بازی نیمه تمام در بــاران سنـگ

آرمان‌ملي: ديدار‌هاي هفته بيست‌وهشتم ليگ‌برتر در حالي برگزار شد که تقابل تيم‌هاي پرسپوليس و تراکتور در تبريز به‌دليل اتفاقاتي که رخ داد، نيمه‌تمام ماند.
شروع تشنج
ديدار تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و تراکتور در چارچوب هفته بيست‌وهشتم ليگ‌برتر فوتبال در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز برگزار شد. دو تيم بازي را متعادل آغاز کردند. دقيقه 28 ترابي قصد داشت کرنر پرسپوليس را ارسال کند، اما پرتاب بطري و سنگ باعث شد دقايقي از بازي متوقف شود. در ادامه با درخواست کياني کاپيتان تراکتور، پرسپوليسي‌ها موفق شدند ضربه خود را ارسال کنند. نيمه نخست سرد و کسل‌کننده در دقايق باقي مانده دنبال شد تا دو تيم با تساوي بدون گل راهي رختکن شوند.
نيمه دوم


نيمه دوم تحت‌تاثير جو متشنج ورزشگاه قرار گرفت. در دقيقه 50 مسابقه به‌دليل پرتاب اشيا از سوي هواداران تراکتور به‌سمت زمين مسابقه از سوي داور قطع شد. پرتاب اشيا و سنگ به‌حدي زياد بود که حتي عکاسان هم براي مصون ماندن از سنگ‌ها وارد زمين چمن شدند. مسابقه متوقف و «ساغلام»، سرمربي تراکتور به‌سمت هواداران تراکتور رفت و از آنها خواست که چنين کاري انجام ندهند. در هنگام توقف مسابقه بازيکنان دو تيم هم در زمين با يکديگر درگيري فيزيکي پيدا کردند که در نهايت با دخالت برخي مسئولان دو تيم درگيري خاتمه پيدا کرد. در زمان توقف مسابقه ساغلام سرمربي تراکتور در وسط زمين چمن با بازيکنان پرسپوليس صحبت مي‌کرد و حتي رامين رضاييان با سرمربي تراکتور صحبت کرد. مهدي کياني کاپيتان تراکتور با التماس از هواداران تيمش مي‌خواست که سنگ‌پراني نکنند. مسابقه بيش از 10 دقيقه به‌دليل پرتاب سنگ از سوي تماشاگران متوقف شده بود. هواداران تراکتور با پرتاب سنگ به سوي اميد عاليشاه اجازه ندادند اين بازيکن کرنر بزند و در نهايت بازيکن ديگري از پرسپوليس کرنر زد. در زمان توقف مسابقه، داور محمد مسلمي‌پور از تراکتور و حامد پاکدل از پرسپوليس را با کارت قرمز جريمه کرد و هر دو تيم 10 نفره شدند. در ادامه بازهم سنگ‌پراني بازيکنان ادامه داشت و باعث شد داوران و بازيکنان از ورزشگاه فرار کنند. بازيکنان پرسپوليس هم بعد از اين اتفاق ديگر در زمين باقي نماندند و به‌سمت رختکن فرار کردند.
بيانيه پرسپوليس
باشگاه پرسپوليس به‌دنبال اتفاقات ديدار اين تيم در خانه تراکتور بيانيه‌اي صادر کرد. در بخشي از بيانيه آمده است: «فوتبال (پنجشنبه شب) شبي دردناک را تجربه کرد و آنچه روي داد نتيجه برگزاري مسابقه به هر قيمت و بدون توجه به امنيت جاني اعضاي تيم‌ها بود. اين مسابقه از همان ابتدا شرايط شروع‌شدن نداشت و جراحتي بزرگ به فوتبال ايران وارد شد. شرايط نامناسب براي برگزاري اين مسابقه، پيش از شروع آن هويدا بود. حضور‌ بيش از 30 درصدي تماشاگران‌ در‌ ورزشگاه، فحاشي و حمله با سنگ و اشياي ديگر، قبل از مسابقه آغاز شده بود و عدم امکان مهار شرايط نيز معلوم بود. قبل از مسابقه وقتي يحيي گل‌محمدي همراه با دستيار خود براي بررسي شرايط زمين وارد شدند، با اين مسائل روبه‌رو بودند که سنگي هم دستيار سرمربي پرسپوليس را از ناحيه پهلو دچار جرح کرد. » همچنين محمد محمدي معاون ورزشي باشگاه پرسپوليس درباره اتفاقات و حاشيه‌هاي رخ داده در ديدار اين تيم مقابل تراکتور اظهارداشت: اين اتفاقات به‌خاطر عدم درايت دوستان رقم خورده است. وقتي دستورالعمل بوده که کلا 30 درصد تماشاگر به ورزشگاه بيايد؛ ناظر چرا اجازه داد بازي برگزار شود؟ متاسفانه اين اتفاقات از قبل از بازي شروع شده و به‌جايي رسيد ک داور مجبور شد بازي را قطع کند. واقعا کسب مقام و سه امتياز به چه قيمتي؟ اگر خدايي نکرده يکي از سنگ‌ها به چشم کسي برخورد مي‌کرد چه کسي جوابگو بود. آن همه سنگ از کجا مي‌آيد؟
بيانيه تراکتور
به گزارش رسانه رسمي باشگاه تراکتور، در پي اتفاقات بازي مقابل پرسپوليس در ورزشگاه يادگار امام(ره) و نيمه‌تمام ماندن بازي، باشگاه تراکتور اطلاعيه‌‌اي صادر کرد که در بخشي از آن آمده است: «اتفاقاتي در بازي تراکتور و پرسپوليس از سوي عده‌اي تماشاگر ناشناس رخ داد که مورد تاييد اين باشگاه نيست و افراد متخلف قطعا ارتباطي با هواداران واقعي تراکتور ندارند. اين افراد به حالت مشکوک و صرفا براي ايجاد تنش در ورزشگاه حضور يافته بودند. هيچ‌کدام از مشوقان باشگاه و رابط شهرستان‌ها، افراد تنش‌آفرين را نمي‌شناختند و به‌نظر مي‌رسد عده‌اي براي ضربه‌زدن به تراکتور در هفته‌هاي پاياني ليگ‌برتر، بين هواداران اين تيم حضور يافته بودند. متاسفانه تعدادي از اعضاي تيم رقيب نيز با هدف ماهي‌گرفتن از آب گل‌آلود با رفتارهاي تنش‌زا هواداران را تهييج و سکوها را ملتهب کردند. از جمله اين رفتارها پرتاب سنگ به سمت هواداران از سوي اميد عليشاه و مهدي ترابي بود که به هيچ عنوان قابل توجيه نيست. سوال ما اين است که کجاي دنيا بازيکن حريف به هواداران ميزبان توهين کرده و به سمت آنها سنگ پرتاب مي‌کند؟!» از سوي ديگر ميرمعصوم سهرابي مديرعامل باشگاه تراکتور که با برنامه ورزشگاه صحبت مي‌کرد در ادامه با اشاره به پرتاب سنگ از سوي عاليشاه به سوي تماشاگران تراکتور گفت: کجاي دنيا بازيکن به تماشاگر و هوادار ناسزا مي‌کند و به‌سمت آنها سنگ پرتاب مي‌کند؟ شما ديديد سنگي که ترابي به پاي بازيکن ما زد و عاليشاه باعث تحريک هواداران شد. خدا را شکر با ورود يگان ويژه اتفاق خاصي رخ نداد. يک گلايه هم از کادرفني پرسپوليس دارم، بعداز اينکه عوامل تيم و باشگاه تراکتور سکوها را آرام کردند و قرار شد تيم داوري به زمين برگردد؛ 10 دقيقه در راهرو منتظر شدند تا پرسپوليس بيايد و بازي برگزار شود اما متاسفانه بازي انجام نشد.
شکايت
باشگاه پرسپوليس با توجه به ميزباني تراکتور در بازي پنجشنبه شب گذشته و حمله 2 تماشاگر به سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس، شکايت خود را به کميته انضباطي فوتبال و مراجع قضائي شهر تبريز ارائه خواهد کرد. به گزارش سايت باشگاه پرسپوليس؛ در پي حوادثي که در ورزشگاه يادگار امام(ره) روي داد، باشگاه پرسپوليس شکايت خود از باشگاه تراکتور به‌عنوان ميزبان مسابقه تقديم فدراسيون فوتبال خواهد کرد. اين باشگاه همچنين به‌طور خاص از 2 تماشاگري که هنگام حضور يحيي گل‌محمدي در جايگاه به وي حمله کردند به مراجع قضائي و دادستاني شهر تبريز شکايت مي‌کند.
نتايج ديگر ديدارهاي هفته 28:
نساجي مازندران 2 هوادار يک
پيکان يک فولاد 2
سپاهان 3 شهرخودرو صفر
گل‌گهر 2 نفت مسجد‌سليمان صفر
فجرسپاسي صفر ذوب‌آهن يک
صنعت‌نفت صفر مس‌رفسنجان 2
استقلال صفر آلومينيوم صفر