شیرخشک در آمریکا جیره‌بندی شد

 
به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند شرکت‌های بزرگ تولید شیرخشک کودک به خاطر کاهش شدید تولید و ذخیره انبار این محصول سهمیه‌بندی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ کلید زدند.
راشاتودی گزارش داده که برخی داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها به ازای هر بار مراجعه تعداد شیرخشک‌های قابل فروش به مشتریان به 3 عدد کاهش داده‌اند.
استیو کوهن، مدیر روابط عمومی شرکت وال‌گرینز بوتز، می‌گوید: به خاطر افزایش تقاضا و چالش‌های مختلف در عرضه، شیر خشک کودک، با محدودیت عرضه در سراسر آمریکا رو‌به‌رو است.


به گزارش موسسه دیتا سِمبلی، بین ماه‌های نوامبر تا ‌آوریل نرخ کمبود شیرخشک بچه در ایالت‌های آمریکا از ارقام تک‌رقمی به 40 درصد افزایش یافته و حتی در برخی ایالت‌ها به 50 درصد رسیده است.
سی‌ان‌ان گزارش داده که خرید شیرخشک به یک مشکل جدی برای والدین آمریکایی تبدیل شده و برخی از آنها مجبور شده‌اند برای خرید شیرخشک به یک ایالت دیگر سفر کنند. برخی والدین هم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به سمت خانواده‌هایی رفته‌اند که شیر خشک مازاد داشته و پیشنهاد داده‌اند تا به صورت کالا به کالا آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ خریداری کنند.
یک مادر گفته است که یافتن شیرخشک به یک شغل تمام وقت تبدیل شده است.
بن ریچ، مدیرعامل دیتا اسمبلی، می‌گوید: تورم، کمبود عرضه و برگشت خوردن محصولات باعث نوسان بی‌سابقه در بازار شیرخشک شده است.
وی هشدار داد: هیچ نشانه‌ای از بهبود اوضاع وجود ندارد.
سی‌ان‌ان می‌گوید: کارخانه‌های تولید شیرخشک با ظرفیت کامل در حال تولید هستند اما هنوز نمی‌توانند به‌اندازه تقاضای موجود شیرخشک کافی عرضه کنند.