آمادگی محور بزرگ مقاومت برای ورود به اسرائیل / نجباء: انگشت‌هایمان روی ماشه است

  سرویس خارجی-
نیروهای محور بزرگ مقاومت -از فلسطین تا عراق- مدتی است اتحاد بی‌سابقه‌ای را علیه رژیم جعلی صهیونیستی به نمایش گذاشته و باعث وحشت آنها شده‌اند، طوری که انتشار خبر این وحدت در روزنامه کیهان، جیغ نتانیاهو را همین چند روز پیش درآورد.
کسانی که در فن تیراندازی دارای تجربه و مهارت هستند به خوبی با اصطلاح «ماشه کشی» آشنا هستند و حتی افراد غیرماهر نیز این را به خوبی می‌دانند که انگشت روی ماشه از آخرین مراحل آمادگی برای تیراندازی است. «ماشه کشی» یا عمل انگشت روی ماشه در فن تیراندازی پنجمین تکنیک آمادگی تکنیکی برای شلیک است و پس از آن فقط یک «نفس عمیق» تا تیراندازی به سوی هدف فاصله است.
ارتباط این فن تیراندازی با گروه مقاومت منطقه نیز در آن است که روز سه شنبه، «شیخ اکرم الکعبی»، دبیرکل جنبش نجبای عراق خطاب به رژیم صهیونیستی گفت انگشت‌ها روی ماشه است و آماده ورود به سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستیم. این تهدید جنبش نجبای عراق شاید جدی‌ترین و بی‌پرواترین تهدید علیه مقامات تل‌آویو طی یک ماه گذشته و از خارج از مرزهای فلسطین است.


به عبارتی هشدار «انگشت روی ماشه» حکایت از آن دارد که همه شرایط آماده پاسخ به صهیونیست‌هاست، گویی فقط یک نفس عمیق تا پاسخ نظامی تمام عیار به تل‌آویو فاصله است. آشفتگی اوضاع در مناطق اشغالی فلسطین در حال حاضر تا آنجاست که قلب تل‌آویو از خاک عراق به صورت مستقیم تهدید به شلیک می‌شود و دیگر گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه آمادگی شان را برای پیوستن به جنبش آزادی فلسطین اعلام کرده‌اند.
در عین حال «شیخ اکرم الکعبی» در پیام هشدار‌آمیز خود به‌مناسبت نخستین سالگرد نبرد «سیف القدس» آمادگی این جنبش عراقی در تمام حوزه‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لجستیک برای کمک به مجاهدان فلسطینی را اعلام کرده و ورود رزمندگان نجبا و سایر مجاهدان عراقی به صحنه دفاع از قدس شریف و جنگ علیه اشغالگران صهیونیست را در گرو اشاره‌ای از جانب گروه‌های مبارز فلسطینی دانسته است.
هر لحظه شما را زیر نظر داریم
شاید تصور مقامات امنیتی و نظامی صهیونیستی تا هفته گذشته این بود که سطح تهدیدات و هشدارها و اوضاع به هم ریخته امنیتی در مناطق اشغالی پس از ماه رمضان عادی خواهد شد و شرایط به وضعیت طبیعی بازخواهد گشت، اما این تصویر اکنون نقش بر آب شده است. یک هفته از پایان ماه رمضان گذشته و مناطق اشغالی تقریبا هیچ روزی را بدون ترس و هشدار به شب نرسانده است.
وضعیت مناطق اشغالی به هیچ عنوان عادی و طبیعی نیست و اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در شامگاه سه شنبه از افزایش وضعیت آماده‌باش در صفوف خود خبر داد و تاکید کرد که به طور دائم رفتار دشمن صهیونیستی را زیر نظر دارد.
بیانیه اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی پس از آن منتشر شد که رسانه‌های صهیونیستی از آغاز مانور ماه جنگ، که آن را «ارابه‌های آتش» نامیدند، خبر دادند. صهیونیست‌ها در واکنش به مقاومت فلسطینی دچار تردید و گسست داخلی هستند و در حالی که برخی گروه‌های ایدئولوژیک خواستار رویارویی مستقیم نظامی با فلسطینی‌ها هستند، اما کارشناسان امنیتی و نظامی تل‌آویو نسبت به هرگونه ورود این رژیم به جنگ هشدار داده و خواستار سبک سنگین کردن پاسخ نظامی به مقاومت فلسطین با توجه به شکنندگی و شرایط سیاسی نامساعد کابینه نخست‌وزیری «نفتالی بنت» شده‌اند. آنها می‌دانند که کابینه نخست‌وزیر به دلیل اختلافات داخلی شرایط مساعدی ندارد و در این شرایط نامساعد داخلی، ورود به جنگ با مقاومت فلسطین شاید اوضاع را هم بدتر کند. از این رو، نظامیان صهیونیستی در واکنش به مقاومت فلسطین دست به برگزاری یک مانور نظامی زده و به اصطلاح خودشان بزرگ‌ترین رزمایش در تاریخ خود را آغاز کرده‌اند تا شاید به زعم خودشان به گروه‌های مقاومت فلسطینی یک واکنش نشان داده باشند.
به عمق اسرائیل ضربه می‌زنیم
در شرایطی که صهیونیست‌ها از ترس عملیات‌های پی‌در‌پی جوانان مقاومت در حال برگزاری مانور نظامی به اصطلاح بزرگ خود هستند؛ «أحمد المدلل» از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفته «مقاومت فلسطین قادر است به عمق اسرائیل ضربه بزند.» المدلل در گفت وگو با «ایران‌پرس» در غزه این را هم اضافه کرده که، «تهدید رژیم اسرائیل به ترور رهبران مقاومت به ویژه یحیی السنوار مقاومت را به وحشت نمی‌اندازد و مقاومت فلسطین متوقف نخواهد شد... اگر رژیم اسرائیل یحیی السنوار را ترور کند، موشک‌های جنبش جهاد اسلامی از موشک‌های حماس برای هدف قرار‌دادن مراکز اسرائیلی پیشی می‌گیرد.» او سپس با بیان اینکه «رژیم اسرائیل در برابر ترور رهبران مقاومت فلسطین مسئولیت کامل دارد» تصریح کرد: «مقاومت حق مشروع مردم فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل است.»
هشدارهای احمد مدلل درنوار غزه درباره توانایی برای نفوذ به عمق مناطق اشغالی در کنار بیانیه هشدارآمیز جنبش نجبای عراق که در آن «شیخ اکرم الکعبی» اعلام کرده انگشت روی ماشه آماده است به همراه بیانیه اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین جملگی حاکی از آمادگی تمام عیار برای تقابل جدی و نظامی با رژیم صهیونیستی است، آن هم داخل سرزمین‌های اشغالی.
گویی شروع جنگ با رژیم صهیونیستی فقط در انتظار یک اشتباه محاسباتی در اتاق‌های فکر رهبران تل‌آویو است و شاید گروه‌های مقاومت منطقه برای این اشتباه مهم صهیونیست‌ها لحظه شماری می‌کنند. به‌ویژه آنکه پیش‌بینی می‌شود که پاسخ آینده در برابر رژیم صهیونیستی تنها محدود به نوار غزه یا جنوب لبنان نخواهد بود، بلکه همان گونه که کیهان قبلا گزارش داده بود، پاسخ نظامی آتی به رژیم صهیونیستی به صورت شبکه‌ای از موشک‌های بالستیک خواهد بود که حتی از دورترین فاصله‌ها یعنی از یمن قلب تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد.
با توجه به همین شرایط نیز گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای مشترک در سالروز نبرد شمشیر قدس اعلام کردند که تهدیدات دشمن ما را نمی‌هراساند و ارتکاب هرگونه حماقت در حق رهبران مقاومت یا مقدسات فلسطین، درهای جهنم را بر روی اشغالگران خواهد گشود. گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید کردند که نبرد شمشیر قدس نقطه تحولی در تاریخ نزاع با دشمن صهیونیستی بود و موازنه بازدارندگی با این رژیم را ایجاد و معادلات تازه‌ای را با آن برقرار کرد.
در این بیانیه اعلام شده که پاسخ مقاومت به هرگونه حماقت دشمن سخت و ویرانگر خواهد بود و تهدیدات دشمن در رابطه با ترور برادران مجاهد یحیی سنوار و صالح العاروری و دیگر رهبران مقاومت، بیانگر سرخوردگی، سردرگمی و شکست امنیتی دشمن است.
همچنین «زاهر جبارین»، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی رژیم صهیونیستی را از هرگونه تعرض علیه رهبران مقاومت برحذر داشت و آن را اعلان جنگ علیه این جنبش دانست. جبارین هشدار داد که مقاومت هرگز در برابر جنایات دشمن چه علیه اسرا و چه علیه قدس، جنین، کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی 1948 ساکت نمی‌نشیند.
آینده اسرائیل
افزایش سطح تهدیدات و هشدارها و همچنین ادامه ناامنی در مناطق اشغالی پس از ماه رمضان باعث شده که شهرک نشینان و ساکنان مناطق اشغالی نیز نسبت به آینده خود بیمناک باشند.
بر همین اساس، رسانه‌های صهیونیستی، روز سه‌شنبه اقدام به انتشار یک نظرسنجی کردند که برای جامعه صهیونیستی می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد. نظرسنجی منتشر شده در روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» نشان می‌دهد که «۶۹ درصد یهودیان در اسرائیل از سرنوشت آن می‌ترسند»(!)