رونمایی از تصاویر برترین‌های کشتی قرن

گروه ورزش/ مراسم رونمایی از تصاویر برترین‌های کشتی قرن دیروز برگزار شد و طی آن از تصاویر نصب شده محمد بنا به‌عنوان بهترین مربی قرن، حسن یزدانی به‌عنوان خالق برترین صحنه قرن در خانه کشتی شهید صدرزاده، رونمایی شد. مدال مرحوم غلامرضا تختی هم به‌عنوان مدال ماندگار قرن انتخاب شد. ضمن این که طی این مراسم از یزدانی و بنا با اهدای گل تقدیر شد. حمید سوریان دارنده هفت طلای المپیک و جهان در واکنش به انتخاب کشتی‌گیران قرن گفت: «این عزیزان شایسته‌ترین‌ها بودند که از سوی مردم انتخاب شدند. تختی به‌عنوان ورزشکار قرن هم به جهت مدال‌آوری و هم منش پهلوانی فراتر از یک ورزشکار بود. محمد بنا طی ۱۷ سال حضورش در رده‌های مختلف نتایج قابل قبول و چشمگیری کسب کرده. همه ما با صحنه ماندگار کشتی حسن یزدانی اشک ریختیم. در طول تاریخ صحنه‌های زیادی بود ولی این صحنه بغضی برای همه بود.» وی در واکنش به این‌که چرا نامش در بین برترین‌های قرن نبود، گفت: «من هم به عنوان کاندیدا حضور داشتم ولی از مردم درخواست کردم به تختی رای دهند چون او فراتر از یک قهرمان و ورزشکاری بسیار متفاوت است. انتخاب او شایسته بود.»
بنا: انتخاب شدن توسط مردم لذت‌بخش است
محمد بنا آقای خاص کشتی فرنگی در واکنش به انتخابش به‌عنوان بهترین مربی قرن گفت: «هرجا طرف حساب آدم، مردم باشد و مردم از او راضی باشند، لذت‌بخش است. بنابراین از این که توسط مردم به عنوان مربی قرن انتخاب شدم، خوشحالم.» آقای خاص کشتی فرنگی کشورمان در خصوص لغو بازی‌های آسیایی گفت: «برخی از تعویق خوشحالند اما من می‌گویم متاسفانه لغو شد چون نیروهای بیشتری درگیر این مسابقات می‌شدند .البته به اعتقاد من بازی‌های کشورهای اسلامی سطح بالاتری نسبت به بازی‌های آسیایی دارد. چون در بازی‌های آسیایی کشورهایی مانند چین، کره و ژاپن بودند حالا این کشورها در بازی‌های آسیایی نیستند در مقابل آذربایجان، ترکیه، مراکش و الجزایر شرکت دارند و در کشتی هم قوی هستند. از نظر ارزش مدالی شاید این بازی‌ها در سطح المپیک و آسیایی نباشد ولی می‌تواند محکی برای کشتی‌گیران باشد.»
یزدانی: جوایز مردمی ارزشمند‌تر از جوایز مسابقات است
حسن یزدانی در واکنش به انتخاب کشتی‌اش به عنوان برترین صحنه ماندگار قرن توسط مردم گفت: جایزه‌ای که دست مردم باشد ارزشمند‌تر از جایزه‌ای است که در مسابقات کسب می‌شود.