امکان برداشت یارانه کمک معیشتی از امروز

در جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور مقرر شد براساس توافقات انجام شده رقم واریزی یارانه‌ها به مردم برای ماه اول آزاد و سقف قیمت‌های چهار کالای اساسی با زنجیره مرتبط، با پیشنهاد سازمان حمایت و تأیید ستاد تنظیم بازار، توسط اتحادیه‌ها و اصناف از پنجشنبه (امروز) اعلام شود. در این جلسه که با محوریت «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» برگزار شد، درخصوص تغییر قیمت‌های اقلام مرتبط با اصلاح قیمت‌های چهار قلم کالای اساسی که در طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها متناسب سازی می‌‌شوند، بحث و تصمیم گیری شد. همچنین در این جلسه تأکید شد با همکاری و هماهنگی نهادهای نظارتی و بازرسی اعم از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و با کمک سازمان تعزیرات به صورت وسیع و در سرتاسر کشور نظارت و کنترل بر وضعیت بازار و قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محلات تشدید شود. در این جلسه اعضای ستاد تنظیم بازار تصریح کردند که پس از اعلام و تأیید گزارش گرانفروشی و تخلف از چرخه تولید تا توزیع و فروش با متخلفان با اشد مجازات برخورد و چنانچه متخلف در زمره مدیران مراکز دولتی بود بسرعت توسط مقام مافوق عزل شود. در ادامه همچنین مقرر شد نظارت کاملی بر چگونگی توزیع آرد در سطح نانوایی‌ها و نحوه مصرف آرد نانوایی‌های سراسر کشور به منظور جلوگیری از فروش آرد خارج از شبکه اعمال شود.
کمک معیشتی واریز شده از ساعات بامدادی امروز قابل برداشت شد
ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه واحدهای صنفی از روز پنجشنبه به‌تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید هستند، شب گذشته اعلام کرد: مبلغ کمک معیشتی واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی چهارشنبه (بامداد امروز) قابل برداشت است.
در متن اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار آمده است:


پیرو اطلاعیه قبلی و سخنان ریاست محترم جمهور در گفت‌و‌گوی زنده و مستقیم با مردم، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی یکایک ملت شریف ایران در زمینه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، با توجه به اقدمات انجام شده و اطمینان از تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بررسی‌های کارشناسی در خصوص اصلاح و متناسب‌سازی قیمت کالاهای مشمول طرح (روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات) بدینوسیله اعلام می‌دارد:
براساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین و مقرر گردید از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه به واحدهای صنفی ابلاغ و از روز پنجشنبه مورخ ۲۲/۲/۱۴۰۱ به تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید باشند. استانداران نسبت به متناسب‌سازی قیمت کالاها در هر استان و نظارت بر رعایت قیمت‌ها، اقدامات لازم را به‌عمل خواهند آورد. بار دیگر اعلام می‌گردد یارانه نان و دارو همانند گذشته برای تمامی دهک‌ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد. با عنایت به مراتب مذکور در بند یک، مبلغ کمک معیشتی واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی چهارشنبه قابل برداشت خواهد بود.
کلیه افرادی که در این طرح به هر دلیل مشمول دریافت یارانه نشده‌اند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد وضعیت خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی (https://hemayat.mcls.ir) ثبت نمایند. افرادی که پس از بررسی، درخواست‌هایشان مورد تأیید قرار گیرد، یارانه کمک معیشتی آنها به‌طور کامل و از ابتدای اجرای طرح محاسبه و پرداخت خواهد شد. افزایش قیمت سایر کالاها بدون طی فرایند قانونی ممنوع است و همچنان که در اطلاعیه شماره یک تأکید شد سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف می‌باشند. هموطنان گرامی نیز در صورت مشاهده تخلف، مراتب را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهادهای مذکور اطلاع دهند.