اخبار کوتاه


التهابات بازار ارز آرام می‌گیرد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه التهاب در بازار غیر رسمی ناشی از آثار روانی است و حتما کاهش خواهد یافت،گفت: کانال تامین ارز نسبت به گذشته بهتر و متنوع‌تر خواهد شد چون درآمدهای ارزی بالاتر رفته است و تامین ارز ما در وضعیت جدید به مراتب از روش گذشته بهتر خواهد بود.
به گزارش تجارت، علی صالح‌آبادی در یک برنامه تلویزیونی درباره اینکه چرا برخی افراد یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت نکردند؟ اظهار کرد: بر اساس فایلی که از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت، بانک‌ها تمامی پرداخت‌ها را انجام دادند. البته، ممکن است برخی افراد به دلیل اینکه اسم آن‌ها در لیست اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درج نشده باشد، یارانه را دریافت نکرده باشند که این افراد می‌توانند اعتراض خود نسبت به این موضوع را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کنند تا بررسی شود.
وی افزود: از زمانی که طرح یارانه‌ها آغاز شود، افرادی که ممکن است به اشتباه در دهک دهم قرار گرفته باشند هم، یارانه آن‌ها محاسبه و پرداخت خواهد شد. طبق گفته صالح‌آبادی، کسر مبالغی از یارانه‌های واریزی ناشی از بدهی آن افراد به سازمان هدفمندی یارانه‌ها در زمینه وام یک میلیونی کرونا است.

 

کاهش تورم مقرراتی در نظام مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، انجام اصلاحات مقرراتی و کاهش تورم مقررات در نظام مالیاتی و تهیه دستورالعمل های صریح و شفاف را از اولویت های برنامه های تحول آفرینی برشمرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، داود منظور با تاکید بر اینکه ایجاد گفتمان تحول آفرینی در نظام مالیاتی، لازمه ی توسعه اقتصادی و پیشرفت همه جانبه کشور است، گفت: افزایش منابع درآمدی دولت، جداشدن بند ناف اقتصاد از درآمدهای نفتی و مقاوم سازی بودجه از ملزومات توسعه و تحول نظام مالیاتی است. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یکی از ضرورت های تحول آفرینی و هوشمند سازی نظام مالیاتی را در بازکردن غل و زنجیرهای خود ساخته از جمله قوانین موازی و مقررات اضافی از دست و پای نظام مالیاتی دانست و گفت: این کار هم عدالت مالیاتی را افزایش می دهد و هم وجه مردمی بودن نظام مالیاتی و رضایتمندی شهروندان را افزایش می دهد. منظور با اشاره به اینکه منطق مقررات زدایی این است که مقررات ساده تر و کمتر اما کیفی تر و دقیق تر موجب افزایش بهره وری، کارایی و پویایی سازمان می شود، انجام اصلاحات و کاهش تورم مقررات در نظام مالیاتی را از شاخص های عملیاتی در دوره تحولی دانست. معاون وزیر امور قتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید دستورالعمل ها موجز، صریح و شفاف تهیه شوند گفت، برای مقررات زدایی و انجام اصلاحات مقرراتی در نظام مالیاتی، توجه به سه مولفه ضروری است.