چمپیونزلیگ به من بدهکار است

حسین طیبی در خصوص این مسابقات به خبرنگار«ایران» گفت: «چمپیونزلیگ همیشه جذاب و دیدنی است. ما خیلی خوب این مسابقات را شروع کردیم و هدف مان قهرمانی بود و برای رسیدن به این مهم کاملاً آماده بودیم اما قسمت نشد که ...

یک نیمه رؤیایی مقابل بارسلونا داشتیم اما فینالیست نشدیم
طارمی بین هواداران پورتو محبوبیت عجیبی دارد و همه جا صحبت از اوست



محمد محمدی سدهی/ دیدار رده‌بندی مسابقات لیگ قهرمانان فوتسال اروپا، هفته پیش میان بنفیکا پرتغال و ACCS فرانسه برگزار شد. بنفیکا که از حسین طیبی ستاره تیم ملی فوتسال ایران بهره می‌برد، موفق شد 5- 2 بر حریف خود غلبه و عنوان سومی این رقابت‌ها را از آن خود کند. در این بازی حسین طیبی کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان در دقیقه 19 گل اول بنفیکا را به ثمر رساند. گفتنی است یاران طیبی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتسال اروپا با قبول شکست 5 - 4 مقابل بارسلونا از رسیدن به فینال بازماندند. بنفیکا با کسب عنوان سومی به مدال برنز این رقابت‌ها رسید و اولین مدال اروپایی‌اش را از سال 2016 کسب کرد. گرچه حضور یک ایرانی در لیگ قهرمانان فوتسال اروپا اتفاق جدیدی نیست چرا که پیش از این طیبی با تیم غیرت قزاقستان هم به این جایگاه رسیده بود.
حسین طیبی در خصوص این مسابقات به خبرنگار«ایران» گفت: «چمپیونزلیگ همیشه جذاب و دیدنی است. ما خیلی خوب این مسابقات را شروع کردیم و هدف مان قهرمانی بود و برای رسیدن به این مهم کاملاً آماده بودیم اما قسمت نشد که جام را به پرتغال ببریم. دوست داشتیم رنگ مدال مان طلایی باشد اما در نهایت سوم شدیم. در حال حاضر مسابقات لیگ را در پیش داریم و تلاش می‌کنیم که در لیگ پرتغال قهرمان شویم. اما بازی کردن در چمپیونزلیگ حال و هوای خاصی دارد. حضور در این مسابقات را خیلی دوست دارم اما چمپیونزلیگ یک جام به من بدهکار است و باید یک جام در این مسابقات بگیرم و به کلکسیون افتخاراتم اضافه کنم.» کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران افزود: «من چند سال به همراه تیم غیرت قزاقستان و حالا هم با بنفیکا این بازی‌ها را تجربه کرده‌ام و به مراحل بالا رسیده‌ام. با تیم غیرت عناوین چهارمی، سومی و دومی دارم و حالا هم با بنفیکا سوم اروپا شدم. همیشه و در هر بازی تلاشم گلزنی و برنده شدن و بالا بردن جام بود اما به هر حال جذابیت ورزش همین است و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی می‌افتد. تا یک قدمی جام لیگ قهرمانان رفتم اما هنوز این جام به دست من نرسیده است.» طیبی تلاش کرده نماینده خوبی از ورزش ایران در اروپا باشد: «به عنوان یک فوتسالیست ایرانی همیشه تلاش کردم چه در داخل و چه در خارج از زمین برای کشورم افتخارآفرین باشم. در پرتغال مرا به عنوان یک ایرانی می‌شناسند و من هم همیشه تلاش کردم که بهترین باشم و به بهترین شکل کشورم را به مردم پرتغال معرفی کنم. قبلاً که کم سن و سال‌تر بودم همیشه آرزو داشتم که روزی در چمپیونزلیگ بازی کنم و خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق برای من افتاد.»
او پرافتخارترین فوتسالیست ایرانی در اروپاست. ستاره‌ای که چند روز پیش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به بارسلونا هم گل زد اما تیمش در عین ناباوری از رسیدن به فینال بازماند. کاپیتان تیم ملی در خصوص این بازی بیان کرد: «برای اولین بار نبود مقابل بارسلونا بازی می‌کردم و گل می‌زدم پیش از این هم با تیم غیرت تجربه بازی مقابل این تیم را داشتم و به این تیم گل زدم. بارسلونا یکی از تیم‌های قدرتمند است.بازی با بارسلونا برای ما بسیار مهم بود؛ ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و توانستیم 3 گل به آنها بزنیم و 3- صفر جلو افتادیم. در این بازی هم گلزنی کردم و با این 3 گلی که زدیم یک نیمه رؤیایی را پشت سرگذاشتیم و فکر می‌کردیم که می‌توانیم فینالیست شویم اما در نیمه دوم بارسلونا بهتر بازی کرد و در نهایت نتیجه را به سود خود تغییر داد. به هر حال ما تمام تلاش مان را کردیم که در فینال بازی کنیم اما به هرحال جذابیت‌های فوتسال به همین رد و بدل شدن گل هاست و در ثانیه‌هایی می‌بینید که نتیجه بازی به یکباره تغییر می‌کند. ما تمام تلاش مان را کردیم اما اتفاق مورد نظرمان نیفتاد و در بازی ای که لیاقتش را داشتیم 5-4 بازی را واگذار کردیم.»
طیبی در چند ماه اخیر گل‌های زیبا و متفاوتی به ثمر رسانده و این گل‌ها بارها در فضای مجازی توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده است. بازیکن تیم فوتسال بنفیکا پرتغال گفت: «چند تا از گل‌هایی که زدم بازدید خیلی زیادی داشت و توانستم هنرم را نشان دهم. از هموطنان عزیزم و مردم درجه یک ایران تشکر می‌کنم که همیشه مرا حمایت کرده‌اند. بارها شده که در چنین اتفاقاتی به من لطف داشته و مرا شرمنده کرده‌اند.» او درباره سؤالی مبنی بر اینکه آیا در فوتسال به اهداف مورد نظرت رسیده ای؟ پاسخ داد: «خدا را شکر همیشه دعای خیر پدر و مادرم مسیر را برای من هموارتر کرد و در این مسیر همیشه سختکوش و پرتلاش بودم. به چیزهایی که در فوتسال مدنظرم بود، رسیده‌ام. البته خدا خیلی بیشتر از آن چیزی که در نظر داشتم به من داد و من هم همیشه شکرگزار هستم.» کشور پرتغال 2 ستاره ایرانی دارد که یکی در تیم فوتبال پورتو بازی می‌کند و دیگری بازیکن تیم فوتسال بنفیکا است. او در خصوص طارمی هم صحبت کرد: «همیشه و در مصاحبه‌هایم در خصوص مهدی صحبت کرده ام، او دوست صمیمی من و بازیکن فوق‌العاده‌ای است و در بین هواداران پورتو محبوبیت عجیب و غریبی دارد. در همه جای پرتغال صحبت از طارمی است و امیدوارم که اتفاقات خوبی برای او رقم بخورد چرا که او فوتبالیست با استعداد و پرتلاشی است.»