افرادی از ارز ترجیحی سوء استفاده کردند


گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضاییه گفت: بسیاری از افراد که ارز ۴۲۰۰ دریافت کردند که کالا وارد کنند و در اختیار مردم بگذارند، یا کالا را وارد نکردند یا در بازار آزاد فروختند یا قاچاق کردند. سخنگوی قوه قضاییه گفت: دولت تصمیم گرفته در توزیع یارانه‌ها عدالت رعایت شود که یارانه به دست شخص مستحق برسد که در این خصوص سران قوا هم نظر هستند، اما این مسئله نیاز به همراهی مردم و نظارت‌های به موقع مسئولان دارد، طبیعتا کسانی که از رانت هایی برخوردار بودند سعی می کنند مشکلاتی را در مسیر این طرح ایجاد کنند که دستگاه قضایی در کنار دولت با این افراد برخورد خواهد کرد.

فائزه هاشمی تحت تعقیب قرار گرفت
به گفته خداییان، فائزه هاشمی در مورد اظهارات اخیرش توسط دادستان تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده که دادستان به عنوان مدعی العموم موضوع را پیگیری کرده و پرونده در جریان است تا نسبت به احضار و ادامه روند رسیدگی اقدام شود.
اگر خودرویی استاندارد لازم را ندارد باید جلوی تولیدش گرفته شود
به گفته خداییان، خودروساز‌ها باید توجه کنند کاری که انجام می‌دهند با سلامت مردم ارتباط دارد، کشته شدن قریب به هزار نفر در دو سه هفته یک فاجعه است که بخشی از آن ناشی از استاندارد نبودن خودرو‌ها است و در این مدت دوبار است که مقام معظم رهبری بر استانداردسازی خودرو‌ها تاکید می‌کند و این تکلیفی برای همه مسولین است و اگر خودرویی استاندارد لازم را ندارد باید جلوی تولیدش گرفته شود.

۶۹ هزار زندانی به صورت برخط با خانواده‌هایشان ملاقات کردند



سخنگوی قوه قضائیه گفت: تاکنون حدود ۶۹ هزار و ۳۰۰ مورد ملاقات برخط و تصویری را داشتیم و ترتیبی داده شد که دادگاه‌ها هم به صورت برخط برگزار شوند. به گفته خداییان، محاکمات آقای نوری نامشروع است و آقای جلالی دو سال قبل از ایشان بازداشت شده است و حکم قطعی در موردش صادر شده است و بحث مبادله مطرح نیست و دستگاه قضایی براساس حکم صادره اقدام خواهد کرد. او گفت: دلیل تمرکز کاری در سازمان بازرسی از رئیس قوه قضائیه درخواست کردم مسئولیت سخنگویی بر عهده شخص دیگری باشد، خوشبختانه اخیرا چند نفری معرفی شدند که امیدوارم با انتخاب یکی از این عزیزان، سخنگوی جدیدی برای قوه قضائیه انتخاب شود و ممکن است نشست بعدی سخنگوی جدید حضور داشته باشد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در شبکه‌های اجتماعی آمده شهرام جزایری با تحمل کیفر و پرداخت بدهی خود آزاد شده‌ است؟ گفت: این فرد محکومیت قطعی دارد و در حبس به سر می‌برد.

افرادی از ارز ترجیحی سوء استفاده کردند
خداییان در پاسخ به سوالی درباره اقدام دستگاه قضا در رابطه با صدور مجوزهای کسب و کار گفت: طبق قانون تمام دستگاه‌هایی که مجوز کسب و کار صادر می‌کنند باید این فرآیند را الکترونیکی کنند. سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرده است. برخی دستگاه‌ها به تکالیف خود عمل کرده‌اند. گزارش ما هنوز تکمیل نشده اما در زمان تکمیل اگر دستگاهی به تکالیف خود عمل نکرده باشد، به مراجع ذیربط معرفی می‌شوند. وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا قوه قضاییه در خصوص برخورد با محتکران یا بازرسی بر فروشندگان اقدامی انجام خواهد داد؟ گفت: بحث اختصاص یارانه‌های پنهان در اقتصاد با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر صورت گرفته اما سوال این است که این هدف تحقق پیدا کرده است؟ صاحبنظران بر این اعتقاد هستند که این هدف تحقق پیدا نکرده چراکه بسیاری از افرادی که ارز ۴٢٠٠ تومانی دریافت کردند با سندسازی چنین اقدامی را صورت ندادند که در دادگاه‌های ما بسیاری از این افراد محکوم شدند. برخی افراد کالای یارانه‌ای دریافت کردند اما سوءاستفاده شد. دولت و مسئولان اقتصادی اتفاق‌نظر دارند و موضوع در سران قوا هم بررسی شده است؛ البته نیاز به همکاری مردم داریم
و همچنین نظارت بر تنظیم بازار باید صورت گیرد و قوه قضائیه
هم در این راستا همراه دولت است. سخنگوی قوه قضائیه درپاسخ به سوالی درباره برخورد با ترک فعل مدیران در رابطه با عدم استخدام معلولان در دستگاه‌ها گفت: در برخی موارد ترک فعل‌ها ضمانت اجرایی ندارد اما ضمانت اداری دارد و از این طریق قابلیت پیگیری است.