استکهلم ضدایرانی و ضداسلامی با خط قرمز‌های جعلی!

حمایت پیدا و پنهان سوئد از گروه‌ها یا اشخاصی که اتهاماتی از جمله جاسوسی علیه ایران یا اقدام به کشتار را در پرونده خود دارند، یا عملاً در جهت تحریک احساسات مسلمانان گام بر می‌دارند، گمان‌ها درباره سیاست ضد ایرانی - ضد اسلامی استکهلم را تقویت کرده است.
سوئد علاوه بر اینکه از لحاظ برخورداری از شاخص‌های رفاه در میان کشور‌های جهان جایگاه خاصی دارد، به عنوان یکی از آزاد‌ترین کشور‌ها نیز شناخته می‌شود، اما آنچه در سال‌های گذشته دست‌کم درباره ایران از خود به نمایش گذاشته است، کارنامه‌ای مملو از دفاع مستقیم یا غیرمستقیم از تروریست‌هاست. اواخر آبان گذشته بود که قوه قضائیه اعلام کرد، کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه ابلاغ شده است. نام سوئد از این جهت اهمیت دارد که اسیود خود را کارمند اداره کار این کشور معرفی کرده و از تابعیت سوئدی خود سخن گفته است. اسیود بنابر کیفرخواست، اتهاماتی از جمله اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را در پرونده خود داشت. به این ترتیب نام سوئد در حمایت از این تروریست در کنار سعودی‌ها و موساد قرار گرفت. نکته‌ای که نقش تیره و تاز سوئد را برجسته می‌کند، سخنان اسیود است. او به صراحت به این نکته اشاره کرد که سوئد با آگاهی از اینکه وی و تروریست‌های تحت امرش در زمینه تجزیه‌طلبی اقدام می‌کنند، آن‌ها را زیر چتر حمایتی خود گرفته است. زمستان گذشته انجمن دفاع از قربانیان تروریسم از دادستان‌های سوئد، دانمارک و هلند خواسته بود عوامل مرتبط با سرکرده گروه تروریستی النضال در کشور‌های سوئد، دانمارک و هلند مورد تعقیب قرار گیرند و زمینه حضور قربانیان جنایات این گروه تروریستی در ایران را در محاکم جاری و فرآیند‌های دادرسی در آینده فراهم کنند.
دادگاهی بدون روال معمول دادرسی
جای پای سوئد را می‌توان در پرونده احمدرضا جلالی نیز مشاهده کرد. جلالی پژوهشگری است که اقامت سوئد را نیز دارد و در دانشگاه‌های سوئد، بلژیک و ایتالیا تدریس کرده است. وی بهار سال ۲۰۱۶ با دعوت رسمی دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز، به منظور شرکت در همایش مدیریت بحران، از سوئد به ایران آمد و دستگیر شد. اتهام جلالی ارتباط با دولت بیگانه و جاسوسی اعلام و وی به اعدام محکوم شد. در پی صدور حکم، وزارت خارجه سوئد سفیر ایران در استکهلم را به وزارت خارجه احضار کرد. وزارت خارجه ایران در پاسخ به اقدام طرف سوئدی گفت که اطلاعات مقامات سوئدی درباره جلالی نه تنها ناقص بلکه اشتباه است. دادگاه حمید نوری که به دلیل طولانی شدن، هفته‌ها خوراک رسانه‌های ضد انقلاب بود، یکی از تازه‌ترین دستپخت‌های سوئد برای ایران است. نوری با تکیه بر اتهاماتی که منافقین درباره اعدام‌های دهه ۶۰ متوجه او کردند، هنگام ورود به استکهلم، در فرودگاه بازداشت و بلافاصله به سلول انفرادی منتقل شد. سوئد علاوه بر محروم کردن نوری از شماری از حقوق زندانیان، تاکنون ۹۰ جلسه برگزار کرده که عموماً اعضای گروهک تروریستی منافقین علیه حمید نوری شهادت دادند، اما دادگاه به شهودی که داوطلب بودند به نفع نوری شهادت دهند این اجازه را نداد. او حتی نتوانست به انتخاب خود، وکیل داشته باشد. این دادگاه زمینه‌ای شد تا سوئد در زمین ایران‌هراسی هم بازی کند. به دنبال درخواست دادستانی سوئد برای صدور حکم حبس ابد نوری، وزارت امور خارجه سوئد پنج شنبه گذشته به شهروندان خود توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری به ایران خودداری کنند، چرا که وضعیت امنیتی در ایران برای سوئدی‌ها و سایر اروپایی‌ها بدتر شده است. مسامحه با اسلام‌ستیزان از دیگر رویکرد‌های سوئد است. اخیراً و در ماه مبارک رمضان، راسموس پالودن، رهبر تندرو افراطی سوئدی- دانمارکی در ماه مبارک رمضان، قرآن کریم را آتش زد. پالودن گفته است که قبلاً هم قرآن را سوزانده و این کار را باز هم تکرار خواهد کرد. این بی‌حرمتی به حدی منزجر‌کننده بود که علاوه بر اعتراضات داخلی، واکنش‌های جهانی را به دنبال داشت. در شرایطی که پلیس دیگر کشور‌های اروپایی مانع از به آتش کشیده شدن قرآن شده بودند، دخالت پلیس سوئد در حمایت از راستگرایان، تظاهرات اعتراضی مسلمانان را به خشونت کشاند. چنین رویکردی را کیم هیلد، سخنگوی پلیس در جنوب سوئد اینطور توجیه کرد که نمی‌خواهد مجوز تظاهرات برنامه ریزی شده احزاب راست در شهر لاندسکرون را لغو کند. او معتقد است که آستانه تحمل در کشورش بالا است و پلیس سوئد برای حق آزادی ارزش زیادی قائل است.