دغدغه مجلس برای مایحتاج مردم مورد تمسخر اصلاح‌طلبان

  سرویس سیاسی-

جماعت موسوم به اصلاح‌طلب هنوز تفاوت‌های بنیادینی که در کشورمان با کشورهای همسایه وجود دارد را درک نمی‌کنند. مسائلی از قبیل پیشرفت‌های کشورمان در علوم مختلف که یک نمونه از آن ارسال ماهواره‌ای تماما ایرانی به مدار 500کیلومتری از زمین بود که سال گذشته رخ داد. ماهواره‌ای که با ماهواره بر ایرانی به مدار رسید و باعث حیرت جهانیان شد. البته مشکلات اقتصادی وجود دارد که بسیاری از آنها ماحصل مدیریت همین طیف موسوم به اصلاح‌طلب است.
یادمان نرفته که دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان چگونه ذخایر ارز و طلای کشور را به دست رانتخواران داد. اکنون هم که دولت سیزدهم عزم خویش را جمع کرده تا یک بیماری مزمن اقتصادی را از پیکره اقتصاد کشور دور کند این طیف اصلاح‌طلب به جای همراهی با دولت برای انجام این ماموریت دشوار به اتخاذ مواضعی شبیه آنچه در سطرهای فوق آمده روی آورده‌اند.


در ادامه سرمقاله شرق می‌خوانیم: «رئیس‌مجلس از تریبونی که قرار بود محل جلوس نخبگان قانون‌گذار و مردان سیاست باشد، از ماکارونی صحبت می‌کند. رئیس‌جمهور و وزرای او بیشترین زمان را برای تصمیم‌گیری درباره حذف ارز چهارهزارو۲۰۰ تومانی و تبعات ناشی از آن تخصیص می‌دهند و دادستان کل کشور و مسئولان قوه قضائیه که باید محل دادخواهی و تأمین آرامش فکری و روانی مردم باشند، وقت خود را به تعزیرات حکومتی و برای برخورد با تبعات جراحی بزرگ ضروری ولی نابهنگام اقتصادی و اخلالگران بازار ماکارونی و مرغ و تخم‌مرغ اختصاص می‌دهند. در این بازار آشفته آنچه مغفول مانده و هیچ‌یک از رجال سیاست و دولتمردان درباره آن حتی نمی‌توانند فکر کنند، آینده کشور و واژه کلیدی «توسعه» است.»
از همه عجیب‌تر آن است که در متن فوق دغدغه مجلس و ریاست آن برای تامین مایحتاج ضروری مردم مورد تمسخر این طیف قرار گرفته است. اگر به خاطر داشته باشید در مجلس قبل با اکثریت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید، فراکسیون اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه چنین دغدغه‌هایی نداشت و از همین رو داشتن دغدغه برای مایحتاج مردم برای این جماعت مضحک است.
جراحی اقتصادی بدون برجام معنا ندارد!
روزنامه مردم‌سالاری طی یادداشتی با عنوان « جراحی اقتصادی بدون برجام، نافرجام است» نوشت: «در افکار عمومی با توجه به ذهنیت گذشته حرف و عمل دولت اعتبار نداشته و در این جراحی بزرگ نهایتا مردم متضرر می‌شوند و موج بزرگ گرانی‌ها محدود به 4 کالای اعلام شده نیست و به همه کالا‌ها و خدمات سرایت خواهد کرد و هزینه زندگی مردم چند برابر یارانه واریزی افزایش می‌یابد.»
در ادامه این مطلب آمده است: «در یک دهه گذشته همه مشکلات اساسی ایران که دولت و ملت را درگیر کرده است در تحریم و انزوای بین‌المللی است... همان‌گونه که در دولت گذشته نیز تجربه شد با اجرای توافق برجام همه انحرافات و بیراهه رفتن در اقتصاد به مسیر اصلی خود بازگشت و ثبات و تعادل پس از برجام رضایت جامعه و دولت را به همراه داشت.»
مردم‌سالاری نوشت: «دولت انقلابی با تصمیمات یک‌جانبه و شتابان، خود را درگیر بحران‌های اجتماعی و امنیتی کرده است در صورتی که با تکیه بر مسئله اصلی که رفع تحریم و برگشتن آرامش به بازار و تک‌نرخی‌شدن ارز است و با عادی‌‌سازی رابطه تجاری با دنیا با روشی بهتر و آسان با دیپلماسی و مذاکره می‌توان جراحی اقتصادی را در آرامش و رضایت پیش برد.»
مدعیان اصلاحات بازهم می‌خواهند همه مشکلات کشور را به برجام گره بزنند حال آن که این راه طی 8 سال دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان محک خورده و چیزی جز خسارت محض عاید کشور نشده است. اتفاقاً جراحی اقتصادی قبل از حل شدن برجام حاکی از این استراتژی درست است که دولت معطل برجام نمی‌ماند؛ واقعیتی که نمایانگر دست برتر جمهوری اسلامی در مذاکرات احتمالی آینده است.
تقلا برای ایجاد تلاطم در بازار ارز
روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارش اقتصادی خود با عنوان «فشار تورم انتظاري بر نرخ دلار» نوشت: «دلار در روز‌هاي پاياني هفته گذشته با افزايش قيمت همراه شد و تا محدوده۳۰ هزار و ۶۵۰ تومان بالا رفت و به نوعي به سقف تاريخي خود نزديك‌ شد، اما روز گذشته اين نرخ به ۳۰هزار و ۳۰۰تومان رسيد اين در حالي است كه در روز يكشنبه 25 ارديبهشت ماه اين رقم تا ۲۹هزار و ۹۵۰ تومان افت كرده بود. اما ديروز بار ديگر قيمت ارز به روند صعودي خود بازگشت و از 30هزار تومان گذشت. برخي تحليلگران معتقدند با شكست محدوده 30 هزار و 800 تومان خريداران جديد وارد بازار خواهند شد. از جمله اخبار مورد توجه و تاثيرگذار بر بازار ارز طي روزهاي گذشته مي‌توان به خبر مسدود‌سازي حساب‌هاي ارزي و رمزارزي غيرمجاز توسط وزارت اطلاعات اشاره كرد... موتور انتظارات تورمي مجدداً روشن شده و مسئله بعدي اين است كه سياست‌هاي اقتصادي دولت نيز مولد تورم در اقتصاد ايران است و ريشه اصلي جهش‌هاي قيمت دلار را بايد در تفاوت تورم داخل با شركاي تجاري ايران پيگيري كرد.»
گفتنی است دولت بر آمده از جریان اصلاحات قیمت دلار را از ۳ هزار تومان به حدود ۳۰ هزار تومان رساند و در آخرین اظهارات از سوی واعظی، رئیس ‌دفتر روحانی اعلام شد که این اقدام عامدانه و با اراده دولت قبل انجام شده است.
همچنین سند گزارش افشا شده از سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی دولت روحانی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته‌، رسیدن قیمت دلار به ۲۸۵ هزار تومان تا سال ۱۴۰۶ بوده است!
مدعیان اصلاحات که جزو حامیان تمام‌قد دولت تدبیر و امید بوده و اساساً از مقصران و بانیان وضع کنونی کشور هستند و روزی دلار جهانگیری را افتخار می‌دانستند حالا برای کارشکنی و بزرگنمایی مسئله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ایجاد فضای روانی برای شدت و حدت بخشیدن به تورم‌ها و دامن‌زدن به مشکلات معیشتی، آن را استخوان در گلوی دولت و خود را نگران معیشت مردم معرفی می‌کنند!
فریبکاری مسببان صف عمدی و گروگان‌گیری معیشت و جان مردم
روزنامه جمهوری اسلامی دیروز در مطلبی نوشت: «طی روزهای اخیر و بعد از آغاز طرح آزاد‌سازی قیمت‌ها، رسانه ملی و سایر رسانه‌های همسو با دولت در اقدامی مشترک و جهت‌دار روزانه اخباری را مبنی بر گرانی اقلام اساسی در کشورهای همسایه، بالا رفتن تورم در کشورهای اروپایی، گرانی آرد و نان در سراسر جهان و... منتشر می‌کنند تا بلکه از این طریق آثار و تبعات افزایش قیمت‌ها برای مردم قابل پذیرش شود. هدف این رسانه‌ها اینست که راه را برای اجرای طرح آزاد‌سازی قیمت‌ها هموار کنند ولی کارنامه آنها نشان می‌دهد نه‌تنها چنین همراهی‌هائی را با دولت‌های قبل نداشتند بلکه در برابر آنها سنگ‌اندازی هم می‌کردند.»
مدعیان اصلاحات و اشرافیت غربگرا که روزنامه مذکور نیز به پادوی آنها تبدیل شده، در دولت قبل صف عمدی ایجاد می‌کردند تا ضمن بیچاره‌نمایی کشور، مشت ایران را در مذاکرات خالی کنند و برای معامله مؤلفه‌های اقتدار ایران زمینه‌چینی کنند. آنها حتی معیشت و جان مردم را به بهانه برجام و FATF گروگان گرفتند اما مردم از مریخ نیامده‌اند که خیانت آنها را ندانند و لزوم محاکمه‌شان را فراموش کنند و فریب فضا‌سازی‌شان را بخورند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب بر پیکر حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا نماز میت اقامه کردند آغاز عملیات احداث ۱۱۸ هزار واحد مسکونی در 21 شهر جدید نگاهی به روند انتخابات لبنان (یادداشت روز) اخبار ویژه گزارش سفیر آمریکا در سازمان ملل از جنگ اوکراین و بحران مواد غذایی در غرب کشف 2700 تن انواع کالای اساسی احتکار شده طی 24 ساعت ایجاد آشوب و سوءاستفاده از مطالبات مردم مأموریت جاسوس‌های فرانسوی و محکومین امنیتی گزارشی از پشت پرده یک پرونده امنیتی در موضوع جمعیت کارخانه تولید پهپاد «ابابیل ۲» در تاجیکستان افتتاح شد از دوران تاریک رضاخانی تـا روزگـار شکوفـایی انقلاب جریان مقاومت با کسب بیشترین آراء پیروز قطعی انتخابات سرنوشت ساز لبنان شد دغدغه مجلس برای مایحتاج مردم مورد تمسخر اصلاح‌طلبان آیا شورای برون مرزی به این تور تفریحی توجه دارد؟ (نکته ورزشی) گزارشی از پشت پرده یک پرونده امنیتی در موضوع جمعیت گزارشی از پشت پرده یک پرونده امنیتی در موضوع جمعیت