اخبار کوتاه


تاکید بر تشدید نظارت ها در سطح بازار
معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه فراوانی کالا باید به نحوی باشد که اقلام و کالاهای اساسی به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، تامین و توزیع کالا را علاوه بر فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، در خرده فروشی ها و فروشگاه های محله های شهری با جدیت در دستور کار خود قرار دهند تا مردم دغدغه ای برای تامین نیازهای خود نداشته باشند.
به گزارش تجارت،محمد مخبر ظهر دیروز(شنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار، تشدید نظارت ها و بازرسی ها در سطح بازار را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نظارت ها باید به شکل محسوس انجام شود تا حضور دولت در بازار احساس شود و مردم نسبت به نظارت بر بازار اطمینان پیدا کنند.
معاون اول رییس جمهور افزود: تقویت سامانه پاسخگویی۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گامی پراهمیت برای ایجاد آرامش در جامعه است تا با سرعت هر چه بیشتر به موارد گرانفروشی و تخلفات صورت گرفته در بازار رسیدگی شود.



وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست بستر های لازم را فراهم کند تا سامانه های پاسخگو به مردم نظیر سامانه هدفمند سازی یارانه ها، وزارت تعاون و تعزیرات تقویت شده و ضعف ها و اشکالات موجود در اسرع وقت مرتفع شود.

طبقه مستضعف در حال حذف شدن است
یک نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی، جراحی اقتصادی که تیم اقتصادی آقای رئیسی پیگیری می‌کنند، منجر به مرگ بیمار خواهد شد. معین‌الدین سعیدی درباره گرانی برخی از کالاها و کمبود آن‌ها در بازار و نگرانی مردم از این بابت و اتفاقات رخ داده گفت: به شخصه به چند فروشگاه بعد از اتفاقات مراجعه کردم و مرغ و روغن وجود نداشت، با این شرایط جراحی اقتصادی که تیم اقتصادی آقای رئیسی پیگیری می‌کنند منجر به مرگ بیمار خواهد شد. نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما خواهش‌مان این است آقای رئیسی یارانه‌ای که می‌خواهند به مردم دهند پس بگیرند و به جایش جلوی تورم افسار گسیخته و شوک تورمی گرفته شود. وی خاطرنشان کرد: این اتفاقاتی که در بازار به دلیل شرایط اقتصادی خاص رخ می‌دهد، طبقه مستضعف را حذف می‌کند و این عملاً خط قرمز نیست بلکه خط مرگ و زندگی است.

تجمع‌کنندگان از حاشیه
شهر دزفول آمده بودند
نماینده دزفول در مجلس با بیان اینکه فردی که در تجمعات اخیر خوزستان کشته شده برای این شهرستان نبوده است، گفت: این فرد از اهالی شهرستان اندیمشک بوده است. سید احمد آوایی اظهار داشت: فردی که در تجمعات اخیر در خوزستان کشته شده برای شهرستان دزفول نبوده و شهروند اندیمشکی بوده است. وی افزود: هم اکنون وضعیت شهرستان دزفول آرام است. دو شب پیش در این شهرستان حدود 70 نفر تجمع کردند که خیلی زود هم متفرق شدند. نماینده دزفول در مجلس از تعداد بازداشتی‌های تجمعات اخیر در شهرستان دزفول اظهار بی‌اطلاعی کرد. آوایی عنوان کرد: افرادی که در شهرستان دزفول دست به تجمع زدند از اهالی خود شهر نبوده و بیشتر حاشیه‌نشین‌هایی از بیرون دزفول بودند!

از سرگیری صدور ویزای پرتغال برای ایرانیان
سفیر ایران در پرتغال با رئیس پلیس مرزی و مهاجرت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. سفارت ایران در پرتغال در توییتی نوشت: در دیدار مرتضی دامن پاک جامی سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس جدید پلیس مرزی و مهاجرت پرتغال ( سف)، مشکلات اقامت ایرانیان به ویژه دانشجویان و سرمایه گذاران مطرح مورد بررسی قرار گرفت. همچنین درباره ضرورت تسهیل و تسریع در صدور ویزای موقت برای گردشگران و مسافران ایرانی عازم این کشور تبادل نظر شد. بر اساس این گزارش سفارت پرتغال در تهران، از ۱۵ ماه می (امروز) صدور ویزای بازدید و گردشگری برای ایرانیان را از سر می گیرد.

رئیس‌جمهور آبرویش را
برای جبران خرابی‌ها گذاشت
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هدفمندی یارانه‌های پنهان و اعطای آن به دهک‌های نیازمند را برنامه‌ای عدالت‌محور و مخالف نگاه لیبرالی دانست و گفت: با رصد اقدامات دولت و نظارت دقیق بر اجرای قانون، تمام‌قد از آیت‌الله رئیسی و تصمیمات اصلاحی کابینه حمایت می‌کنیم. سید محسن دهنوی نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به اصلاحات اقتصادی دولت در تغییر در پرداخت نظام یارانه نوشت: ماجرای دلار جهانگیری نحس‌ترین میراث دولت قبل بود. اکنون که شخص رئیس جمهور آبرویش را گذاشته و سعی در جبران خرابی‌های گذشته دارد، عده‌ای که ما را یاد گلام در گالیور می‌اندازند با تهمت‌هایی مثل «تصمیم لیبرالی دولت»، سعی در تضعیف دولت و رییس جمهوری دارند.

محمد بن زاید رسما رئیس امارات شد
شورای عالی فدرال امارات امروز شنبه محمد بن زاید را به عنوان رئیس جدید این کشور تعیین کرد. خبرگزاری رسمی امارات (وام) روز گذشته اعلام کرد که شورای عالی فدرال این کشور در جلسه‌ای رسما محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی را به عنوان رئیس جدید امارات تعیین کرد. وی برادر خلیفه بن زاید رئیس سابق امارات است که روز جمعه درگذشت. جلسه شورای عالی فدرال امارات امروز در قصر "المشرف" در ابوظبی و به ریاست محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس امارات و حاکم دوبی برگزار شد.