جلوی خودتان ایستادید!

فیلم کوتاه بخشی از نطق یکی از نمایندگان مجلس و حرکت عجیب یکی دیگر از نمایندگان مجلس در هنگام این نطق، روز گذشته در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست شد و بیننده‌ای نبود که فیلم را ببیند و بر کودکانه بودن این حرکت تأسف نخورد!
روز گذشته در حالی که عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده تهران در حال صحبت از تریبون مقابل صندلی‌اش در صحن علنی مجلس بود و مطابق معمول، فیلم چهره این نماینده از تلویزیون‌های مجلس پخش می‌شد، الیاس نادران، دیگر نماینده تهران در مجلس مقابل دوربین فیلمبرداری ایستاد و مانع دیده شدن تصویر او از تلویزیون‌های مجلس شد. روح الامینی اعتراض کرد که چرا نادران مقابل دوربین ایستاده و نادران هم گفت مگر با دوربین صحبت می‌کنی؟!
این برخورد نه فقط دون شأن صحن علنی و مجلس شورای اسلامی بود، بلکه به لحاظ رعایت شأن خود نادران هم کار اشتباهی بود. نادران چهاردوره نماینده مجلس بوده است، دکترای اقتصاد دارد و از آن دسته است که روی نظرات و مواضع او حساب ویژه می‌شود. از سویی در مجلسی نسبتاً جوان، با ۶۴ سال سن و تجربه حدود ۱۵ سال نمایندگی مجلس، یک ریش سفید محسوب می‌شود. بنابراین، انتظار پختگی رفتار و سنجیده بودن حرکات از او بیش از سایران است.
از سویی نمایندگان مجلس بار‌ها معترض شده‌اند که دیگران شأن مجلس را رعایت نمی‌کنند، وقتی خود نمایندگان شأن خود و شأن مجلس را رعایت نمی‌کنند، از دیگرانی که خارج مجلس هستند، چه انتظاری است؟ دیروز الیاس نادران با چنین حرکتی، نه مقابل روح الامینی که گویی مقابل خود ایستاد.