فاجعه متروپل، نشانه‌ اوج فساد

متاسفانه كشوري كه قرار بود الگوي پاكدستي و مديريت صالحان باشد، روزبه‌روز بيشتر در فساد و مديريت ناصالحان گرفتار مي‌شود. 
 فساد در انواع آن، اكنون در بخش‌هايي عمده از كشور ما به‌ نحو نظام‌مند وجود دارد و اختصاصي به افراد و شبكه‌هاي پايين‌دستي و خرده‌پا ندارد؛ سقوط متروپل آبادان كه هنوز پس از ده‌ها ساعت، حتي تعداد كشته‌ها و مصدومين آن مشخص نشده، فقط يكي از نمونه‌هاي عمق فساد و بي‌لياقتي در مديريت كشور است. 
حمايت از كارخانجات توليد ارابه‌هاي مرگ كه ده‌ها هزار نفر را همه‌ساله به كام مرگ مي‌فرستند، مگر علتي به غير از فساد نظام‌مند و بي‌لياقتي گردانندگان امور دارد؟ 
به‌علت فقدان نهادهاي دمكراتيك و سازمان‌هاي نظارتي غيرحكومتي يا تضعيف شديد و هدفمند اين نوع نهادها كه در برخورد با كانون‌هاي وكلاي دادگستري مستقل، كاملا مشهود است، سبب شده كه فساد در كشور به مراتب بالايي برسد و به اصطلاح تا استخوان نفوذ كند.


تعداد معتنابهي از كساني كه در كشور ما خود واجد منابع قدرت هستند يا به آنها دسترسي داشته و آنها را همراهي مي‌كنند، به راحتي مي‌توانند از رهگذر فساد، سودهاي كلان و بي‌حد و حصر ببرند و صاحب آلاف و الوف بشوند و از سرمايه عمومي و ملي متعلق به ملت، براي خود شركت‌ها و مستغلات در داخل و خارج كشور، هرجايي كه بخواهند، از امريكا و كانادا تا تركيه و امارات و... فراهم سازند و مردمان فاقد قدرت را كه صاحبان اصلي كشور و انقلاب اسلامي هستند و جان خود و جوانان‌شان را براي حفاظت از تماميت ارضي و استقلال كشور فدا كردند، قرباني مطامع خود سازند و سرنوشت و جان آنان را اينگونه به بازي بگيرند.
استان زرخيز خورستان، با وجود اينكه خود داراي بزرگ‌ترين منابع درآمدي كشور بوده و در جنگ تحميلي، شهرها و روستاهاي آن، از جمله آبادان و خرمشهر، بيشترين آسيب‌ها و خسارات را متحمل شده، ولي آنچنان‌كه شأن اين استان و مردم فداكار و مظلوم آن مي‌باشد، پس از جنگ مورد توجه مسوولين سطح بالاي كشور واقع نشده و مديران نالايق و فساد گسترده اداري، چنين بلايايي را براي مردم اين استان سبب شده‌اند.
ضمن عرض تسليت به تمامي هم‌ميهنان عزيز، خصوصا مردم شريف خورستان و آبادان سرفراز، به ويژه خانواده‌هاي مصيبت‌ديده، از مديريت كلان كشور مي‌خواهيم كه بدون فوت وقت دستور رسيدگي قاطع و سريع به علل وقوع اين فاجعه و شناسايي و پيگيري قضايي مسببين آن و جبران صدمات وارده بپردازند و با برخورد قاطعانه در ريشه‌كني فساد و عزل مديران ناصالح گماردن مديران توانمند و پاكدست، نسبت به پيشگيري از تكرار چنين فجايعي در كشور اقدام كنند.