قرارهاي دوكشور در زمان معين عملياتي‌شوند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر پنجشنبه در ديدار آقاي شيخ تميم بن حمد آل ثاني امير قطر و هيات همراه با تاكيد بر افزايش همكاري‌هاي سياسي و اقتصادي دو كشور، راه‌حل مسائل منطقه را گفت‌وگو بدون دخالت عوامل خارجي دانستند و با اشاره به استمرار جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين گفتند: توقع از جهان عرب ورود صريح به ميدان عمل سياسي در مقابل اين جنايت‌هاي آشكار است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار، استحكام و پايداري روابط ايران و قطر را به نفع هر دو كشور دانستند و افزودند: سطح كنوني ارتباطات اقتصادي دو كشور بسيار پايين است و بايد چند برابر شود، همچنين در مسائل سياسي نيز زمينه براي تبادل‌نظرهاي بيشتر وجود دارد كه اميدواريم اين سفر مبدا جديدي براي گسترش همكاري‌ها باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاييد سخنان امير قطر در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي، ظلم چند ده‌ساله صهيونيست‌هاي خبيث به مردم فلسطين را واقعيتي تلخ و ضربه‌اي به دنياي اسلام و جهان عرب خواندند و گفتند: در مقابل اين جنايت‌ها، توقع جمهوري اسلامي ايران از دنياي عرب ورود صريح به ميدان عمل سياسي است.
ايشان با اشاره به سخنان امير قطر درباره حوادث سال گذشته محله شيخ جراح خاطرنشان كردند: در آن قضيه، حمايت برخي كشورهاي عربي از مردم فلسطين حتي به اندازه بعضي اروپايي‌ها هم نبود و هيچ‌گونه موضع‌گيري نكردند كه اكنون نيز همين‌گونه عمل مي‌كنند.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اين رويكرد كشورهاي عربي اگر از ترس رژيم صهيونيستي يا از روي طمع به آن است، بايد بدانند امروز رژيم اشغالگر نه در شرايطي است كه مي‌توان به او طمع داشت و نه از او ترسيد.
ايشان راه‌حل مسائل منطقه را به دست كشورهاي منطقه و از طريق گفت‌وگو دانستند و افزودند: مسائل سوريه و يمن نيز با گفت‌وگو قابل حل است البته گفت‌وگو نبايد از موضع ضعف باشد، در حالي كه طرف‌هاي مقابل يعني عمدتا امريكا و ديگران به قدرت نظامي و مالي متكي هستند.رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر اينكه براي اداره منطقه احتياجي به دخالت ديگران نيست، گفتند: صهيونيست‌ها هر جا پا مي‌گذارند فساد ايجاد مي‌كنند و هيچ قدرت و امتيازي نيز نمي‌توانند به كشورها بدهند، بنابراين ما كشورهاي منطقه هر چه مي‌توانيم بايد روابط خود را از طريق همفكري و همكاري تقويت كنيم.ايشان با اشاره به قرارهاي تعيين ‌شده بين ايران و قطر تاكيد كردند: اين قرارها در زمان‌بندي معين و مشخص، عملياتي شود. در اين ديدار كه آقاي رييسي رييس‌جمهور كشورمان نيز حضور داشت، امير قطر با ابراز خرسندي از دومين سفر خود به ايران، به جايگاه برجسته رهبر معظم انقلاب اسلامي در جهان اسلام اشاره كرد و گفت: جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين ناگوار است و همه بايد در برابر حوادث فلسطين ايستادگي كنيم.
امير قطر با اظهار تاسف از شهادت يك خبرنگار زن در جنين به دست نظاميان صهيونيست افزود: صهيونيست‌ها با خونسردي تمام اين جنايت را انجام دادند.
شيخ تميم بن حمد آل ثاني همچنين راه‌حل مسائل كشورهاي منطقه از جمله سوريه، عراق و يمن را گفت‌وگو دانست و درباره روابط اقتصادي ايران و قطر نيز خاطرنشان كرد: كميته اقتصادي بين دو كشور فعال شده و اميدواريم تا سال آينده همكاري‌هاي اقتصادي ارتقاي قابل توجهي پيدا كند.