران به آمریکا سفر کرده بودند، هدف نگرفته بود، و هنرمندانی چون شهبال شب‌پره و اسفندیار منفردزاده نیز که از دیگر مهمانان این برنامه بودند، از شر آزار این منتقدان هتاک- که با دست داشتن پرچم آمریکا و تصاویر همنشینی پرویز پرستویی با سردار قاسم سلیمانی بیرون سالن جمع شده بودند- در امان نماندند...

در جلسه جنجالی چه گذشت؟!
حاشیه‌های اصلی اما در زمان برگزاری نشست خبری به وجود آمدند. در واقع زمانی که معترضان در آغاز مراسم پرسش و پاسخ توانستند به سالن نمایش راه پیدا کنند، چالش‌ها و جنجال‌های جلسه کلید زده شد. این معترضان که البته در میان‌شان سام رجبی جودوکار پیشین تیم ملی ایران مشخص‌تر از بقیه بود، واکنش‌های پرویز پرستویی نسبت به ماجراهای آبان 98 و دیگر مسایل سیاسی داخل کشور را به پرسش گرفتند و از او پرسیدند که چه زمانی قرار است صدای مادران جان‌باختگان آبان باشد و از شرایط سخت آنها بگوید.
در پاسخ به این پرسش، پرستویی  گفت که با این مسایل بیگانه نیست و او هم سهم خودش را در این مسائل دارد. فرد معترض در ادامه به عکس گرفتن پرویز پرستویی با سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد که پرستویی صحبت او را قطع کرد و گفت: من کنار مردمم هستم، شما کجایید؟ من نقدم را در مملکت خودم می‌کنم!



صحبت‌ها و برخورد متین پرویز پرستویی تحسین کاربران فضای مجازی را به همراه داشت...

سام رجبی کیست؟
معترض اصلی جلسه نشست خبری فیلم «داستان‌های هزار و یک‌روز» سام رجبی با نام اصلی احسان رجبی بود. جودوکار سابق تیم ملی ایران است که به دلیل دوپینگ محروم و بعد به آمریکا پناهنده شد. این ورزشکار که در سال ۱۳۸۸ در مسابقات جودوی قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید که تنها موفقیت تیم ملی جودوی ایران در این دوره از بازی‌ها بود، در همان سال به آمریکا پناهنده شد. سام رجبی همان کسی است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز فیلم‌هایش منتشر شده بود که به ایرانیانی که در رای‌گیری شرکت داشتند، هتاکی می‌کرد.
ماجرای پرستویی و معترضین در فضای مجازی اما با واکنش‌های فراوانی مواجه شده است و کاربران هر کدام از منظری درباره حواشی این نشست خبری موضع‌گیری کرده‌اند- که البته اغلب موضع‌گیری‌ها حاوی تقدیر از خویشتن‌داری و برخورد مودبانه پرویز پرستویی است.