آمریکا دیگر قدرت بلامنازع نیست 25 سال آینده مثل امروز نخواهد بود

  سرویس خارجی-

روندهای آینده پژوهی مربوط به 2030 میلادی نشان می‌دهد که آمریکا در آن سال دیگر هژمون نخواهد بود و قدرت‌های نوظهور در آسیا تلاش خواهند کرد جای این کشور را در هرم توزیع قدرت جهانی اشغال کنند. از سوی دیگر برآوردها نشان می‌دهد که طی سال‌های آینده جنگ‌های سایبری و استفاده از هوش مصنوعی جای جنگ‌های سنتی را خواهد گرفت و بسیاری از کشورهای جهان سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را به شدت افزایش داده‌اند. ژنرال «مارک میل»ی، رئیس‌ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در جمع دانشجویان فارغ‌التحصیل از آکادمی نظامی در «وست پوینت»، تصویری تاریک از جهانی متلاطم‌تر را ترسیم کرد که قدرت‌های بزرگ قصد تغییر نظم جهانی را دارند.رئیس‌ستاد مشترک ارتش ایالات متحده به حاضران گفت که آنها مسئولیت دارند مطمئن شوند آمریکا آماده است.
میلی به دانشجویان فارغ‌التحصیل گفت:« احتمال وقوع درگیری بزرگ بین‌المللی بین قدرت‌های برتر در حال افزایش است، هر پیشرفت نظامی که در ۷۰ سال گذشته داشته‌ایم به سرعت در حال متوقف شدن است و ایالات متحده در واقع چالش‌های زیادی در همه زمینه‌ها از جمله جنگ، فضا، اینترنت، نیروی دریایی، نیروی هوایی و زمینی خواهد داشت.»


به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه آمریکا دیگر قدرت بلامنازع جهانی نیست، افزود، این کشور در اروپا با عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در آسیا با رشد عظیم اقتصادی و نظامی چین و همچنین تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی و در خاورمیانه و آفریقا با بی‌ثباتی که عامل آن تروریست‌ها هستند، در حال آزموده شدن است.میلی همچنین گفت که از نظر او جنگ آینده بسیار پیچیده خواهد بود، با جنگی که به سلاح‌های دقیق دوربرد و فناوری‌های پیشرفته جدید نیاز دارد.
وی با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر برای ارسال پهپادهای جدید با فناوری پیشرفته و سایر تسلیحات به ارتش اوکراین عجله دارد و در برخی موارد این تجهیزات تنها در مراحل اولیه تولید بوده است، عنوان داشت که بعضا حتی از تسلیحاتی مانند پهپادهای دوش پرتاپ به رغم پیشرفت‌های صورت گرفته استفاده شده است.این ژنرال آمریکایی تاکید کرد که طی ۲۵ تا ۳۰ سال آینده، ماهیت اصلی جنگ و تسلیحات آن تغییر خواهد کرد.میلی اظهار داشت که ارتش آمریکا نمی‌تواند به مفاهیم و تسلیحات منسوخ شده بچسبد، بلکه باید فوراً نیرو و تجهیزاتی را مدرن ‌‌سازی کرده و توسعه دهد که بتواند درگیری جهانی را بازدارنده یا در صورت لزوم پیروز شود.وی با بیان اینکه افسران فارغ‌التحصیل باید طرز تفکر، آموزش و مبارزه نیروهای آمریکایی را تغییر دهند، افزود: نظامیان تازه منصوب شده به عنوان رهبران ارتش فردا با‌تانک، کشتی و هواپیماهای رباتیک خواهند جنگید و بر هوش مصنوعی، سوخت‌های مصنوعی، مصنوعات سه بعدی و مهندسی انسانی تکیه خواهند کرد.
ترس 75 درصدی سیاهان آمریکا
خبر دیگر از آمریکا اینکه‌اندکی پس از تیراندازی مرگبار نیویورک که بیش از 10 قربانی آن سیاه‌پوست بودند، سه چهارم سیاه‌پوستان آمریکایی در یک نظرسنجی گفتند نگران این هستند که آنها یا کسی که دوستش دارند، به دلیل نژادشان مورد حمله فیزیکی قرار گیرند.
به گزارش فارس نظرسنجی جدید «واشنگتن پست-ایپسوس» نشان داد که ۷۵ درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی که در نظرسنجی شرکت کردند، نگران این هستند که به آنها یا افرادی که برایشان مهم هستند به دلیل سیاه‌پوست بودنشان آسیب جسمی وارد شود، نظری که یک هفته پس از تیراندازی مرگبار در محله‌ای عمدتا سیاه‌پوست در «بوفالو» نیویورک بیان شده است. به گزارش وبگاه خبری «هیل»، ۷۰ درصد از سیاه‌پوستان آمریکایی در نظرسنجی گفتند که معتقدند نیمی از سفیدپوستان آمریکایی یا بیشتر دارای عقاید برتری‌ نژادی سفیدپوستان هستند، در حالی که تنها ۱۹ درصد معتقد بودند کمتر از نیمی از سفیدپوستان آمریکایی چنین عقایدی دارند. دو سوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز گفتند که برتری‌طلبی سفیدپوستان در مقایسه با پنج سال پیش مشکل بزرگ‌تری است؛ ۲۸ درصد گفتند که مشکل به همان میزان است؛ پنج درصد هم گفتند که امروز مشکل کوچک‌تر است.
همچنین از پاسخ دهندگان در مورد احساساتشان پس از تیراندازی بوفالو که در آن یک مظنون سفیدپوست ۱۰ نفر را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد، سؤال شد. ۱۱ نفر از قربانیان سیاه‌پوست بودند و مظنون ظاهراً از «نظریه جایگزینی عالی» نژادپرستانه حمایت می‌کرد. هفتاد درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که این حادثه خونین آنها را غمگین کرده است، در حالی که ۶۲ درصد گفتند که احساس عصبانیت می‌کنند. بیش از نیمی از آنها گفتند که احساس ناراحتی می‌کنند، ۳۴ درصد گفتند که احساس ترس دارند، ۲۱ درصد نیز گفتند که شوکه شدند و هشت درصد هم متعجب شدند.
سایر اخبار این روزنامه
آمریکا: ایران با افزایش تولید واردات گندم را 24 درصد کاهش می‌دهد از سواد اینستاگرامی تا علم شوفری! (یادداشت روز) اخبار ویژه آمریکا دیگر قدرت بلامنازع نیست 25 سال آینده مثل امروز نخواهد بود کشف ۳ هزار تن کالای اساسی احتکاری طی ۳ روز هراس و نگرانی رژیم صهیونیستی از صادرات پهپاد ایران به تاجیکستان شهادت یکی از پاسداران مدافع حرم در اقدام جنایتکارانه تروریست‌ها گام مهم دولت در برکناری مدیران ناکارآمد لزوم برخورد جدی‌تر با «بانیان وضع موجود» نقل‌قول غلط از الجزیره درباره دیدار امیر قطر با رهبر انقلاب افشای صورت‌های مالی 55 هزار میلیارد تومانی 132 شرکت بخش عمومی نمایندگان مجلس از پیگیری طرح «استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج‌ها» منصرف شدند بیمه طلایی معلمان احیا شد دستگیری شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با رژیم صهیونیستی آسمان پرستاره و پرحماسـه خو نین‌ شهر آمریکا: ایران با افزایش تولید واردات گندم را 24 درصد کاهش می‌دهد آمریکا: ایران با افزایش تولید واردات گندم را 24 درصد کاهش می‌دهد