سوريه در يك جنگ بين‌المللي پيروز شد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار آقاي بشار اسد رييس‌جمهور سوريه و هيات همراه، مقاومت و ايستادگي ملت و نظام سوريه و پيروزي در يك جنگ بين‌المللي را زمينه‌ساز افزايش اعتبار و سرافرازي سوريه دانستند و تاكيد كردند: با توجه به روحيه و نشاط و اراده بالا در شخص رييس‌جمهور و دولت ايران براي گسترش همكاري‌ها با سوريه، بايد تلاش كرد روابط دو كشور بيش از گذشته ارتقا يابد.
رهبر انقلاب با اشاره به موفقيت‌هاي بزرگ سوريه در ميادين سياسي و نظامي گفتند: سوريه امروز، سوريه قبل از جنگ نيست، اگرچه آن زمان خرابي‌ها نبود اما احترام و اعتبار سوريه اكنون بسيار بيشتر از گذشته است و همه به اين كشور به عنوان يك قدرت نگاه مي‌كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه امروز رييس‌جمهور و ملت سوريه نزد ملت‌هاي منطقه سرافراز هستند، افزودند: برخي از سران كشورهاي همسايه ما و شما، با سران رژيم صهيونيستي نشست و برخاست دارند و با يكديگر قهوه مي‌نوشند اما مردم همين كشورها در روز قدس خيابان‌ها را از جمعيت و شعار ضد صهيونيستي پر مي‌كنند و اين واقعيت امروز منطقه است.
ايشان عوامل متعددي را در مقاومت و پيروزي سوريه در جنگ بين‌المللي تاثيرگذار دانستند و خطاب به آقاي اسد خاطرنشان كردند: يكي از مهم‌ترين اين عوامل، روحيه بالاي شخص جنابعالي است و ان‌شاءالله با همين روحيه بتوانيد ويراني‌هاي جنگ را نيز بازسازي كنيد زيرا كارهاي بزرگي پيش روي شما قرار دارد.


رهبر انقلاب همچنين با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيد سردار سليماني، گفتند: آن شهيد بزرگوار تعصّب خاصي به سوريه داشت و به معني واقعي كلمه فداكاري مي‌كرد و رفتار او در سوريه با رفتارش در دفاع مقدس هشت‌ساله ايران تفاوتي نداشت. ايشان افزودند: شهيد سليماني و ديگر برجستگان سپاه از جمله شهيد همداني، واقعا با جان و دل تلاش مي‌كردند و به موضوع سوريه همچون يك وظيفه و واجب مقدس مي‌نگريستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اين پيوند و ارتباط براي هر دو كشور حياتي است و نبايد بگذاريم ضعيف شود بلكه بايد آن را هرچه ممكن است تقويت كنيم. ايشان با اشاره به اظهار دوستي و محبت برخي كشورهايي كه در سال‌هاي گذشته در جبهه مقابل سوريه قرار داشتند، افزودند: بايد از تجربه‌هاي گذشته، خط آينده را روشن كرد. رهبر انقلاب، روحيه و نشاط رييس‌جمهور سوريه را زمينه‌ساز انجام كارهاي بزرگ برشمردند و گفتند: شخص رييس‌جمهور و دولت جمهوري اسلامي ايران نيز واقعا با نشاط و داراي روحيه و اراده بالايي هستند و به موضوع سوريه اهتمام و انگيزه جدي دارند كه بايد از اين فرصت براي ارتقاي بيش از پيش روابط دو كشور استفاده كرد. در اين ديدار كه حجت‌الاسلام رييسي رييس‌جمهور نيز حضور داشت، آقاي بشار اسد با تشكر از مواضع و حمايت‌هاي ملت و دولت ايران و همچنين با گرامي‌داشت ياد شهيد سليماني، گفت: ايستادگي و مواضع پايدار ايران در ۴ دهه گذشته در مسائل منطقه و به ويژه موضوع فلسطين، به همه مردم منطقه نشان داد كه راه ايران، راه درست و اصولي است. رييس‌جمهور سوريه خاطرنشان كرد: خرابي‌هاي جنگ را مي‌توان بازسازي كرد اما اگر مباني و اصول از بين بروند، قابل بازسازي نيستند و ايستادگي ملت ايران بر مباني و اصول امام خميني (ره) كه با همت جنابعالي نيز ادامه يافت، زمينه‌ساز پيروزي‌هاي بزرگ ملت ايران و مردم منطقه به ويژه مردم فلسطين شد. آقاي بشار اسد افزود: برخي تصور مي‌كنند حمايت ايران از جبهه مقاومت، حمايت تسليحاتي است در حالي كه مهم‌ترين حمايت و كمك جمهوري اسلامي، دميدن روحيه مقاومت و استمرار آن است. رييس‌جمهور سوريه در پايان تاكيد كرد: آنچه باعث شد رژيم صهيونيستي نتواند بر منطقه حاكم شود، روابط راهبردي ايران و سوريه است كه بايد با قدرت ادامه يابد.
رييس‌جمهور در ديدار با بشار اسد: 
آينده منطقه را مقاومت ملت‌ها رقم مي‌زند، نه ميز مذاكره
رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه مقاومت ملت سوريه در مقابله با تروريسم و تكفير ستودني است، اظهار داشت: آنچه آينده منطقه و فلسطين را رقم مي‌زند، ميزهاي مذاكره و قراردادهايي مثل «اسلو» و «كمپ ديويد» و «معامله قرن» نيست، بلكه مقاومت ملت‌ها تعيين‌كننده نظم جديد منطقه‌اي است. سيد ابراهيم رييسي پيش از ظهر ديروز يكشنبه در ديدار «بشار اسد» رييس‌جمهور سوريه اظهار داشت: آنچه امروز در پهنه غرب آسيا شاهد آن هستيم تحقق پيش‌بيني رهبر معظم انقلاب مبني بر نتيجه‌بخش بودن مقاومت ملت‌ها در برابر سلطه‌گران و متجاوزين است. رييس‌جمهور ضمن گراميداشت ياد شهداي مقاومت از سوريه و ايران، از جمله شهيد حاج قاسم سليماني و تقدير از مجاهدات مبارزين جهان اسلام بر ضد تروريسم، گفت: شما همچون پدرتان يكي از چهره‌هاي جبهه مقاومت هستيد. رييسي در ادامه با يادآوري تحولات سياسي و امنيتي دهه اخير در منطقه تاكيد كرد: مجاهدان مقاومت ثابت كردند كه داراي قدرتي قابل اتكا براي برقراري ثبات و امنيت در منطقه از جمله در سوريه هستند. رييس‌جمهور با تاكيد بر لزوم احترام تمامي كشورها به حاكميت و تماميت ارضي سوريه، گفت: زماني كه بعضي سران عرب و غير عرب منطقه بر سر زمان سقوط حكومت سوريه شرط‌بندي مي‌كردند، ايران در كنار ملت و دولت سوريه ايستاد. رييسي خاطرنشان كرد: مجاهدت ارتش و نيروهاي دفاع وطني سوريه و رزمندگان مقاومت اسلامي در منطقه به خصوص حزب‌الله قهرمان، نقش اساسي در خشكاندن ريشه‌هاي قدرت نظامي داعش و ساير گروه‌هاي تروريستي كه تهديدي براي امنيت كل منطقه بودند، داشت. رييسي با ابراز تاسف از اينكه هنوز بخش‌هاي مهمي از خاك سوريه در اشغال نيروهاي خارجي قرار دارد، افزود: بايد تمامي سرزمين سوريه از لوث اشغالگران خارجي آزاد شود. اين اشغال نبايد مشمول مرور زمان شود و نيروهاي اشغالگر و مزدوران آنها بايد بيرون رانده شوند. رييس‌جمهور با اشاره به تجاوزات رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: تهديدات رژيم صهيونيستي در منطقه را بايد با تقويت و تنوع معادلات بازدارندگي مورد توجه قرار داد. رييسي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به لزوم تقويت همكاري و هماهنگي بين دو كشور تاكيد كرد: اراده و تمايل جدي جمهوري اسلامي ايران ارتقاي سطح همكاري‌ها و روابط با دمشق به خصوص در حوزه‌هاي اقتصادي و تجاري است و اين مساله يكي از اولويت‌هاي جدي دولت را تشكيل مي‌دهد