تراکم فروشی نمی‌کنیم و این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا زاکانی دیروز در اولین نشست خود با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شهر، شهروند و مدیریت شهری سه جزئی هستند که باهم معنا پیدا می‌کنند اظهارداشت: همه تلاش ما در ساخت شهر برای خدمت به مردم و آبادی شهر است و در این مسیر توفیق داشته ایم ۸ ماه و ۸ روز در خدمت مردم باشیم.
اجرای برنامه‌های کوتاه مدت در سال جاری
زاکانی ادامه داد: ۶ ماهه اول ما برای استقرار مدیریت شهری انتخاب کردیم و امسال کار‌های کوتاه مدت را انجام می‌دهیم و در سال بعد اقدامات میان مدت خود را انجام می‌دهیم و بر همین اساس ۱۲ سیاست و ۹۰ پروژه کلان را دنبال می‌کنیم و ۴۸۵ پروژه را در دستور کار قرار داده‌ایم. تلاش ما این است که در سال جاری تمام این پروژه‌ها را فعال کنیم و بخشی از آنها را امسال افتتاح کنیم.


وی با بیان اینکه تمام تلاش ما کمک به مردم است گفت: بر همین اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند هم ما را نقد کنند و هم اتفاقات به وقوع پیوسته را برای مردم تبیین کنند، زیرا چشم‌انداز ما گفتمان شهرداری خدمت و پیشرفت است و شعار ما تهران شهر، زندگی و سرزندگی است و جنس مدیریتی که انتخاب کرده‌ایم مشارکتی است.
شهردار تهران بیان داشت: در راستای مدیریت مشارکتی، می‌خواهیم مشکلات را با کمک مردم برطرف کنیم درست است که در تهران مشکلاتی وجود دارد، اما هیچ یک از این مشکلات امید ما را ناامید نکرده است. زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در تهران شاهد ساخت و ساز‌های بلند مرتبه هستیم و شهرداری گفته است که این اقدام انجام نمی‌شود گفت: ما تراکم فروشی نمی‌کنیم و این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم و تا به امروز هم این کار را انجام نداده‌ایم. البته به دنبال ساخت و ساز هستیم و اگر ساخت و ساز را رونق ندهیم تهران به مشکل می‌خورد و بر همین اساس اعلام کردیم سالیانه ۱۸۰ هزار واحد می‌‌سازیم و این هم براساس تعهد قانونی است که به شهرداری داده شده است.
وی افزود: ما به دنبال انجام مسئولیت خود هستیم و اما اینکه در شهر بلند مرتبه ‌سازی وجود دارد مربوط به قبل هستند البته بلند مرتبه ‌سازی در تهران ممنوع نیست.